Saturday, April 9, 2011

~ jauh bukan semakin jauh ..~

Assalamuaalaikum ...

selamat pagi yang hampir ke tengah hari semua ...hehehe

tiba-tiba plak rasa mahu story mory di dalam blog ini. he... ingat nau cerita pasal student saya yang comel2 semuanya .. tapi, nanti dulu la. Bagi snap pic diorang dulu ... baru story panjang tentang mereka. Baru cool .. kan ? hehehe ... pun ingat nak cerita tentang waktu kena observe ... budk2 tiba-tiba buat perangai ... hahahahaha .. tapi pun tak jadi jugak. Nanti dulu nak story. heee ..


Soo .. entry ni nak berjiwa jiwa sikit. Sikit jerk .. tak banyk. hehe .. apa yang jiwa jiwi nyer ..?? hmm ...

Lately ni, banyak gak dapat news kawan-kawan aku yang ter'clash' dengan pasangn masing-masing. Semua mereka duduk jauh-jauh belaka. Susah gak kan bila pasangan kita jauh dari kita. Hoho ... macam-macam dugaan kowt. Ye laaa .. bila pasangan kita duduk jauh .. maknanya kita kelihatan sungguh single di tempt kita. huwaahahahaha ... seronok kowt bila kelihatan single. Mesti masih boleh di usya, kan ...??? hahahahhahaha

Partner aku ?? hahahaa ... yup, masih jauh jugak. Memang akan terus jauh lah kan selagi tak kahwin. Dia kat utara, aku kat selatan. Masuk ni .... adalah sebulan lebih tak jumpa. Sebab masa cuti sekolah aritu dia datang sebab ada urusn kat UTHM, tu yang dapatla jumpa sekejap. Kalau tak ... adalah dekat 3 bulan kowt tak jumpa. hahaha ...




taraaa...!!!! lelaki ini tak mau pandang atas la plak .. dia malu kowt. hahahahhaha ....

Dulu, aku selalu cakap boley ke tetap jadi setia bila dah jauh. Perasaan bila dah jauh ... haruslah sunyi, kan. Pe lagi aku memang tak de kawan rapat perempuan di sini. Kawan lelaki pun ... hmm ... takkan nak kuar pegi mall ke ... tengok wayang berdua dengan kawn lelaki, kan...?? Dengan bf pun aku tak pernah lagi tengok wayang bersama. huwaahahahaa ..


Tapi .. alhamdulillah. Aku rasa kebersendirian aku selama ni membuatkan aku tak ada masalah bila berjauhan dengan bf aku. Memang selama ni pergi shopping bf aku akan teman. Soo sekarang ... that's not a problem nak shopping sendiri. Sebb memang dah biasa sangat sendiri. Apa lagi selama nih ... pergi mana-mana memang aku gerak sendiri. Kalau bf aku tak ley teman atau mals teman, memang aku pergi sendiri. Dan banyak juga kerja aku buat sendiri. Bukan lah aku nak berbangga ... atau riak bermegah segala. Konon boley hidup tanpa org lain .... tapi, ingatlah... jangan terlalu bergantung hidup pada org lain.




Jangan bila smone tak ada .. maka tergendala segala kerja. Terjejas semua perkara yang kita perlu buat. Belajar untuk berpijak di atas kaki sendiri. Belajarlah membahagiakan diri sendiri tanpa orang lain. Hidup memang perlukan org di sekeliling kita. Tapi jangan terlalu bergantung. Kebergantungan hidup dengan diri sendiri itu perlu lebih dari kebergantungan hidup kita pada org lain. Sebab ... bila nanti org lain itu perlu pergi ... kita akan tersungkur.

