Friday, September 7, 2012

seorang insan bernama aku



kau datang lagi
kali ini bicara mu lebih merdu
hati sebak
malah meruntun hiba mengundang air mata
dalam senyap kau datang
dalam senyap juga kau pergi
dari arah mana yang tidak berketahuan

janji mu mungkin palsu
jika dulu kau menjanjikan sebuah senyuman
agar waktu itu
aku bisa bahagia
tapi 
kau hantarkan duka
agar aku hanya penuh dengan air mata

di mana kah penawar hati lara
agar kosongnya bisa terisi
agar tangisnya bisa lerai bersama tawa

duhai mereka yang dirindui
duhai mereka yang datang bersama hanya untuk menyakiti
itu adalah hadiah terindah
buat sebuah hati yang sedang luka
buat sebuah jiwa yang tidak pernah mengenal apa itu damai

jika sakit ini bisa membawa aku pergi
aku mungkin rela pergi
tapi ..
demi sebuah kasih yang tidak berkesudahan
demi sebuah cinta yang tidak pernah bersatu
aku masih sedia menerima mu di sini saban waktu

duhai kamu yang bernama kenangan
andainya masa bisa membawa mu pergi jauh dari sisa hidup ini
aku adalah insan pertama bisa tersenyum
merai perginya dikau dari sisi hidup ku

wahai yang bernama air mata
wahai yang bernama dukacita
biar dikau menjadi teman paling akrab buat aku tika dan detik ini
mungkin esok
mungkin akan datang
dan mungkin seterusnya
berjanjilah bahawa kau tidak hadir dengan sia-sia
mereka mungkin telah lama pergi
tapi apa yang mereka tinggalkan
terlalu besar sakitnya buat sebuah jiwa ... hati ... dan hidup
seorang insan
bernama aku

created by :
nazura 2012

No comments:

Post a Comment