Sunday, January 20, 2013

~ ini yang perlu aku pilih ~




ohhhhh wat ..??!!!

Assalamualaikum
yuhuuuu ..!!
huhu


Dalam hidup nih apa benda yang paling pening nak buat ..??? yeahhh ! memilih. di pilih tak pening. tapi memilih.

Bila terdapat 2 pilihan yang mana kedua duanya sangat diimpikan malah itulah impian .. perlu difikirkan pula untuk memilih di mana yang lebih penting. ya ! mana yang lebih penting.

Jangan mengeluh dulu. Tapi syukurlah !
Ya, alhamdulillah ... dan syukur Ya Allah sebab memberikan dan menunaikan doa di setiap sujud aku. Tapi, saat kedua dua tiba, ada satu yang perlu aku tangguhkan mungkin. 



Aku tahu, aku gatal apply ke UTM sebab frust dan sebab aku memang nak sangat sambung belajar dalam psikologi. Alhamdulillah Allah tunaikan. 

Cuma, dalam masa sekarang aku rasa keadaan sangat tidak mengizinkan. Tolong doakan supaya aku dapat tangguhkan pendaftaran tuh sehingga aku sah jawatan dan sehingga selesai hal-hal yang lebih penting.

Sumpah aku akan tersangatlah kecewa kalau aku tak dapat sambung master in psiko. That's my dream .. that's my aim .. and that's my focus. Aku hanya ada selangkah saja lagi untuk penuhi impian aku. 

Semoga Allah beri aku kemudahan untuk aku melangkah lagi. Belajar dan bekerja bukan satu tugas yang mudah. Aku sedar tu. Menggalas 2 tanggungjawab dalam satu masa yang sama. Itu risiko yang aku perlu lalui.

Ohhhh Cikgu Zaharah. Saya sangat perlukan anda waktu ini. Perlukan advice anda sekarang ini. 
Aku yakin, Allah sudah aturkan yang terbaik untuk aku. Ya, aku perlukan sokongan semua. Family and my bf. Aku harap semuanya akan berjalan sebagaimana seharusnya.

Aku hanya berharap, dengan pilihan yang aku lakukan, Allah permudahkan jalan bagi aku. Allah redhai setiap yang bakal dilalui. 

' Ya Allah, hamba Mu terlalu banyak meminta dan terus meminta meski terlalu banyak dengan dosa. Tapi, demi sesungguhnya hanya pada Mu aku menyembah, hanya pada Mu aku mohon pertolongan, mohon kemurahan rezeki .. mohon kekuatan di atas setiap yang datang .. Aamiin '

No comments:

Post a Comment