Thursday, January 24, 2013

~ Yakinlah Allah Sudah Sediakan Yang Lebih Baik ~



Assalamualaikum 
hye readers yang bercuti
okeh ! kat Johor hari ni adalah public holiday
Salam Maulidul Rasul

semoga dalam diri setiap kita yang bergelar Muslim masih kuat rasa cintakan Rasul kita masih kuat memegang amanah terakhir Rasul kita, ya ..

' dan setiap kekecewaan yang Allah beri pada kita, Allah akan gantikan dengan kegembiraan yang tidak pernah kita bayangkan ..'

Itu adalah pegangan aku untuk terus redha dengan setiap apa yang telah Allah aturkan buat aku. Yakinlah setiap yang datang itu adalah yang terbaik buat aku.

Tawaran master UTM in Psikology Education
Itulah impian .. itulah permulaan langkah sebelum aku mencapai impian aku sendiri. 

Ada yang kata aku boleh daftar secara sulit. Illegal la maksudnya kan. Sambung tanpa pengetahuan pengetua. Dua hari lepas aku pergi jumpa pengetua dan berbincang. 

Jawapan yang sudah sedia maklum ! 
' tunggulah sah jawatan. saya akan sokong bila masanya tiba ..'

Alhamdulillah aku menerima jawapan dan alasan dia dengan senang hati dan terbuka. Ada sedikit rasa kecewa. Tapi bila aku fikir semula, yakin itu adalah yang terbaik.! ( nampak tak ayat tu sedang menenangkan hati yang sedikit tegang ..??? ) hahahahaa

Aku tak salahkan dia untuk tidak mengizinkan sebab di bahu dia pun tergalas tanggungjawab dia terhadap aku and staf yang lain. Dan di bahu aku, tergalas tanggungjawab terhadap semua student aku yang mana aku tak boleh meninggalkan student aku yang begitu ramai untuk kepentingan aku.

' Allah akan sentiasa menjaga kepentingan kita bila mana kita sentiasa menjaga kebajikan insan di bawah tanggungjawab kita '

Jangan kecewa. Jangan putus asa !
Allah sudah sedang sediakan sesuatu yang lebih baik dari itu. Maka, aku pun punya plan B yang tersendiri. Melalui jalan pintas untuk sampai ke tempat tujuan tanpa memikirkan orang sekeliling itu adalah amat tidak sopan. Adalah lebih baik kita mengambil beberapa kesempatan yang ada untuk tiba di destinasi tanpa mengorbankan orang di sekeliling kita, kan ...???

So, wat my plan after this ..??
Relaks dulu. Yakinlah jalannya tetap ada dengan adanya usaha. yeahhhh !! usaha

kredit to my bf :
thanks for supporting me ! U are my fren , my best fren & my soul ever 

Kerja yang perlu diselesaikan sekarang adalah ...
Yeah ! Siapkan manuskrip novel. Adakah kali ini akan di tolak lagi ...? Rezeki itu milik Allah. Tunggu dan lihat ! 

Orite dear. Have a lot of work to do !
babai
Wassalam ..   
 

2 comments: