Monday, August 23, 2010

`~aku , kamu dan waktu itu ~

Rasa ini jiwa aku
Tangis ini derita hati
Tawa ini lukisan di sebalik rasa hati
Senyum ini sembunyi 1001 cerita di sebalik sebuah lembaran kehidupan.

waktu itu..
kamu pasti pergi
dan aku ....
pastinya akan merelakan kepergian itu
biar aku selindungkan air mata di balik gelak tawa
biarkan aku simpan
sakit dan perit menahan rasa

jauh...
bukan jarak yang aku gusarkan
bukan masa yang aku gundahkan
tapi kamu...dan aku
terasa semakin jauh di balik hati
terasa semakin jauh di persada rasa penuh cinta
dan kerana itu..
semakin lelah aku di amuk perasaan
semakin sesak aku dibungkam pelbagai rasa
dan semakin sukar untuk aku mengerti erti di sebalik kata

aku...
mungkinkah layangan perasaan tanpa sempadan
mungkinkah jiwa yang di amuk rasa tidak terbelenggu
mungkinkah rasa yang tidak dimengerti tafsirannya..
namun...
semalam membawa aku ke satu jalan tanpa tujuan
merobek hati satu persatu
bila masa waktu itu datang...
tidak sesekali aku mengharapkan semua belaian rasa itu turut pergi
tapi...
jika itu suratan buat sebuah kehidupan
aku layarkan sebuah harapan agar bisa redha menerima
aku lontarkan sauh di pesisir pantai
agar ada yang bisa menggapai tangan ini
untuk kembali ke jalan asalku...

kamu..
tidak ku pinta hadir menghiasi di setiap hari ku
tidak pernah terduga akan bisa hadir di malam - malam ku
tidak pernah aku mimpi...
akan hadirmu sebagai penakluk hati ku
namun kamu ...
entah siapa buat ku di hari muka
kini...perlahan - lahan mencarik rasa lalu berdarah
sebab yang aku sendiri tidak pasti di mana
mungkinkah kerana waktu itu begini rasaku pada kamu..?

kita...
tidak tahu di mana penghujungnya
hanya masa bisa menjawabnya
biarlah kita biarkan saja masa dengan urusannya..
dan kita...
dengan jalan pilihan kita
sampai waktu dan ketikanya nanti
pasti masa dan waktu itu...
akan memaklumi kita di mana destinasi seterusnya...


created by :
nazura 2010


No comments:

Post a Comment