Sunday, July 24, 2016

~ nrbc in da mood ~



Assalamualaikum
hye readers !! buat apa tu ??!!! 
haih .. lagi nak tanya. mesti tengah membaca la kan 
terima kasih sebab sudi mengadakan masa untuk blog picisan otan merapu tuan penulis entri nih
hahahaha

oppppsssss !!! nrbc in da mud ??
hahahaa ... baru hari ni tergerak dan terbuka nak mention
oke, nazura memang regular cust nrbc
apa tuh ???!!!
NR Beauty Care

Sekian lama mencari product untuk kulit
akhirnya bertemu jodoh dengan yang ini.
Product apa yang aku tak pakai. Tapi semuanya berakhir dengan
'Klinik Layang Layang'

doktor akan mention
' kulit awak sangat sensitif. tak sesuai dengan product yang berasaskan kimia '

sejak tuh memang super kecewa. gile ko tak kecewa. kulit muka memang agak bermasalah. tak tawu lagi skin care mana nak gna. memang fade up kot.
then, sampailah terbuka hati nak try nrbc ni masa 2014.
Ingat lagi time nih ulang alik BP - SUNGKAI sensorang drive merce cabuk yang dah jual tuh
Jadi, jangka masa 5-6 jam sekali perjalanan tuh mrmang di habiskan dengan radio je lahhhh
duk dengar radio .. tak sudah ulang
' NR Beauty Care. Fast Try Fast Result '
Itu je lah duk ulang ulang. Aku pun naik loya dengar. Tapi since mention kat situ dari Kota Tinggi
' Ohhh ... dari Johor lahhh '
haaa !!! kan dah nampak kebangsaan Johor sangat aku nih.! Kenegerian nampak !! hahahhaa

JAdi, sampai sungkai, time suami tengah cool sikit daripada sakit dia tanya la pendapat dia
' nak try skin care ni boley tak u ?'
' boley .. as long as confident '
aku pun punya la tak lama berfikir, terus je beli online. 2,3 bulan guna NRBC trial set .. alhamdulillah, kesan paling ketara yang paling paling suka, hilang belang kat muka
since kulit aku memang super sinsitif dengan matahari, jadi ... memang bertahun berusaha nak cover belang tu, tapi satu product pun tak jalan.
So, bila NRBC berjaya .. kira ni product yang sesuai untuk aku. 

Masa pregnant aku tak guna NRBC. Lepas bersalin baru aku guna semula. Tapi, dalam beberapa tahun penggunaan aku, aku tak perlu pergi Klinik Layang Layang untuk masalah kulit lagi. wuhuhuhu

Ini perndapat aku persendirian yerrrrrr
dalam pemilihan product .. aku tak perlukan skin care yang nak putihkan kulit satu badan
kalau dilahirkan dengan kulit yang tak berapa nak cerah lepas tu jadi kulit scotland ... hmmm ..??????
jadi hape dah tu ?
aku tak tahu orang lain ... tapi aku sangat bersyukur dengan apa yang Allah dah bagi kat aku. Memang lerrr dulu hingin sangat putih melepas gebu bak salju. Nak sangat cantik kenkononnya. Tapi makin dewasa, rasa bukan di situ kot definisi cantik yang sebenar. 
Cantik is soooooo super subjektif. Kadang tu, g
elap sikit pun manis jugak. Yang penting kulit sihat, kan...????? hahahhaha

Soooo .. bawah ni beberapa item yang aku maintain guna dari product NRBC.
Buat masa ni terbaik lah untuk keperluan dan kehendak aku.




~ pencuci muka dalam bentuk sabun. pada aku sangat jimat sebab dia punya fizikal keras dan tidak mudah cair dengan air. tapi, better letak di tempat yang kering je la  kan. Sabun ni memang suka sebab kulit rasa segar lepas guna. So, dengan muka tak malunya, aku bukan suggest lagi tapi aku paksa mak aku plak beli. alhamdulillah, nampak perubahan kulit my mom sekarang.  ~
 


~  ni tomer. u know wat, toner ni rupanya komponen yang penting dalam penjagaan wajah .. eceeeehhhhhh !! hahhaa .. ni pun, aku belajar daripada adik yang aku selalu buat spa and treatment. Dari sebelum kahwin, dah kahwin ... lepas bersalin semua buat di situ. So far, alhamdulillah .. aku serasi. yes ... Al Ansar Health Pura Kencana ~


