Friday, March 18, 2011

~ hmm ... bila kecewa lagi .. ~

Assalamualaikum ..
Everything alright, kan ...??? i je tak alright pagi jumaat nih. huwahahahaa ...

huhu .. ada tak sesiapa kat sini pernah rasa perasaan di tinggalkan ..??? hahaha .. dalam banyak-banyak perasaan yang ada kat dunia ni ... aku nak rasa perasaan meninggalkan. Macam mana agaknya bila kita meninggalkan dan mengecewakan orang yang kita sayang .. ?? serius belum pernah rasa. Tapi banyak kali rasa ditinggalkan. Seronok ...???? hmmm ... seronok untuk sebuah kesedihan. Maknanya .. sebuah kesedihan yang betul2 menyedihkanla kan .. huhu ... haiiiila nazura... bila masanya lah nak happy nih. bantai sedey je 27 jam ... kan kan ...???? membosankan sungguh .. hahaha



Tak pe .. biarkan ia menjadi kisah yang tergantung. Apa yang perlu kita buat bila menghadapi kekecewaan ...??? tidur ..??? makan ...??? jalan-jalan ...??? ehmm ... masing-masing ada jalan masing-masing untuk menghadapi kekecewaan itu. Bagi aku .... hahaha .. menangis .. dan bercakap dengan kucing. Gilaaa!!!!!!! hahaha ... but that's da real thing la ...tahu tak ... kadang-kadang kucing boley memahami hati kita. pe lagi bila kita menangis depan dia. Serius ... diorang akan pandang kita ... n datang pada kita supaya kita peluk dia. Ada masanya ia berbaloiiii ... tapi bila berhadapan dengan kuciwa yang amat sangt ... ia akan memakan masa yang sangt sangat panjang bagi aku untuk cool n calm.

One thing yang aku sangat-sangat ingat tentang manusia yang lahir pada bulan 9. ' luka hatinya akan tersimpan sangat lama ...' mahu atau tidak ... terima atau tidak ... cuba berubah atau tidak .... that's me. Once aku rasa sangt kecewa .... ia akan makan masa bertahun-tahun lamanya. Walaupun aku tidak pernah berdendam dengan mereka-mereka yang menyakitkan hati aku .... tapi ... hati tidak mampu jadi seperti asalnya. Tapi .. bagi mereka yang begitu mudah melupakan ... bagi aku mereka adalah manusia yang sangat beruntung. Serius. Tahu tak ... pe yang aku rasa ... setiap kali ingat waktu-waktu yang menyakitkan ..??? sakitlah rasanya kan ...that why ... bila sakit rasanya itu ... maka matilah segala macam rasa yang positif.


wohohoho .. beginikah rupa hati yang da berbelah bercantum kembali ..???? hahahaha

Soo ... bagi mereka yang selalu sangat menghadapi kekecewaan macam aku nih ... yang selalu sedey macam aku nih ... yang selalu ditinggalkan macam aku nih ....hahahaha ... dont ever give up wif ur life. Rasanya sakit bila orang yang kita sayang tinggalkan kita. Rasanya pahit sangt bila segala kenangan yang manis2 menerjah ruangan hati kita kembali sedangkan mereka yang kita kenangkan itu sudah lama pergi mencipta kenangan yang baru. Jadi ... bantulah diri kita untuk bangun meskipun tiada siapa di sisi kita. Meskipun tiada siapa jua yang sudi untuk memapah kita yang senantiasa bangun dan jatuh semula. Meskipun kadang kala orang yang terdekat di sisi kita jua tidak sudi membawa kita bersama untuk bangun. Maka ... yakinlah pada diri sendiri. Benar , Allah ciptakan manusia di atas muka bumi ini adalah untuk saling bergantung antara satu sama lain. Tapi ... buktikan pada diri kita ... kita mampu bangun sendiri dengan membantu mereka yang lain untuk bangun. Meskipun bila mana mereka yang kita bantu itu sudah mampu berlari ... tapi adakalanya kita masih terjatuh ... jangan pernah give up dengan diri sendiri.



percayalah kamu mampu lakukan ....


Biar kita kalah dalam perlumbaan ... tapi jangan pernah kita kalah dalam sebuah perjalanan yang panjang. Belum tentu mereka yang sentiasa tersenyum dan tertawa .... di kelilingi orang-orang yang mereka sayang itu ... akan terus begitu. Belum tentu mereka bisa kuat menghadapi kehidupan bila mana mereka berada di tempat kita. Maka ... bersyukurlah kerana kekuatan itu tetap milik kita ... bukan milik mereka. Yakinlah ... kita jauh lebih kuat dari mereka. Kita jauh lebih hebat dari mereka. Biar kita dilihat lemah dengan air mata. Tapi air mata itu yang membuatkan hati kita semakin kental menghadapi setiap duri dalam hidup. Membuatkan kita lebih bijak menghadapi hidup ini... yakinlah wahai sahabat sekalian..

sekian motivasi pagi ...~ ngeeee ~

hehe .. wassalam ..


No comments:

Post a Comment