Sunday, November 16, 2014

~ ... apa masalahnya dengan sistem ...~



Assalamualaikum
hmm .. memang biasa mulakan entri dengan salam
walau hati penuh dengan rasa sakit yang tidak terhingga

Oke .. just strght to da point that aku memang sedang sakit hati
ohh yeahh .. why ??
there is something that everyone say 
'it's normal'
but it is seriously worst for me

dulu tak pernah lalui keadaan tu so aku tak pernah care
tapi hari ini dan seterusnya aku akan laluinya jadi
as a customer i have a right to complain and complain

oke .. nazura memang kuat complain
mcam lah dia perfect sangat

see ! memang tak perfectla sebab tu complain
grrrr !!

ya, aku memang nak complain sistem yang dah berlaku selama 30 tahun 
dari zaman mak aku tiba zaman aku
benda yang sama tak ada langsung perubahan
even they know really well that 
semua itu hanya menyusahkan semua orang 

ada orang kata
' dah memang macam tu kau nak buat pe..'
memang la aku state dalam ni pun tak kan tiba2 ubah keadaan tu
tapi sekurang-kurangnya statement ini memberi perhatian kepada pihak pihak berkenaan
supaya alert dengan sistem yang ada sekrang
kalau dari zaman lepas penjajah dah pakai sistem macam tu takkan dah masuk zaman cross the entire world still nak pakai sistem yang sama
think it back la !!

but then aku tak pasti sama ada hanya dekat tempat aku pakai sistem 30 tahun lepas atau satu malaysia
untuk badan kerajaan
please laaa 
i am also gov servent
please .. keep watching ur service
aku antara manusia yang membayar gaji anda kot
tolong jangan rasa customer sangat gembira tengok anda buat kerja sambil tergelak gelak macam pontianak, bergosip dari pagi sampai ke malam, menulis maklumat sampai salah sebab menulis sambil mengata orang
at last, kerja yang seharusnya dilaksanakan semalam jadi tertunda hingga esok hari
akibat maklumat tidak jelas dek terlalu banyak ketawa
that's sooooo annoying u know dear !
tulis kat jadual buka pukul 9 tapi sampai 9.45 tak masuk-masuk dari keluar makan
ohhhhh wat ???!!!!

for those who is employee
tolonglah dan tolonglah
buat kaji selidik terhadap sistem yang anda lakukan
kalau sudah tidak wajar untuk diguna pakai tolonglah terbuka hati untuk ubah dan berubah
that y nabi anjurkan HIJRAH
kalau tak tahu HIJRAH tu ape
balik form 4 belajar sejarah
Come on ! tak ada siapa boleh maju tanpa perubahan
tapi bagi yang tak mahu maju, duduk je la takat tu sampai kiamat dunia ni
pun bagus gak !

sekian
Wassalam
* sory, i'm just so emosional for this entry
apa ... ? entry ni pun nak bagi heboh and create another story gak then jadi bahan nak mengata aku ???
ohhh silakan. anda di alu alukan !
even aku tak kenal dan tak pernah sudi untuk kenal pun siapa anda
aku hanya tahu anda wujud !

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete