Friday, November 14, 2014

~ ............ hmm ............ ~



Assalamualaikum
selamat menempuh hari yang cukup mencabar
selamat melalui hari hari yang cukup menyakitkan
biar sakit .. biar pedih
perlu terus dengan senyuman
lalui dengan penuh positif
ohhh come on nazura


my dear readers
I mention here 
saat aku menulis entry ini .. aku berada di situasi yang sama saat aku menekan button publish 
so .. waktu aku publish entry ini adalah tarikh yang sama dengan tarikh entry ini terpapar di blog view aku
kenapa aku perlu aku mention begitu ...?

Ya kerana entry yang telah lama di tulis tapi baru di publish
menjadi hot dengan tiba-tibanya.
jadi jutaan terima kasih kepada mereka yang telah berjaya membesar dan menghebohkan malah menambah kisah dan cerita 

ya aku sudah pun delete entry tersebut 
bagi yang masih rasa mahu menjengah dan membahan entry tersebut sepuas hati
sorry .. u'll not find it anymore
aku delete bukan kerana aku salah
tapi kerana aku hormat
aku menghormati mereka yang memanggil dan minta penjelasan aku
walau di mana pengakhirannya
itu bukan lagi perbahasannya
kerana di mana ia bermula
bukan semudah itu semuanya boleh berakhir

bagi yang telah berjaya menambah duka dalam jiwa ini
bagi yang telah berjaya menambah sakit dalam hidup ini
tetap aku ucapkan terima kasih
terima kasih
tapi apa yang telah di hadiahkan ini
ia tetap aku simpan cukup kemas .. selamanya kemas
dalam hati dalam jiwa
selamanya

so my dear readers
buat ingatan kita bersama :

“Barangsiapa yg banyak perkataannya, nescaya banyaklah silapnya. Barangsiapa yg banyak silapnya, nescaya banyaklah dosanya. dan barangsiapa yg banyak dosanya, nescaya neraka lebih utama baginya”.

( Riwayat Abu Naim )
 
 aku mohon maaf bagi yang pernah tersinggung dengan entry yang pernah terpapar di blog ini. tujuan aku membangunkan blog ini adalah untuk perkongsian bersama. sebab itu blog ini sangat public. siapa saja terbuka untuk membaca. mungkin kritikan, mungkin komen sama ada aku tahu atau tidak tahu mungkin juga impian .. atau apa saja ... selagi mana aku tidak menyebut mana-mana 'nama' bermakna ia adalah untuk perubahan bersama bukan untuk sesiapa. jika ia boleh diubah maka ubahlah ikut kehendak. tapi .. andai ia terlalu jauh dari realiti untuk di ubah tak perlu lakukan apa pun. 
 
Adakah aku akan berhenti ...?
Jawapannya adalah tidak. Tahu kenapa ...?
Alhamdulillah ... kerana ada di antara readers yang terbuka dan positif dengan membaca beberapa entry lalu berubah dengan lebih baik. Sekurang-kurangnya aku telah memberitahu yang baik untuk sesetengah dari pembaca. Tapi bagi yang mempunyai fikiran yang sempit ia boleh di putar dan pusing mengikut nafsu.
Jadi itu semuanya tetap pilihan anda
Sesiapa berhak terasa .. sesiapa boleh terasa
 jika baik, jadikan ia sebagai sesuatu yang cukup positif
jika ada yang salah, boleh heboh ke satu dunia dan tambahlah apa patut agar pahala itu boleh free mengalir kat aku
terima kasih
 
Wassalam 
 
 

No comments:

Post a Comment