Sunday, February 20, 2011

gile shawl ...~ ngee ...~

Assalamualaikum ... semua.

Pagi nih .. tiba-tiba rasa nak menaip di sini plak. hoho ... lm gak kot tak mengupdate bloh ini. Hmmm .. masih di minggu-minggu praktikal. Pejam celik pejam .... celik balik .... waaaaa ... mau habis sudaaaa..???? huhu ... rs macm nak cepat habis sebb dah plan macam-macam bnda untuk waktu cuti before posting. Apa dia ...???? ~ ngeeeee ..~ mestilah rahsia. Yang penting bukan persediaan untuk tunnag or kahwin okeh ... hahahaha .. Tapi, kadang-kadang rasa sayang plak nak habis. Hmm ... sbb dah mula okeh dengan cikgu - cikgu kat situ. Dah boley mula gurau - gurau .. ish. Apa lagi dengan student - student. Rasa happening dengan diorang. Even dengan student form 5 yang aku tak mengajar .. diorang pun still ley gurau-gurau dengan aku bila jumpa. That's life, kan ...hoho .. Tapi hakikatnya .. 22 April 2011 aku tetap aku out dari smvbp. Dan .. itu adalah waktu yang paling tepat untuk menyusun strategi baru.. huwahahahaha .. macam nk g perang la plak, kan. La ... yelah. Perang menghadapi masa depan. ngeeeee .

Okeh .... tukar topik. Aku pun hairan ... lately nih ... aku memang serius gile shawl. Sumpah ... memang dah banyak collection shawl n scarf aku. Macam-macam color ada. Tapi yang sesuai dengan kulit aku la kot. Aku kan ala-ala gelap sikit ... susah sikit kot nak padan kan dengan sume color yang ada.

Tapi .. apa yang sangat buat aku rasa seronok adalah .... dalam sekolah smvbp tuh .... waaaaa .... aku adalah satu-satunya cikgu yang pakai shawl. Memang tak penah nampak cikgu lain pakailah. Kira aku lain dari yang lain la. hahahaha ... Bf aku penah pesan dulu ... untuk buat latihan mengajar nanti ... tak payahla pakai shawl. Macam tak sesuai je. hahahaha ... tu la kan. Minggu pertama aku still pakai tudung bawal yang biasa tu ... tapi , masuk minggu ke tiga n seterusnya ... memang pakai shawl je. Tak tahu la nape. Mungkin sebb lebih senang nak cari sekarang n aku selesa untuk pakai even orang kata payah nak pakai. Tapi aku pakai tak la mana pun. huwahahahahaha ...





Ada jugak kadang-kadang aku pakai je tudung biasa sebab ada baju yang tak sesuai dengan shawl yang aku ada.





Tapi .... ada jugak jenis shawl lain yang aku pakai. Macam yang jarang tuh ...tapi dalam aku pkai inner la. Kalau tidak ... macam tak pakai tudungla nampaknya. Sebb nampak sangat bahagian dalam. Especially bahagian belakang. Macam tak elok je ... bila bahagian dalam tuh bleh menampakkan kulit kita ... huhu. Tapi .. bahagian depan, even jarang ... tapi aku pastikan tak sampai nmpak kulit leher n baju mesti wajib longgar.


Tapi, biasanya aku prefer pakai shawl yang macam kat bawah nih ... sebb tak jarang bila da lilit. So ... tak payah pakai inner dan lebih mudah untuk di pakai sbb tak payah nak adjust lebih untuk tutp bahagian2 yang jarang. Lagi pun shawl ni agak besar. lebih senang untuk adjust. huhu ...




Huwahahahaha ... nmpaknya dalam entry kali nih .. aku telah syok sendiri sbb upload gambar sendiri. huhu .. hmm .. kan sejak2 nih .. ramai betul org bergaya dengan shawl. Macam2 fesyen ada. Tapi aku prefer pakai macam tuh, sbb ringkas, tak serabut ... dan sesuai untuk aku. Dulu .. ms aku tak start pakai shawl .. aku memang tak minat nak pakai. Sebabnya ... kebanyakan mereka yang pakai shawl ... takkan tutup bahagian dada dan nampak kulit diorg sebb jarang. So .. bagi aku .. tak sesuai untuk di pakai. Jadinya ... one day tuh aku try pakai. Hmm ... nampaknya aku boleh buat shawl tuh tak macam mereka yang pakai. Kan bertudung itu perlu menutup belahan leher dan di labuhkan melepasi dada.

Aku nih ... tak la bagus sangat dalam bab-bab tutup aurat. Ada juga lalainya. Kadang-kadang ada juga yang salahnya. Pada aku ... ( mungkin salah n mungkin betul pndapat aku nih ) ... tak kira bagaimana kita berfesyen yang penting aurat tak terdedah. Tak bolehla bandingkan aku dengan mereka yang betul2 dapat menjaga aurat mereka .. macam yang bertudung labuh .. semua tu. Mereka cukup bagus sebenarnya. Mana tahu kan ... bila aku dah bosan berfesyen macam ni ... aku akan berubah kepada itu. Hmm ... tak tahu jugakkan .. Buat masa ini, ini saja yang aku mampu buat. Bersederhana yang penting tidak sampai mendedahkan bahagian-bahagian yang tak seharusnya. Huhuhu ...

adoiii .. penat membebel sudaaaaa. hahahaa ... harus chaw dulu.

Wassalam ..


No comments:

Post a Comment