Thursday, March 18, 2010

awal tahun 2010 yang menyedihkan..

Bila cerita pasal awal tahun , semuanya aim bnda yang baik2. Bagusla macm tu kan. Tapi tu la...bukan semua yang kita nk...kita akan dapt.

Bagi aku...awal tahun 2010 adalah tahun yang amat tragik bagi aku. Start bulan januari...mcm jatuh ditmpa tangga...masalah kewangn melanda keluarga aku. So...na tak nak..msti handle dt xmacm selalu la. Nak kuarkan rm10 pun , kena pk betul2 kegunaannya.

Tu...satu. Pasal family xmau story panjg2. Tak best. Hm....masuk bulan february....ni la tragedi yang tak dapat aku lupakan. Kucing kesayangn aku bernama 'Pipy' tak balik2 sampai sekarang. Walaupun semua org kata tak de bnda yang kekal...tapi aku masih tak mampu nak terima kehilangan dia. Untuk 2 minggu pertama aku masih boleh tahan kehilangan dia dan aku masih mengharap dia balik. Bayk kali aku mimpi yang dia balik semula. Puas aku cari tapi tetap tak jumpa. Lama2 aku jadi frust. Untuk terima yang dia dah tak de tu...buat aku menangis macm puts cinta. Yup....sama je aku nangis macm aku puts dgn bf aku dulu. Tak boleh terpandg gmbar dia...sure menangs. Aku pun tak tahu knp. Apa yang pasti , selama dia dgn aku....aku tak prnh anggap dia seekor kucing. He is my brother.

.


Pipy is always in my memory...i love u soooooo much !!!


Keadaan kembali ok bila ayah aku bw balik 2 ekor anak kucing. Agak comey....tapi masih terbayg2 pipy kat umah aku ni. Dgn keletah dia yang sgt2 menymph kdg2. Bila aku da makin ok...n fokus pd PSM yang sgt menekan...ditambah dgn assgmnt yang tak reti nak habis....tb2....laptop kesayangn aku plak yang padm. Mana tak frust motherboard rosak. Memg bengang gle la. Nak menangis pun smpai xde air mata. Cuma untuk sehari dua aku memg down. Just follow the flow...aku langsung xde mud nak siapkan kerja2 aku. Rs nak extand pun ade gak. Tapi klau cakp kat bf aku...sure kena hntmla. So...smpan sndiri sudaaa. Walaupun masih ada laptop ayah aku kat umah...tp rs lain bile tu hak org. Tak la aku ni belagk sgt....tapi semuanya terbatas.




Laptop kesayangan..huhu...terlalu byk sentimental value.


Tapi xpela. Cuma rs tak selesa bila aku langsung tak dpt nak support langsung beli laptp baru aku. Memg tak dpt lagi...tapi ayah aku da order dgn kwn dia. Macm biasa , mungkin lmbt sikit klau nak dapt pun. Macm mn pun...de satu bnda yg aku da termenyesl...bila aku minta ayh aku order AMD Processor utk laptop tu. Ish...bengangla gak. da order , baru nak buat research pasl processor. Tapi...nak buat mcm mn. Takkan nak tukar2 suka ati kan. mana2 la...aku pun da mls nak syg2 bnda ni...kan nnt aku gak yg makan hati.


So far , aku sllu pk...leps ni entah apa lagi yang aku syg akn pegi. Orang yang aku syg...??? atau...barg yg aku syg.? Yup aku pnh hilg org yg aku syg...they are my fren. But now...i don't need them anyway. Tapi...akan datang...akhir 2010 ni aku akan kehilangn org yang syg...kehilngn yg mmbw mksud...jauh dari aku. Tapi...adat pertemuan , pasti ada perpisahan. Siapa tu...hm..org yg aku syg. Harap kami mash ada peluang untuk teruskan hubungn dgn baik wlaupun da tak de dpn mata nnt.

Wassalam.

3 comments:

  1. angah..i'm crying while read ur story about pipy..really upset..waaa...rindunye kt pipy..insyaallah..setiap yg pergi tu pasti ade gantinya..yakin dong dgn ketentuan Allah..Dia maha mengetahui..and klu takut 'kehilangan' si dia tu..ikatla kt pokok..ahahahaa...

    ReplyDelete
  2. ala..budk tu aku ikt kat pokok...xsempt nak ikat...aku yang kena ikat. pipy is pipy...yg lain tetp yg lain. klau dah hilg satu yg istimewa..even gnti yg baru...yg lm tetp ingt.sbb de keistimewaan masing2.keh keh keh

    ReplyDelete
  3. angah..pipy was so adorable..reallyyy miss him like crazyy!!

    ReplyDelete