Sunday, December 2, 2012

~ babai Istanbul .. yuhuuuu ~


Yuhhuuuu ..
Assalamualaikum semua
hye readers !
how bout ur day ..??
yeah .. marvelous rite !!! kui3x


Ehmmm .. orang kat sekeliling duk sibuk bercakap tentang Istanbul Aku Datang.
Aku plak baru je habis tengok selepas .. dan jadi air sejuk dah cite tuh. hahahaa .. means bila cerita tu dah boleh download kat u-tube, kira dah sejuk la tuh kan ...??? hahahaa. Sejuk ke suam ke panas ke ... aku memang susah nak tengok movie. Well, bagi aku .. duduk dan tengok tanpa hasil tuh macam membazir. Upppssss .. sangat skemas kan my otak ! Wayang ..?? lagi lah tidak. So, my sis yang excited download even dia dah hadap cite tuh kat panggung .. then paksa aku tengok. Jadi, aku pun tengok !!!

Taraaaaaa !!!!
How bout the movie ..??? Well .. bagi aku. Honestly .. suweeeeett .. fun .. just for enjoy!
There's no big message to audience. Senang kata .. cerita tu hanya menyampaikan mesej .. sila bergembira dan ketawa. So, okeh ! Itu bagus untuk men'release'kan tensen ! hehehehhe ..

But then .. bila tengok watak Tomok and Lisa .. yeah ! Just teringatkan my bf kat Sabah.
Hohoho .. Sabah ke sekarang. No ! Cuti sekolah kan .. sedang memaksimumkan masa dia di rumah di .... Yuhuuu .. Perak ! Masih jauh juga kan ..? lalalalaa ..

Dalam cerita tu .. 7 tahun berkawan. Ehmm ... aku .. baru lepas tahun ke 5 .. lama jugak tuh. 
Aku cuma terfikir ... am I will be cheated like Dian ..?? hoho .. almost all gf will think bout that when ur bf is not around u kan ..?? 


~ see, jodoh dian ditentukan oleh si penulis skrip .. dan jodoh kita  di tentukan oleh .. penulis skrip untuk kita laaa. Allah .. jadi berharaplah Allah temukan jodoh yang terbaik untuk kita .. ~


Kata my bf .. ' sy bukan macam aaron aziz pun ' but then aku kata .. ' kalau awak macm aaron aziz mmng saya tak suka awak lah kan. dont wory ! ' sebab i memang tak minat aaron aziz. kalau dia nak jadi bf aku, time tu jugak aku kata .. sory, i can't. ( waaaaaa .. budget kau lawa sangat la ea gile ! )

U know wat .. aku tak la comey  .. and my bf pun bukan lelaki idaman malaya, rite ! Tapi .. pernah tak kita terfikir .. untuk org jatuh hati dengan kita, tak perlu muka yang menjadi idaman setiap orang. Statement ..
'tak lawa macam saya, siapa lah yang nak' then, when gf saying that to her bf .. means .. even u rasa u tak cantik .. bf u nak jugak kat u. bila bf u nak kat u, maknanya .. ada potensi untuk orang lain nak kat u. betul tak ..???
 
Setiap orang ada tarikan yang tersendiri. Bak kata UAI, perempuan Afrika yang rambutnya ceceiput, kulit gelap ( this is not means to menghina okeh !) yang kita pandang tak cantik, tapi tetap cantik di mata puak dia. So .. jangan hairan kenapa kita tengok kadang-kadang isteri tu caaaaaaaaantik tapi suami dia ehhmmmm .. selekeh je orang kata. Begitu juga sebaliknya.
 
Fine ! Back to isu kena tipu kan.
Ada juga yang tanya kat aku .. tak takut kena tipu ke bf jauh. berbulan bulan bulan tak jumpa. No skype .. just message message and message. Call pun .. seminggu sekali mungkin. 
 
Yeah ! sometime memang terfikir. Tapi aku perlu motivate diri aku untuk tidak terlalu fikirkan. Kalau tak, haiii ... aku kena fikirkan kerja jugak. errkk !!! Percaya. But then .. jangan tipu sebab bagi aku .. there's no 2nd chance and I never ask the 2nd chance to others. Kecuali Allah. huhuhu .. Dan aku pulak sejenis manusia yang tersangatlah pantang orang duk jeles jeles tak tentu hala. Alhamdulillah .. my bf tak pernah lagi buat hal macam tu.
 

~  8000 km mencari cinta .. tapi sape tahu cinta kita tuh tak sampai 1 km pun dari tempat asal kita kan..?? ~
 
 
Selebihnya, serahlah pada Allah. Jika dia memang jodoh kita .. Allah akan pelihara dia di hati kita dan kita di hati dia untuk menjadi jodoh. kui3x. Sila positifkan fikiran dan hati kita semua. Dan kalau bukan jodoh .. usahalah macam mana, tetap bukan jodoh kita. :) let smile .. macam Istanbul Aku Datang. Macam-macam Dian buat supaya Azad propose dia. Gila kan ?!! Tapi .. kalau Azad bukan jodoh dia, maknanya .. bukanlah ! Yuhuuu .. 
 
So .. to all gf and bf ..
Kalau anda tidak bersedia untuk percaya dan kehilangan ..
Sila jangan bercinta. Sebab itulah risiko yang perlu anda lalui. Kalau tak bahagia, duka. Kalau tak bersama, berpisah. kui3x.
Selamat tersenyum semua. peace !
Wassalam.   

No comments:

Post a Comment