Thursday, January 17, 2013

~ oh my 2013 ~



wat ???!!!!
2013 !!

oh Assalamualaikum, readers !
just shock in 2013
aksi bangun tidur terus dah masuk 2013
hahhahaa




wat the .. la kan !
2013, means naik sekolah yer. Ya, naik sekolah. Bila naik sekolah maknanya sangat banyak kerja. Bila sangat banyak kerja maknanya sangat tak cukup masa. Bila tak cukup masa maknanya .. ok, pitam ! hahahhaha

U know wat, masa naik sekolah .. oh, tak mau pk bila kena mengajar peralihan lagi. Peralihan tuh umpama mimpi ngeri tahuuuuuu .. ;(

Last year aku guru kelas peralihan .. u know wat the very nice of them for this year ..??
yeahhhh .. tak kira perempuan ke lelaki datang kat aku .. jumpa kat aku, say hello .. hai cikgu. kadang tu aku tak tahu kenapa diorang naik bilik guru, jumpa aku sebab diorang cuma meluahkan perasaan masuk kelas baru.

Then, sorang pelajar lelaki n perempuan .. datang jumpa aku minta tolong aku tukar kelas diorg ke kelas yang lain. Tapi aku kata aku bukan guru kelas diorang lagi. 

Bagi aku .. satu kejayaan juga bagi aku sebagai cikgu baru, tapi .. pelajar lepas tetap datang jumpa aku walau cuma nak meluah perasaan dia. Bukan sebangsa dan seagama dengan aku. Kadang tu nak translate bahasa cina ke bahasa melayu pun terpaksa tanya kawan dia. 

Kawan -kawan aku ada jugak menganjing cakap ..
'sayang betul diorang tu dengan cikgu dia ..'

Dan peralihan tahun ni pulak ... waaa!!! aku ada masa yang banyak untuk berhadapan dengan diorang. Apa yang aku boleh kata adalah .. Alhamdulillah. ! Sama juga macam yang lepas. Sangat suka haiii .. dan hellooo dengan aku bila keluar dari kelas. Dalam kelas, even nakal .. nak juga buat kerja yang aku bagi. Masih behave lepas di pujuk-pujuk. 

Ohh .. pujuk-pujuk ya ..??? Ya, memang pujuk !
Ada juga kakak yang dulu mengajar BM peralihan tanya kat aku ..

'ok tak diorang, zura ? Tengok diorang behave je .. baca bila suruh baca, buat kerja ..'
'buta masa ni ok lagi. baru bulan 1. tunggu nak akhir tahun nanti ..'  ( aku jawab )

Cuma aku berharap mereka akan ok sampai akhir tahun. 
Must be a guuuuuuuudddddddd boys and girls ya dear !!!

Dan usaha aku sekarang adalah nak tackle sorang girl ex-peralihan tapi kelas peralihan yang aku tak mengajar dulu. This girl memang belagak. Muka dia kerja nak menjeling je. Aku pun sebenarnya meluat gak. Rasa nak gaduh je dengan dia. Tapi ... bila pk balik, kalau aku tak ubah hati aku untuk berbaik dengan dia, aura aku tak suka dia tu akan selamanya sampai pada dia. Jadi, aku sedang cuba untuk 'suka' pada dia. 


 ~ dalam diri kita ni ada aura yang dapat dirasakan oleh orang sekeliling .. sama ada kita suka dia ke kita tak suka dia ke ... yeaaahhh, dia boleh rasa ~


So far, aritu aku terserempak dengan dia n kawan dia. Tiba-tiba kawan dia datng kat aku tanya tempat sorang cikgu nih. Then, dia pun ikut datang kat aku. Aku pun tanya-tanya sikit kat kawan dia n dia. Ok, nampak dia tak rasa nak bermusuh dengan aku. Then, masa kelas PJPK aritu, dia main kejar-kejar sampai keluar dewan, jadi aku suruh masuk. Ok, dengar kata ! Aku try lagi .. bila balik, aku suruh beratur elok-elok. Dia ikut juga. !!! selalunya, dia akan jeling aku then akan protes! that's she, okeh !! Bila dia dah beratur elok tu, aku pun cakap ...

' Bagus. Gud girl ! '

Adakah eksperimen aku akan berjaya nanti ...??? okeh .. try untuk kelas esok ..
yeahhh yeahhhh ..
hahahaha

okeylah
nak pergi tido laaaa
babai
wassalamm
apa aku nak buat kat budak tu esok ya ...???
Zzzzzz ..
;)


No comments:

Post a Comment