Tuesday, October 27, 2009

sahabat

kita selalu bercakap tentang sahabat..tapi ada masanya kadang kala kita akan rasa kita tidak punya sahabat walau seorang. Orang selalu kata..kawan biar beribu , berkasih biar satu. Kawan is not sahabat. Sahabat adalah tempat untuk kita menangis , ketawa , sedih , gembira , sihat mahu pun sakit.

Realitinya , aku pernah punya sahabat dulu. Tapi...entah macam mana semuanya hilang sekelip mata dan ia meninggalkan kesan yang sangat mendalam. Apa yang pasti dalam hati ni dah xde istilah sahabat buat mereka. Pergantungan hidup aku dengan kawan - kawan dulu sgt kuat. Mana tidaknya...aku ibarat tak boleh hidup tanpa mereka. Waktu tu...pada aku , tak punya boyfren pun bukn satu masalah. Sebb aku ada kawan - kawan yang selalu sayangkan aku.

Tapi...benarlah. Masa benar - benar mengubah seseorang. Masa juga mengajar manusia berdikari. Kehilangan mereka , walaupu terlalu sakit rasanya tapi cukp mengajar aku bagaimana untuk hidup berdikari.

Hidup manusia ada turun naiknya. Kalau hari ni...aku sakit kerana mereka , aku yakin esok aku akan tersenyum juga kerana mereka. Terima kasih kepada sahabat yang selalu di sisi. Ahmad Hisyamudin & Abdul Halim.

4 comments:

  1. frens is just like rain,
    it come and go without a notice,
    sumtimes we adore and like it a lot,
    but sumtimes it burden us a lot,

    we adore rain as it cold the day,
    it's tyme for us to grab our blanket up closed to our body,
    we felt so cold and calmed...

    but as it become a burden,
    we hate it a lot,
    it make us wet and gave us a fever or cold,
    our life become so miserable and the day passing itself slowly with pain and tears...

    haih..
    for me..tht is the reality of a frenship...

    ReplyDelete
  2. persahabatan adalah anugerah Allah. Sama seperti cinta. Jangan salahkan suatu hubungan tu...hanya kerana penilaian kita. Lihat sesuatu dari sudut yang lebih positif. Kadang kala...luka itu yang memberi tawa. Tapi tawa...belum tentu akan menghilangkan luka.

    ReplyDelete
  3. kawan dtg dan pergi...pd saya, kwn kini x sm dgn kwn ms zamn kita tadika,kawan masa sekolh rendh x sm dgn kawan skolh menengah..kawan sentiasa berubh..manusia boley kata "aku masih berkawan dgn kwn sekolh lm,kamceng gila"..tp hakikatnya jika kawan itu tidak se"masa" dgn kita,bersama dgn kita tiap ketika,dia tdk akan paham apa kita rasa walaupun kita telah meluahkan segalanya pada dia..jd beruntunglah pada mereka yg masih mempunyai kawan lama yg memahami kita,hargailah ia sebaiknya.realitinya,kita pasti akan menemui kawan baru jua nati..faktanya,kawan tetap kawan sampai bila tp ketulenan persahabatan x mungkin kekal lm..mungkin dia kawan rapat kita sekarang,tp mungkin juga dia tidak akan menjadi kawan rapat dimasa akan datang..kawan senang sama sng mmg senang dicr,kawan susah sm susah ,mmg payah dikenalpasti.....hakikatnya, kawan sekali hanya putus tika putusnya jasad dan roh..

    ReplyDelete
  4. sebb tu namanya kawan tp bukan sahabat. Kau akan nampak bezanya kawan dan sahabat bila kau rasa keadaannya.

    ReplyDelete