Friday, January 21, 2011

- sumpah blurrrr ... -

Assalamualaikum .... hohoho ... tah bape lama dah aku tak mengupdatekan blog ini ... dah banyak kali aku nak update ... tapi sumpah blurrr .... rasa banyak sangt nak share dalam nih tapi cam tak de mood langsung nak update.. huhuhu ... mau buat macam mana, kan..??

sesungguhnya waktu ini aku ada di sekolah. Saya kan sudah menjadi seorang guru yang bagus. hahahahaa .... (perasan la plak ) ... jadi cikgu pelatih ... memang agak memeningkan kepala. Tawuuu sebab apa ...? sebab ... semua benda kena control. tu tak boleh ... ni tak boleh ... cikgu-cikgu pulak tak boleh kita salah sikit ... pandang dah pelik je. tah pape lah ... kalau pun dah lama janganla belagak sangat cikgu oiiiiii .... dulu awak tuh pun cikgu pelatih gak. Langsung tak mesra alam ... kita cuba bertegur sape pun ... buat endah tak endah ... hurmmm ... ada aku kisah ..??? hohoho




hari pertama kat sekolah ... kebosanan menanti kerja ...hoho ..

Pengalaman dalam kelas ... dengan student-student yang kadang-kadang boleh buat aku cukup hilang sabar. Tunggu ye budak-budak ... mggu depan kuiz mari. amik kau ... aku sediakan soalan tip top punya... huwahahahahaha .... nasib ko lah dapat cikgu jahat cam aku ... tapi luar nampak taman... sape tahu hati macam puaka .... hahahahhaha ... xde la .. gurau main-main je, sayang ... hehehe...

Tapi, syukurlah ... cikgu pembimbing and cikgu2 dalam bengkel nih semuaa best. Tanya satu ... macam - macam dia jawab. Yang tak tanya pun dia bagitahu. Bestla kan cam tuh. Apa lagi .. aku nih sangatlah baru terjun ke ppu. PPU ? hoho ... apa tuh ...??? PPU tu ... peyejukan dan penyamanan udara. Masa kat U dulu, pengkhususan aku ... elektrik. Agak boleh gerak ... bila buat kawalan motor. Masa kat sekolah ... aku budak sains tulen ... yang belajar fizik, chem .. bio .. add math semua tuh ... haaaaa ... bila masuk matrik .... aku budak sains fizikal .... haa .... dah nampak background study aku ...??? ada jumpa perkataan PPU tak ...??? Takkan ....??? Tu bermaksud ... dengan pengkhususan elektrik aku di universiti selama 3tahun setengah tuh ... bila masuk latihan mengajar kena mengajar pasal peti sejuk ... ambik kau!





masa handle minggu suaimesra student form 4 ..




yuhuuuuuu ... bekerja bagaikan mesin di bilik kaunselor ... tip top punya keje lah .. ~ngeeee~


Masa mula dapat tuh .... hoho ... macam nak menangis ada. Tapi ... Hj. Ashari dah pesan ... kalau orang bagi tuh ... ambik je. Pastuh belajar. Hj.Zaid juga sering bercerita tentang student elektrik dia yang jadi best aircond teacher kat Kelantan ...so How ...? Hmmm... just take da challenge la beb. Kalau cikgu-cikgu pelatih lain sekadar bukak buku teks ... test amali yang dah penah buat ... aku perlu buat semua tuh berganda-ganda ... hohoho ... best tak ..??? best la ... sebelum masuk kelas tuh .. memang tak tido malam lah. Nak mengajar multimeter pun .... kena cari sampai satu dunia tuh ..( ceh .. ayat nak gempaq kan ..) ye laaaa ... nak kena prepare semua benda. Jangan nanti diorang tanya .. tak boley nak jawab pulak... hohohoho ..


By da way ... overall is okey. Senang bila berada dalam bengkel .. tapi sedikit sakit jiwa bila berada di luar bengkel. hahahaaa ... macam sengal la pulak. ngeeee ....



Hurm ... walaupun melalui hari-hari yang aku rasa cukup mencabar tanpa bf aku di sisi ... alhamdulillah semuanya okey. Tak nafikan rindu .... memang rindu. huhu ... Entah bila mau jumpa. Bulan 4 nanti ... hoho ... kalau aku panjang umur. hahahahaha ... nak buat ayat kesianla pulak. ngeeeee...




aiiiyakk .. hampir terlupa pulak. hehe ... ini dia kawan yang paling best kat smvbp nih... haha
comey tak ...?? hahaha ... walaupun nampak cam adik aku .. tp tuh kakak aku taw..
oleh kerana aku paling muda di antara guru pelatih yang ada ...
jadi ... kakak and abang2 sekalian .. sila menjaga adik nih yer ...
~ ngeee ... kebengongan sedang melanda ...main jerk ..~

good fren, nur hidayah marsi ..
p/s : gambar fakhrul, hilmi n fadhil next entry r ... lupa nak snap r ... hahaha


hoho ... tak mau membebel dengan lebih panjang lebar. huhu ... sekian, terima kasih..

No comments:

Post a Comment