Monday, January 20, 2014

~ PITO oh Sejarah .. ~


Assalamualaikum
hye guys
ohhhh ... ni cerita yang dah super basi yang seharusnya tidak di update di sini
huuuuwaaaahahahaha

PITO Sejarah
Program Intervensi Tambah Opsyen for Sejarah

wat will u say bout it ???
Haaa .. means, i may do not teach for voca ever
huhuhuhu
 even namanya tambah opsyen .. tapi di pihak aku itu adalah tukar
kui3x

tambah opsyen
maknanya aku perlu belajar lagi .. lagi dan lagi
buat assgment yang super duper banyak
perlu baca banyak jurnal sejarah
baca banyak banyak nota sejarah
ohhhhhh my sejarah

5 minggu off campus
setiap minggu berhadapan dengan 7 assgmnt
ohhhh giler ! dengan kerja di sekolah lagi
dengan ayah yang sedang warded masa tu 
ulang alik sekolah - HSA
masa tu Allah je yang tahu rasanya hidup ni
tapi GKMP still cakap dengan confident waktu aku bagitahu keadaan aku time tu
' tapi ni masih boleh sentiasa senyum .. maknanya boleh lagi tu. teruskan nazura. tahu awak boleh..'

Ya .. memang boleh !
then .. sepanjang cuti sekolah 2 bulan, aku duduk UTM untuk face-to-face
di UTM pulak ..
macam biasa, assg ... presentation .. project .. report .. study for final
nothing to say .. unlesssssss
that's soooooooo hard to face alone .. seriously !
sepanjang di JB, aku duduk sendiri kat rumah yang super besar tuh
hal yang weird .. perasaan aku
pun Allah je yang tahu.
Allah bersama hamba-Nya yang bertawakal


 

Akhirnya .. aku lalui juga hari-hari terakhir di UTM
Final .. dinner for last day
and everything
i was so happy to know them
mereka semua sangat supportive .. sporting
dan semuanya adalah
abang-abang dan kakak-kakak

pensyarah yang sangat-sangat best
sumpah !
but i was so admire to Dr.Sia Keng Yek  a.k.a Dr.SKY
and
Dr. Rosly Kayar
They are sooooooo cute !
hahaha


 

~ agak - agak mana Dr.Rosly ..?? hahaha .. okeh! yang pakai kopiah tuh .. ~

Dan hari ini .. aku mengajar SEJARAH
berbekalkan ilmu dari mereka
berkongsikan ilmu dari kakak kakak dan abang-abang tersayang
cuma terkilan bila masa akhir
kakak dari sabah .. aku admire sangat dia sebab
dia cantik .. intonasi dia bercakap .. suara dia
dia sangat-sangat mempnyai karakter yang berbeza
dan aku cuma dapat mesra dengan dia masa dinner akhir
ingat lagi masa dia peluk aku dia kata
' makan lebih sikitlah budak cute !'
hahaha


 

~ bila dah dapat jadual untuk final exam .. ~

that's a life !
siksa .. sedey .. derita
itu sebenarnya ada manis yang cukup panjang
sila percaya bahawa
semua itu adalah sebahagian dari kemanisan hidup yang akan kita bawa cukup lama
hidup ini sememangnya sementara
tapi .. lakukanlah sesuatu seperti hidup ini terlalu lama buat kita
justeru, kita hanya akan lakukan sesuatu yang paling indah




~ jawapannya adalah study dan study ... ohhhh .. ni baru satu subjek okeh ! huhu ~

gud bye UTM
i hope i will see u again
for master in phsycology in education

adakah akan jadi kenyataan ...???
i just pray for that !

No comments:

Post a Comment