Thursday, April 26, 2012

~ sayang je la kan .. he ~

Assalamualaikum ..
lalalala
sila tahu bahawa saya menaip dgn perasaan yang bagus
even keserabutan
tetap ada
tapi .. tak boleh lah berhari hari serabut.
tak indah hidup begitu okeh !!!


Apa khabar sayang - sayang aku yang sedang membaca nih ...?? thanks to read this entry even aku suka merapu benda tak tentu hala. ~ lalalalalaa ~

Since kat tajuk pun dah sebut tentang sayang .. marilah kita bagitahu orang yang kita sayang bahawa kita sayang kan mereka. ~ lalalalala ~ wohooooo .. penting okeh ! he. Tapi aku adalah manusia yang paling susah nak ucapkan sayang tapi sangat mudah menjadi sayang. Aku tidak sayang dengan perkataan tapi dengan perbuatan. Itu lebih bermakna pada aku okeh !! sila mengerti ye sayang ku semua . heee


~ okeh .. betul tak tafsiran sayang pada kita tu ..?? hehehe ~

 
Sayang tu lahir dalam keadaan yang kita tak pernah sedar. Cubalah kita fikir balik .. bila agaknya kita mula sayangkan mak ayah kita ..?? haaaa .. xde jawapan kan ..?? klau yang boleh state tarikh memg gilos power lah korang. hahahaha



~ mula-mula sila sayang pada Allah ya sayang semua. Allah dah bagi macam macam free kat kita. Tu pun tak mau sayang ..?? memang dajjal lah kan .. huhu ~

 
Bagi aku .. perasaan mudah sayang adalah diri aku yang sebenar. Aku tak boleh tipu diri sendiri untuk tidak sayang. Ehmmmm .. susah memang bila murah sangat kasih sayang. Cuma bagi aku mungkin itulah perbezaan aku dengan org lain. Hmm .. jadi berbeza dari org lain itu membuatkan kita special. okeh! nak muntah sebb sedang puji diri sendiri. hahahaha .. hei, beranilah puji diri sendiri okeh. Allah dah jadikan kita dengan begitu baik okeh. Dari kita duk sibuk puji orang lain itu dan ini .. cuba puji diri sendiri. At least itu adalah motivasi untuk roh sendiri. Sebelum sayang kat orang lain .. sila sayang kat roh sendiri okeh !



~ see .. mari sayangkan ibu .. sila sayang ayah jugaaaa ~
tak kira buruk mana mereka, mereka tetap terbaik
jika mereka salah .. kita wajib betul kan. Jangan kita pula ikut jejak mereka yang salah tu
sampai ke sudah kan tak betul betul
adoiiiiyaiiii

Dan aku .. tak nafikan aku pernah sayangkan ramai orang, tapi hanya beberapa orang saja yang sedar betapa aku sayaangkan mereka. By da way .. jangan kecewa. Haaaa .. tu kata-kata untuk diri sendiri. Bila kita kecewa maknanya kita menyesali keistimewaan yang telah Allah bagi pada kita. So .. sayangkanlah lebih ramai orang .. ikhlaslah .. nescaya anda anda aku disayangi dengan leeeeeeeeeeeebih ramai orang. Jangan terlalu sedih bila anda sendiri .. jika anda ikhlas ... Allah akan gantikan dengan yang leeeeeeeeeeeeeeeeebih baik ! Sila percaya okeh .. hehe



~ bila dah kahwin .. sila berkasih sayang ya suami isteri .. hehehe ~
bila nak kahwin nih ...
waaaaaa .. gatal !! bengong !

 
Kenapa perlu percaya ..?? hmm .. i know la.  
Dulu bila aku di matrikulasi aku sangat down bila orang yang sayang selama ni hilang begitu saja. Bila habis UTHM .. orang yang sangat aku sayang .. bukan hilang. Tapi aku yang melepaskan dia. Bagi aku .. dia pasti cukup bahagia tanpa aku sebagai sahabat di sisi. Bagi aku pe yang dah jadi .. memang dah jadi. Tak mungkin aku dapat undurkan masa. Tapi sikap aku .. aku tak pandai patah balik. Bila dah tinggal aku .. tinggallah terus. Aku dah tak biasa dengan ada dia. Jadi tak mengapa. Aku tidak berdendam okeh ..;)

Dan .. bagaimana Allah gantikan semua air mata tu ...???
Haaaa ... pastilah dengan senyuman. Benda utama adalah .. anda ikhlas okeh. Bila dapat interim .. aku rasa itu adalah satu perkara yang agak menyakitkan. Apa yang menyakitkan ..??? hmm .. tak kisahlah apa dia. Sebagai cikgu yang sangat baru .. pasti melayan kerenah budak sekarang adalah kejutan yang sangat tidak terhingga levelnya. hahahaha


~ dan kucing adalah haiwan yang sangat penuh dengan kasih sayang. sila sayangkan mereka. mereka sangat tiuttttttttttt .. ~
waaaaa .. rindu kat minnie
my hensem, lala, wiwin, chibbi, kitty, teddy, milly n  tutty 
hhuhuhuhu
so .. demi mereka bersembilan
saya sanggup balik setiap minggu. huhuhu


Bila lama ... dan makin lama .. 
Saya sangat sayangkan student saya. Ya .. student selalu buat aku marah .. buat aku ketawa .. buat aku gembira. Dan mereka buat aku lupa sekejap tentang masalah masalah yang sedang menggilos !! hahahaha .. 

Student india .. student cina yang aku tak pernah mengajar pun rapat dengan aku. Ada masanya aku tak faham. Tapi bila lama-lama .. aku terfikir. Mungkin di situlah aura kasih sayang kita jika kita ikhlas. Mungkin ada masanya kita perlu berada di posisi mereka. Cuba memahami apa yang sedang mereka rasa sebab tak mungkin mereka dapat memahami apa yang kita rasa kan. sebab kita dah lalui zaman awal remaja mereka tapi mereka tak pernah lalui zaman tua cam kita nih. ~ lalalalala ~ hahaha


~ so sekarang .. sayang tu kan indah .. marilah kita berkasih sayang .. hehehe ~
kasih sayang yang bukan bukan tak mau okeh !!! pesanan dari penaja. hahahaaha
 

So semua yang aku sayang sekalian
sila kembangkan .. sila perbanyakkan kasih sayang kita kepada sesiapa saja. 
Ikhlas kan hati dalam menyayangi. Pasti orang yang kita sayang dapat merasai aura kasih sayang yang kita bagi tu ..;) kan ...????

hehehee .. okeh lah. membebel terlalu panjang tentang kasih sayang. Mesti orang dah naik bosan kan .. hape lahhhhhh nazura nih. hahahaa .. okeh dear, wassalam . 

Selamat Berkasih Sayang Semua ... !!!!!

No comments:

Post a Comment