~ Serum NRBC. Ini pun aku suka sangat. Mula tu memang tengah usya serum sebab dah bersalin, umur pun makin meningkat. So, takkan anak baru sorang .. semua dah tunggang langgang. So, memang perlukan sesuatu untuk kulit. Then, bila tanya NRBC, rupanya diorang dah keluarkan SERUM. MAkkkk aihhhh .. penat saja berminggu minggu aku cari product yang sesuai di hati .. wakakakaka ~




 ~ Oke, ni faundation. Actually, jarang guna pun foundation ni. Sebab kat sekolah, kerap ambik wudhuk kan. Lepas tu nak cepat masuk kelas. Jadi, tak sempat pun nak menyapu benda alah ni kat muka. Even tak berapa nak guna, tapi bila kadang perlu guna ... susah kalau tak ada. DUlu, memang ada pakai foundation, tapi nampak sangat touch up bedak tuh .. n nampak sangat fake tu .. jadi malas guna dah. Aku ni masalahnya, bila dah nampak tak ori .. mulalah tak senang hati. Then, bila try ni .. aku tetap boleh kata .. yes, best !!


~ Last item yang aku guna. NRBC UV Cream ! Ini memang terbaik. Serius ! Sebab dalam trial set cuma ada sabun dengan binatang nih je. Siang malam memang satu krim. Tu yang suka sebab tak banyak benda nak tepek kat muka. Lagi best, teksture dia MOISE n bila pegang tu teksture dia tak la lembut gile macam certain krim.  Since aku ni pulak spesies tak bape nak rajin dengan benda tepek kat muka ni, jadi memang la kena yang paling ringkas. Alhamdulillah, krim ni berjaya pulihkan masalah kulit aku yang bertahun tahun tahun ... dengan izin Allah. Jadi, dengan kejam nya jugak aku paksa lagi my mom guna sebab kulit my mom memang dah tak sihat sebab tak pernah pakai apa apa sebelum ni. cuci muka pun guna sabun mandi, u, u ... Habis yang kecik, aku paksa beli yang besar. Alhamdulillah .. aku suka hasilnya.hahahhaha ~ 


Haaaa .. so far, itu lah yang aku maintain guna dalam NRBC. Buat masa ni aku puas hati
Cuma, bagi aku .. untuk aku promote jadi putih gile gile tu .. tak la. Sebab aku pun bukan putih melepak .. kan kalau aku kata jadi, putih orang yang caya.
Tapi, ia kembalikan kulit asal .. tak de lagi kusam .. tak de lagi masalah yang hadap bertahun tahun tu. Jadi kurang laaaaa kadar stress aku dengan diri sendiri. hahahaha

Cuma bagi aku, untuk aku bagi pape testimoni macam macam tu ... aku tak mampu laaaa
bagi aku sendiri .. beli ikut hati. kita akan rasa mudah untuk membeli kalau benda tu memang 'jodoh' kita
itu caraa aku membeli laaaa .. aku mana paksa orang ikut cara aku puuuunnnn. hohoho
Sebab ada kulit tu sesuai ... ada tu tak sesuai
Macam cousin aku .. dia nak try. Krim tu dia rasa ada alahan untuk dia. Then, dia guna sabun je. Alhamdulillah, nampak perubahan kulit dia after a few month. Bagi aku depend on kesesuaian masing masing kan


~ fine ... sebelah kanan masa ni kulit sebelum kenal nrbc. gelap tu memang nazura. Tapi kusam. Kusam dengan gelap lain okeh ... huhu . sebelah kanan, gambar lepas pakai nrbc lepas tu stop sekejap sebab tengah pregnant. masa ni tengah pregnant dalam 6 ke 7 bulan lebih laaa. wakakaka  ~ 

so, itu jelah yang aku boleh share tentang nrbc. So, next .. ada benda lain nak cerita.
hahahaa .. banyak snagat laaa nak cerita cerita nih.
hehehe
di doakan hari anda dan aku .. baik dan lebih baik hari ini


wallahualam
wasslam.

No comments:

Post a Comment