Saturday, January 16, 2010

perlu ke suatu perubahan ??

kehidupan sebenarnya sangat menuntut kepada perubahan. Dulu , masa sekolah aku selalu berazam yang aku akan berubah. tapi...semakin jauh aku meninggalkan zaman sekolah semakin aku rasa...'alangkah baiknya kalau aku tetap aku yang dulu'

yup , dulu sememangnya banyak kurgnya aku. Mungkin bergaya seperti perempuan itu memang tak prnah ada dalam kamus hidup aku. Dan hari ni , aku dah pandai dengan semua tu. Dulu aku sangat menjaga dan prihatin pada kawan..hari ini...wallahualam. Dalam Islam juga amat menuntut sebuah persahabatan. Tapi...entah kenapa semua tu seperti hilang tiba - tiba. Tidak ada istilah fren 4 eva. Tak ada lagi istilah bestfren dalam hidup aku. Semua yang berlaku menjadikan aku NAZURA yang benar - benar berbeza. Aku dapat rasakan betapa jauhnya aku hari ini dan aku yang dulu. Orang pernah kata , suatu yang membunuh seseorang itu adalah melalui kesunyian. Hari ini aku benar - benar faham kenapa kata - kata itu wujud. Seorang yang sunyi akan melakukan apa saja supaya kesunyian dia hilang. Kadang - kadang dia tidak pernh fikir pun kalau cara yang dia buat tu salah atau betul.

Walaupun aku masih ada teman yang best hari ini ( Sya , nurul , assma n nabila ) , tapi...org kata luka sekali parut tak hilang smpai mati. Begitulah istilahnya. Menghadapi semua dugaan tanpa support dari teman yang amat dirindui , terlalu sakit rasanya. Tapi aku yakin semua tu berjaya membuat aku lebih kuat dari dulu. Lebih stabil menghadapi masalah. Terima kasih kepada 2 lelaki yang sentiasa bersama aku.

Jadi hari ini , perlu ke sekali lagi aku berubah ? Aku terima terlalu banyak tekanan hingga mengalami perubahan psikologi yang amat ketara. Orang mungkin tak perasan , tapi aku dapat rasa. Aku buat sesuatu yang amat aku benci dulu. Aku buat sesuatu yang sangat melanggar prinsip hidup aku. Itulah sesuatu yang amat aku kecewa tentang diri aku.

Tapi satu je yang aku yakin aku tak mampu berubah. Buat part-time job dengar masalah kawan-kawan. So far , thanks pada teman- teman yang percayakan aku untuk berkongsi masalah. Mungkin aku tak perlu jadi cikgu engeneering...tapi berubah menjadi kaunselor. Harap keadaan akan terus berubah.

Kepada yang membaca , carilah perubahan yang membina diri kita bukan memusnahkan hidup kita. Kehidupan menuntut perubahan. Tapi perubahan yang bersandarkan pada Islam. Itulah yang terbaik.

3 comments:

  1. "frenz 4eva" ??huh..there's no such thing... :(
    thanx slalu sudi dgr..syg ko sgt2.. :) xsgke kte berpeluang jd kwn rapat..benarlah..jdoh pertemuan ketentuan Allah..sdar atau tidak..ak bersyukur berlakunya "peristiwa" hitam itu..yg sering mnganggu ak dlm sdar atau lena hingga ke arini..klu x..ak xberpeluang rapat ngn ko..thanx 4 everything yea dude!!

    ReplyDelete
  2. haha..untg ke rapat dgn aku ?hehe..life must be change la. kalau dari dulu kwn ko tu je...smpai sekarang pun ko tetp mcm dulu. hehe

    ReplyDelete
  3. yup..untung..ko kn dr psikiatri ak..free..xyah berbyar..hahaha..wey..doakn ak kuat yea.. :)

    ReplyDelete