Thursday, December 2, 2010

Aiii ... kasut...kasut

Assalamualaikum ...

huhu ....dalam mud bengang + sedey sesungguhnya.. huhu
misi keluar panas2 petang tadi adalah untuk mencari kasut. untuk pe? untuk LM r pe lagi. Kenapa awal sangat ? Excitedkah nazura nak pergi LM ...??? Hoho .. sesungguhnya memang tak excited langsung. Hati masih tak lagi sepenuhnya +ve untuk mengajar. Tapi, mungkin bila dah lalui keadaan tu akan jadi sebati kot ... hoho. Cerita pasal kasut. Kenapa cari awal sangat ...?? hm... jawapannya .. aku kenal sangt aku ni. Sangat2 payah nak berkenan dengan satu - satu barang.

Cuba bayangkan kalau tnggal seminggu nak g sekolah ... tiba-tiba tak de satu pun yang berkenan ... mau beli tapi tak puas hati tu. macam beli kasut masa nak masuk matrik ... sekali waktu minggu orientasi je aku pkai, pastu haram aku tak sentuh. cam tu lah bila aku kata aku tak berkenan..huhu

Berbalik pasal kasut tadi ... huhu. dah lama aku usya kat bp ... tiba-tiba satu tu aku terpandang. memang aku rasa sesuai r dengan jiwa. look smart. cam ranggi sikit. mud kasut pun ... muda remaja kot. warna pun best ... teksture pun menarik ... ketinggian pun ok ...harga pun boleh layan. mula2 pandang ritu memang dah jatuh hati dah. tapi .. aku takut cam tak sesuai ke .. aku pun ajak seorang manusia yang bernm bf aku g tengok. ok ... dah cun dah. dia pun kata cantik ... time to try ... ketatla plak. saiz 5 ... patutla. cari2 saiz 6 tak de. try saiz 7 ... besar sangatlaaaa....mn boleh. huhuhu ... salesgirl tu suggest pattern lain ... hmmm...sory ... aku pandang tak ley jatuh hati. xberani nak beli. jap g ada je kasut aku sumbat bawh katil.. huhuhu..

kuar kedai ... cari lagi satu bpmal. memang tak de yang berkenan. pegi la summit ... sbb banyak kedai kasut. pusing punya pusing ... xde jugak yang berkenan. jangan kata belek, masuk keluar balik. memang tak de yang lekat kat hati. tertarik kat mata pun tak de. round lagi cari kedai yang sama ms kat bpmall tadi. yes ...jumpa!! masuk dengan harapan dia ada. tapi .....hmmm...sungguh menghampakan. ada satu tu ... memang teksture dia sama...tnggi dia sama ...warna pun sama .. harga sama....tapi cuma tak ada tali getah kat tengah tu. jadi ... hati aku kata ... bialah dulu. that's the last choice. sebab tali getah tu la yang buat kasut tu nampak smart di mata aku. maka ... baliklah dengan perasaan yang sangat hampa. huwaaaaaaaaaaa ...




pattern kasut ni hampir sama cam kasut yang aku nak tu.. tapi tali tengah tu aku tak minat .. nak jenis getah yang ley stretch ..


aku rasa2 bf aku pun cam hangin gak kot. tapi nak buat mcam mana, kan. hati tak ley berkenan ... nak buat cam ne. mana ley paksa-paksa berkenan...huhu. memang untuk certain kes perangai aku tu ... ada keburukannya. tapi rasanya ... banyak kot kelebihannya. tahu apa kelebihannya ...??? haaa.... perangai aku tu buat aku jadi manusia ... selagi apa yang aku pakai tu memang tak uzur lg... aku takkan tukar. patutlah bf aku begitu hairan ... pkai kasut dekat 2 tahun tak tukar. hahahahaa ... tak ke jimat macam tu. sebab tu kadang2 ... da prepare duit bukan men nak g shopping, sekali balik xde bawk pe pun. sebabnya tengok sume bnda tak berkenan di hati. jadi ... safe la duit aku. hahahahahahaha ...

tapi untuk certain thing je la aku macam tu ... barang2 macam jam, gelang, beg, kasut n kereta. Dan buat masa ni, banyak2 keluaran kereta malaysia ... Myvi je yang aku berkenan. Tapi kalau orang bagi kete len, pkai la gak. Untuk beli, kenala yang berkenan di hati. huhu ... tapi kalau baju .. tudung ... wahhhh .. bukan men senang je nak berkenan. hohoho ...bf..??? haaaa ... tang tu aku tak tahu masuk kategori mn. dalam hdup aku ... cuma ada 2 lelaki je yang aku memang betul2 jatuh hati. Seorang ... aku memang suka dia sejak sekolah rendah ... sampailah ... aku couple dgn bf aku ni. dan sekarang ... bf aku je lah. kalau suh dengan boy yang 1st aku suka tu ... memang insyaAllah ... takkan. hohoho .. mcm mn tau ?? dah pernah test la .. sbb tu tawuuu. hahahahaa ...




maka ... perlukah nazura berubah dari sikap itu ...??? tak perlu kot ... hahahha


so ... ucapan terima kasih tidak terhingga buat bf aku yang sudi memenatkan diri meneman gf kamu yang mendung ni pergi cari kasut yang tak jumpa akhirnya. kuang3x.

hahahahaha...

sekian, wassalam ...



No comments:

Post a Comment