Tuesday, January 19, 2010

saat aku tensen...hmm..no one perfect

entah apa yg aku nak tulis kat sini. tp..aku cukp tensen. tp aku pun tak tau pe yg aku tensen. kata bayk keje tuk psm...memgla , tp aku tak la tensen sgt.

huu...aku nak sgt jumpa cikgu sekolah aku dulu. Cikgu Zaharah. Rindu sgt kat dia. Rindu nak dgr nasihat dia. Macm2 aku nak cite kat dia. Skrg ni aku sgt sush bercerita kecuali pada org tertntu. Hm...kan bagus klau zaman sekolah tu tak prnah berakhir. tp dulu ms sekolah , aku gak tak tahan nk duk lm berdepan dgn semua yg jadi. tp ok la...at least waktu sekolah n waktu aku kat U sekarg ni takla seteruk n se kronik masa kat matrik dulu. Itulah zaman kegelapan utk aku. Zaman yg menjtuhkn motivasi n psikologi hidup aku selama ni.


Patutnya , aku tak boleh salahkn keadaan waktu tu. Dan seharusnya aku kuat menghadapi situasi tu. Aku ingt 6 buln je aku berhadapn dgn Incredicle Huck or The Dark Witch tu...rupanya setahun. Sakit yg terlalu sgt. Sampai sekarang aku masih terpk2 , pe bnda yg dia benci sgt kat aku ? Jadi benci sbb pendpt yg aku bg ??? Kalau tak boleh terima sesetngh pndapt tak yah minta pendpt. Mungkin dia sakit ati pendpt aku yg tak menyebelahi dia , dapt sokongn student kelas. Ikutkan hati yg jahat ni , padan gak muka dia. Dan aku rs sebb prmusuhn aku dgn dia la aku dpt band 2 ms muet. Aku ingt smpai mati pe dia buat kat aku. Tak pe r , band 2 pun result jugak. Aku lebh bersyukur dpt band 2 dari dpt band 6 tp talam 2 muka. Sokong sume bnda yg tak sepatutnya di sokong.


Tapi , kata org tak baik nk berdendm kan. So far...aku tak la dendam kat dia , tapi memg setiap perkataan yg kuar dari mulut dia sindir aku , cara dia pandang aku , setahun dia tak pernah sekali pun sebut nama aku dlm kelas kecuali nk sindir aku....never care aku dmm ms pg Cameron, dia cuba bgtau kwn2 aku yg aku benci dia....aku akn ingt smpai bila2. Sampai bila2. Sebb sampai hari ni , aku masih ada ragu bila sesiapa minta opinion. Especially lecturer. Walaupun kdg2 aku rlx dgn semua tu...tp aku tak nafikn ia adalah suatu cerita yg sgt menakutkn utk dirasai atau teringt kembali.


Tapi satu janji aku pada diri aku , insyaAllah satu ms nnt aku tetap akan ada student...aku harp aku bukan that kind of teacher or lecturer. Bagi bakal cikgu yg baca story ni , jadikan pengalaman aku ni sbg panduan kalian. Jgn sesekali merosakkan mentaliti student anda. Jgan sesekali merosakkan motivasi mereka. Jgn cepat melatah apabila student anda memberi pendpt yg berbeza dgn anda. Teliti pendapt mereka , mgkin kita yg silap. Jgn ego hanya kerana kita status kita lebih tinggi dari mereka. No one perfect in this world. Mereka manusia , dan kita manusia. Terbukalah menerima tentangan dan perbezaan. Be open minded.



No comments:

Post a Comment