Monday, October 4, 2010

~ 29 Sptember - hapy bfday, nazura ...~

29 september 2010
alhamdulillah aku masih diberi peluang untuk terus bernafas
dan sesungguhnya
terlalu banyak onar yang aku lakukan di sepanjang kehidupan ini

buat semua

bersama - sama kita muhasabah kembali diri kita
sebanyak mana kebajikan yang telah kita lakukan
dan sebanyak mana pula kejahatan yang telah kita jayakan
semua itu untuk sama - sama kita hitung
agak beratnya tidak menjadikan kita insan malang di akhirat nanti
dan pesanan ini
buat semua
terutama sekali buat diri aku sendiri
kerana aku terlalu sedar
ada 1001 perkara yang tidak - tidak
berjaya aku lakukan dengan jayanya
sungguh mengecewakan...




tahun ke-22
aku rasa inilah kali pertama aku dapat 2 hadiah yang sngat bermakna
sebelum dan selepas
29 september 2010

sebelum ...
mungkin terlalu untuk aku state di sini
sama ada ia akan jadi kenyataan atau sekadar khayalan
aku sangat2 bersyukur
terlalu amat bersyukur hinggakan aku buat sujud syukur bila balik ke rumah
tak tahu dengan cara apa
untuk aku nyatakan kesyukuran dan kegembiraan aku
Thank You Allah
Thanks a lot..





selepas pulak ....
aku tak terfikir pun akan dapat hadiah ni
memang aku pernah minta
tapi ....
atas sebab - sebab tertentu
aku pernah bagitahu
aku cancel semua yang aku minta
sebab dah banyak sangat yang aku minta untuk tahun ni
tapi serius sangat hapy
bila 'dia' tiba - tiba kuarkan hadiah ni ..





buku..???
memang buku
hadiah dari boyfrenla kan sape lagi
sesetengah orang mungkin tah apa - apa
mungkin juga certain girlfren
dapat cincin ... mungkin dapat candle light dinner..
hadiah mahal - mahal
tapi hadiah buku ni sangat2 buat aku hapy

Alexander Adalah Zulkarnain
lama dah aku aim buku ni
hari ni ... buku ni jadi gak milik aku ..
memang hapy sangat


aku tak minta hadiah mahal - mahal
tak minat juga hadiah versi romantik
tak terfikir juga
sambutan versi jiwang dalam banyak filem
cukupla
untuk aku senang dan hapy penuh ikhlas
kerana itu
cukup untuk buat aku tersenyum
mungkin tergelak
walaupun penuh dengan air mata..

buat bf aku
' thanks a lot for everything ... thanks sangt sebab selalu support saya ... susah dan senang. ketawa dan air mata. may Allah bless us ... may Allah bless U '


















3 comments:

  1. fuyyooo... bf ko mmg btol2 mmahami ko la..hadiah terbaekkk!! ;-)

    ReplyDelete
  2. eh..mne ayt2 tok tuah??xde pun..mcm xcaye plak anak murid tok tuah ni pndi jiwang2..hahahaha...anyway..mcm ak pnah ckp..syukur ats perjodohan ini kerana memberi ak peluang mngenal siapa sbnrnya di sisi..Allah dh rancangkan yg terbaik utk ak..jd..ak sebagai umat hnya mampu menerima n bersyukur...i prayed for u n ur bf...may Allah bless us all...amin :)

    ReplyDelete
  3. nadia : hahaha...ko pun memahami aku ea nadia..keh3x. alhamdulillah ... buat ms ni masih memahami. akn dtg ...wallahualam. harap berpanjngn..hehehe

    hana : elllooooooo...bila aku jiwang beb. tu ayat besa je r ..ko kalau jiwang2 lagi mahu muntah bila bc..hahahaaha

    ReplyDelete