Thursday, December 23, 2010

~ saat kamu benar-benar pergi ~

Assalamualaikum ...
Masih bukan mud untuk berfikir dan berkongsi pelbagai informasi baru di sini. Waktu ini jiwa dilanda kekacauan yang tidak kurang hebatnya. (agaknyalah) .. hoho.


23 December 2010 jam 8.30 pagi Aku tolong hantarkan bf aku n kawan aku halim ke bus stand untuk balik ke Perak. Lepas ni kami semua akan jalani Latihan Mengajar. Hanya tinggal beberapa minggu je lagi. Tapi semangat mengajar entah mana tak datang-datang. Yang ada hanya sedih ... suram ... dull sungguh..!!

Satu benda yang aku sungguh terpukul adalah bila bf aku pergi dah. Rasa bagai ditinggal suami. hoho .. bengong sungguh bunyinya. Tapi tu lah hakikatnya. Bukanlah selama ni aku kerja berkepit je dengan bf aku ... tapi tiga tahun lebih kami bersama dia jarang sangat jauh. Cuti sem yang panjang pun dia selalu je dengan program kat UTHM. Jadi, sedikit sangat rasanya waktu berjauhan. Kelas pun sama .. jadi, cukuplah tengok dan tahu dia ada dekat dengan aku. Bukan nak dia duk dating dengan aku hari-hari pun.

Tapi lepas ni .. tak de lagi dah. Jauh sangat dah kat utara. Dia latihan mengajar di Kedah. Tah bila tahun tah nak jumpa. hoho ... sudahlah dia tak de internet kat sana. 3G pun tak dapat kat umah. Hmm ... memg class lah kan. Cuma ada phone je. Tu je lah alat penghubung. Tak apalah. Mungkin itu saja yang perlu digunakan sebaik mungkin.

Masa aku hantar tu ... dia dengan kawan aku halim turun je, air mata dah jatuh dah. cuba cool down .. sbb nak kena drive balik ni, tapi hampeh .. sampai salah masuk jalan drive sambil menangis. hebat betul, nazura. hohoho... bukanlah jiwang sangat bf balik nak nangis2 segala. Tapi sumpah sedey gila. Sume bnda area batu pahat - parit raja tu kenangan aku dengan dia .. dengan kawan-kawan aku BBV 2007-2011. Bila lalu depan umah diorang yang kosong macam tu lagi lah sedey. Selalu ade je motor2 diorang. Lalu depan UTHM lagi lah .. kenangan macam2 kat dalam tu. Jalan-jalan kat Parit Raja pun, selalu nampak je kelibat mereka. Wahhh ... serius memang semuanya menyedihkan buat aku. hoho.. Bpmall, summit ... n carefour .. rasa macam tak nak masuk je lagi. Masuk dgn org lain mungkin tercover kot perasaan tu. Kalau masuk sorang ... sure boley menangis. hahaaahaha..






last date kat pizza hut, bpmall .. kui3x

Tapi hakikatnya ... setiap pertemuan pasti adanya perpisahan. Harap perpisahan yang terjadi ada hikmah di sebaliknya. Mungkin sehari dua wajar untuk aku menangis dan ingat pada org yang aku syg n kawan-kawan semua ... tapi lepas dari itu aku perlu fokus pada aim aku. Sasaran jangka masa pendek adalah latihan mengajar. Sasaran jangka masa panjang ... after latihan mengajar. Itu lebey penting. Takkan aku nak duk melamun teringat diorang plak kan .. termasuk bf aku. Ada perkara yang lebey penting untuk aku utamakan lepas ni.


Kahwin....?? wah ... sejak2 ni banyak sangat org meroyan nak kahwin ... dah kahwin ... terkahwin .. terpaksa kahwin ... hmm ... it is so early for me. Tak perlu kot nak fikir tentang kahwin dulu masa nih. Tapi mungkin boley mula di fikirkan masa 2012 nanti. Fikir je ... belum action lagi. hoho.. Banyak benda perlu di selesaikan. Lagi pun, kalau jodoh tak ke mana. Kalau tak jodoh ...??? huhuhu ... kalau tak jodoh pun tak ley buat apa. pasrah and redha je lah. Allah lebey tahu mana - mana yang terbaik untuk kita. Asalkan kita sudah berusaha mencari yang terbaik ... lakukan yang terbaik ... berdoa dan terus berdoa .. seterusnya adalah tawakal. Maka itu sajalah kemampuan seorang manusia. huhuhuhu ..

Hm .. panjang dah ni. tak mau cakap lagi. letey sudaaaaa. hehehee .... by da way thanks to all of u. give me a nice memory here. dan tak ada lagi tuan punya .... BKK, PJF,PJE, AFR, WJE, JGX, BHQ, KCP,KCB, WQL, WCU, AEN, JLR, JER, JMA .. kat sini lagi. ( jie... sumpah tiba2 aku lupa no plat moto ko...hoho.. sory beb ).. hehe

thanks to my boyfren .. Jalil Saari ... berikan senyuman dan air mata selama mana kita kenal. I'll never forget all about that. thanks a lot ... May Allah bless us, okeyyyy .... hehehe

p/s : jangan lupa awak ada hutang lolipop dengan saya ... sy tuntut bulan 4 nnti okehhhh .. hahahahaa

Sekian, wassalam ..


7 comments:

  1. xde maknanya jiwang ... nangis bukan jiwang okeh. tu tanda jiwa lembut ... hati penyayang.. hohoho..

    ReplyDelete
  2. alaaa... joe lupa lagi. ingat dah cukup dah. jap g aku edit lagi. hohoho

    ReplyDelete
  3. okeh joe. terpacak dah AEN kat dalam tu cam rambut ko. hahaha ... KFC bulan 4 okeh. hahaahahahaa

    ReplyDelete
  4. hahaha...
    aku igt la....
    AEN tu legend tu..

    ReplyDelete
  5. yes2. hehe .. AEN tuh jalan2 kat kedah la plak nanti ek. hoho

    ReplyDelete