Sunday, March 21, 2010

saat rindu itu datang..

masa aku taip post ni...aku pun tak faham kenapa dengan hati aku ni. tiba - tiba rasa sunyi sangt. Ada ketikanya , aku pasti akan tertanya2...apakah hikmah disebalik kehilangan yang aku lalui. Kehilangan teman dan sahabat. Aku yakin...Allah tidak mendatang semua itu dengan alasan saja - saja. Aku sedar , dengan ketiadaan teman - teman aku yang dulu...aku lebih indipendnt daripada dulu. aku lebih menghargai diri aku sndiri. Aku tahu bagaiman untuk membuat keputusan sndiri. Hari ni , jika berkata dengan nada yang sungguh ego...aku boleh kata..." Yes , i can live without You guys.." tapi kenyataannya....hati aku selalu berkata..." aku memg sllu rindukan kalian.."

beberapa hari ni , adik - adik aku...kakak aku , sibuk dgn facebook. Kalau bc post aku before ni , aku memg pnh ada akaun facebook dan aku delete. Bagaimana aku mengatakan itu sebagai satu agenda baru israel bagi umat Islam...dan masih ada yang tersirat daripada tu. Dan beberapa hari ni juga aku buka facebook kwn2 aku. Entah macm mn timbul rs jeles yang aku tak dapt gmbarkan perasaan tu. Aku cuma terfikir..." kenapa aku tak punya teman lagi...?". Susah kan nak cari sahabat sekarang. Bila masing - masing sudah punya teman hidup ( bf/gf )..wajar ke teman dibuang ke tepi. Jika ada yang menjawb wajar...maka anda telah dikategorikan mabuk cinta...atau anda tak sepatutnya punya sahabat.

Tapi entah macm mn aku teringtkan seorg kawn aku. Dari sekolah aku memg kagum sgt dgn dia. Dan dia memg selayknya untuk dikagumi. Seorang akademik yang cemerlang...dan seorang yang berpegang pd tali Allah dengan sebaiknya. Dia seorg perempuan. kadg2 aku terdetik...bagusnya kalau aku mampu jadi mcm dia. Tapi realitinya , aku masih terlalu jauh untuk jadi seperti dia. Tapi sayangnya...disebabkan suatu perkataan dan peristiwa , membuatkan hati aku menjauhi dia. tapi entahla...mungkin itu bisikan syaitan supaya aku jauh dari org2 yang boleh membawa aku ke jalan Allah.

Walaupun ramai yang nasihatkan aku...masih ada teman lain di luar sana , tapi hati aku telah tertutp dan sgt rapat. Hanya mereka yang tertentu yang sedar mereka sahabt aku. Bukan satu yang sgt hebat menjdi teman aku...aku bukn dikalangn artis klau mereka itu mahukan glamour , aku juga bukan pandai sgt...kalau mereka mahukan ilmu aku sja...aku pun buknla cantik..jika mereka inginkan keindahan sja...apa lagi aku buknla kaya dn berstatus tinggi jika mereka mahukan penghormatan....aku hanya ada secebis kasih syg yang tidk pernh terpadm untuk seorg yang pernah aku panggil sahabt. Dan aku yakin...ungkapan tu takkan pernh luntur dari hati aku. Kerana setelah masa berlalu hampir 5 tahun...ia masih segar dalm ingatn...


2 comments:

  1. angah..jgn sdeh dong!nnt aku pon jadik sdeh jugak..huhu..adatla tuh manusia kdg2 jeles ngan org lain..

    ReplyDelete
  2. xleh bla sedey...haha.aku xde la sedey mn pun.hahahaha

    ReplyDelete