Monday, May 28, 2012

~ jauh .. semakin jauh .. ~



Assalamualaikum 
apa khabar kah anda semua ..??
kui3x
mood : taktahunakkatahape ..
hahahaha
~ ketawa guling guling sampai jatuh katil ~


Apa mawu kata yerrr ...??? tak perlu kata apa apa. Kalau nak nangis boley nangis .. nak gelak pun boley gelakk. hahahahaha .. ( statement untuk aku saja yerrrr )

Macam entry lepas aku ada bagitahu aku sudah pun dipostingkan di SMK Taman Nusajaya, Gelang Patah. So far .. sama la jugak macam kawan2 aku yang lain yang turut dipostingkan. Waaaaa .. termasuklah my bf.
My bf ...????? 

Yup. My bf. Since kami yang perempuan dalam cos teknik vokasional tak dapat dicampakkan ke sekolah teknik or vokasional .. maka, kami pun tercampak di sekolah menengah harian. By da way .. ramai cikgu tanya, teknik vokasional tu KH ke ...??? Hmm .. penat nak jawab. Aku pun nak tanya ... boleh ke kami ni ajar KH ? Kami tak belajar akaun, kami tak belajar pertanian, kami tak belajar masak, kami tak belajar jahit ... klau macam aku yang ambik elektrik ... aku cuma boleh ajar satu topik saja dalam KH form 1 sampai form 3. Since teknik vokasional ni .. more pada engineering ... much better klau mereka suruh kami mengajar math form 1 sampai form 5 atau fizik. Waaaaa .. dengan belagaknya. Tak laaa .. mungkin tu lebih mudah bagi kami untuk study sebb tak lama kami tinggalkan 2 subjek tu. Apa lagi masa di matrik kami semua budak sains fizikal .. so, basic kami memang math n fizik.

Ok .. tinggalkan semua tu. Tak penting okeh !!!
Berbalik pada my bf. Ada satu entri aku yang dulu story pasal PJJ .. adoooiyaiii .. percintaan jarak jauh. Bagi aku .. Johor-Perak tuh cukup jauh dahh. hahaha .. tapi bila check negeri posting aritu .. terkejut beruk aku tengok. Nak nangis ada. Lost in sudden. !!!! huwaaaa ... 
Sabah kau !!! 


~ okeh .. saya tak kenal anda .. kejap lagi jadi orang Sabah dahhh .. ~
p/s : cari awek sabah .. siap kau !!! erkk ..

Kot ya pun nak jauh .. agak2 lah wehhhh. Sabah kau pergi, wahai pak we aku !! haihhhh
First tu .. memang susah nak terima hakikat. Bila ingat je dia nak memberangkatkan diri ke sabah tu memang sedey lah kan. Dah la sedey .. kena marah lagi sebab sedey. apa punya pak we lah. sedey pun salah ke ..?? Untung aku sedey .. kan kalau aku suka meroyan kannn ... haaaa, ada yang spoil la tuh. errkkkk !!

Jadi, dia pun menunaikan janji dengan datang ke Batu Pahat aritu. Jumpa lah sekejap je kan .. 
Macam biasalah kami klau keluar dari dulu. Yang pasti nak keluar tu kena bagitahu my dad la kan. Waaaa .. malu2. hahaha .. 
Masa keluar tu tak lah rasa pape .. rasa biasa je. Tapi bila nak hantar dia balik tu .. rasa lah sedey tuh. Tapi nak buat macam mana kan ...???


~ promosi promosi ... beriani power .. !!! dari kecik sampai besar duk batu pahat .. baru nak pergi beriani power. pergi pun pakai gps .. tah hape punya mangkuk daaaa. Yang penting .. bessttt !!!  ~

Jauh ... semakin jauh.
Kadang tu aku rasa .. panjang ke tidak jodoh kami ni ..?? Orang tua kami dah tahu .. klau kata tunang secara tak rasmi .. lama dah pun. Secara positifnya .. aku cuma akan  kata, ni ujian kami. Mungkin ada banyak baiknya kami jauh dari kami dekat. Siapa tahu kan ..?? Allah lebih tahu. Allah yang susun semuanya untuk kami.

Kadang tu terpengaruh jugak bila ada yang kata orang Sabah macam tu .. macam ni ..  tapi, kalau dah jodoh ... macm mana pun tetap jodoh. Kalau tak .. tetap tak. Ramai tanya .. bila nak kahwin ..?? Ramai nasihat .. cepatlah ikat ... n bla bla. Dah boleh mula plan .. n banyak la. Cuma ... kadang tu aku tak yakin. Adakah perkahwinan tu macam couple couple nih ..?? Full of commitment. Biarlah semuanya follow da flow. Parents kami pun tahu  status kami. Selagi mereka tak berbunyi apa-apa tentang hubungan kami .. biarlah dulu.


~ aku ...???? tetap orang johor okeh .. ~
 
Cuma dalam menghadapi hubungan yang semakin jauh ni ... yang entah bila akan jumpa .. aku rasa apa yang perlu ada adalah percaya and jujur. Biarlah jujur .. sekali pun pahit untuk di telan. Pasti akan datang 1001 prasangka saat kita jauh dengan pasangan. Tapi jika benar kita kenal pasangan .. maka akan adanya kepercayaan. Cuma bagi aku ... sebanyak mana pun percaya, jangan hilang terus curiga sebab itu adalah tiket untuk pasangan mengambil kesempatan. Percayalah ... tapi bukan sepenuhnya. Jujurlah .. biar jujur sepenuhnya. Waima datangnya lintasan hati menaruh hati pada yang lain .. jujurlah. 

Apa pun .. selamat berangkat ke Tawau, Sabah. Selamat menghadapi cabaran dan hidup baru di sana. 

 

~ tinggalkan ini je untuk saya ..??? tak cukup kowtttt .. hahahaha ~
p/s : kita tengok berapa lama gelang n cincin tuh boleh bertahan di tangan budak ganas nih ..
lalalalalala


Dan aku .. pun selamat menghadapi kehidupan baru di nusajaya. Tapi, aku masih syukur n happy sebab kawan baik aku dunia akhirat .. ahmad hisyamudin ada di sana. Even tak dapat jumpa punnnnn ..;)
Hidup ni akan ada banyak cabarannya. Akan jumpa banyak dugaaannya. Semoga Allah bersama kami. 

Okey babe !!!
Jom kita pergi jalan di musim cuti sekolah ni.
hehehehee ... 
chawwwww. Wassalam .. 

1 comment:

  1. sabah tu dekat je weh..naik flight sejam lebih smpai dah...:p

    ReplyDelete