Apa maksudnya dengan cinta jarak jauh ek ...??? Maksudnya .... bila mana bf kita jauh, dan kita mmpu bergntung dengan diri sndiri ... kita mungkin tak akan memandang ke arah org lain. Aku bercerita tentang realiti. Biasanya adalah perempuan. Satu yang perlu sedar ... perempuan begitu cepat sensitif pada sesuatu. Contohnya. Bila seorang lelaki tu selalu tolong dia ... care tentang dia ... dia akan begitu mudah untuk jatuh cinta dengan lelaki itu. Betul tak ...? Hurmmm ..bukan semua perempuan. Mungkin sesetengahnya. Tu belum lagi lelaki tu ajak tengok wayang ... keluar jalan-jalan ... main bowling ke ...hahahahaha ... memang tangkap lentok lah jawabnya. Mungkin boley juga jadi perkara yang sama dengan lelaki.




bagaimana agaknya perasaan bila curang ...??? ish3x .. - bengong betul gambar kat atas tuh ...-


Jadi, begi mereka yang sedang berjauhan dengan pasangan ... haruslah untuk hati-hati. Benda pertama yang perlu kita jaga adalah diri kita. Hati kita. Baru lah kita jaga pasangan kita. Ingatlah ... bila kita keluar berdua dengan lelaki atau perempuan lain ... adakah kita rela apabila pasangn kita keluar dengan perempuan or lelaki lain ..??? Tentu tak kan ..?? Jika kita menyediakan diri kita sebagai pasangan seumur hidup bagi pasangan kita ... kita akan sentiasa sedar bnda yang betul atau salah ... perkara yang akan membinasakan atau menyenangkan.



erkkk .. tak penah pun sambut ulang tahun ...hahahaha

Soal nak bermesej setiap saat ... call setiap hari ... mms setiap hari ... 3G setiap saat ... web cam setiap detikk .. hohoho .. tu memang serius aku tak mmpu nak buat. Aku yakin ... bf aku pun akan jadi rimas dengan bnda tu. Nak cakap rindu sayang setiap hari pun rasanya tak perlu kot... letey nak buhsan kowt. Banyak bnda nak buat dalam hidup ni. Bukan nak mabuk cinta je kan. Bagi aku ... cukplah msej setiap hari. Tak perlu lama .. cuma benda rutin. Kalau ada masa sikit msej lah ... klau ada banyk kerja ... tak perlulah mesej. Tapi ... satu je aku selalu cakp dengan dia ... ' klau awak jumpa yang lebih baik dari sy .. bagitahu sy. jangan sy tahu dr org lain. bila sy tahu sy di tipu .. sy takkan maafkn awk sampai saya mati ...' dush!! ganas betul ayt tuh.

Siapa pun akan kata yang penting percaya .. faham n wat everlah kan. Itu pada aku perlu ada dalm mn2 hubungan kowt. Tak yah tunggu jauh baru nak praktikkan bnda tuh. Aku dah melalui saat putus dengn bf aku beberapa kali. Serius ... dah tahu punca semua tuh. Tu masa dekat. Jumpa hari-hari dalm kelas pun boley putus. Sooo .. sebenarnya, gaduh lah banyak2 dulu ... nnti mesti kita akn fahm pasangn kita lebey lagi. hahahahahahaha.


Bagi mana-mana pasangn yang ada masalah dalamn dgn diri sendiri ... hati2 lah. Jangan cepat sangt terburu-buru minta putus. Kecik ati sikit putus. Merajuk sikit ...putus. Tak puas ati sikit .. putus. Jeles sikit putus. adoiiiiii ... kalau bnda -bnda kecik pun nak putus ... awal2 tak yah bercinta la. Menyusahkan org jerk macam tuh. Ingat org nak keje melayan perangai cam tuh je ke ...?? banyak keje lain kowt. Huh ...!!! aiikk marah nampak, nazura. hahaha ... emosi sikit. Tapi kalau dah memang tak sesuai nak buat pe plak ek ..?? putus laaa .. hahhaha.





Hmm .. cuma pesanan aku ... bagi yang sedang berjarak jauh .. itu bukan alasn untuk kalian semakin jauh. Gunalah cara yang terbaik untuk hubungn itu tidak semakin jauh. Bagi aku .... kami sudh cuba mana yang terbaik. Kalau masih mahu terhenti di tengah jalan .. mungkin jodoh itu bukan milik kami. Tapi .. doa dan harapan, tetap mahukan jodoh itu buat kami ... ~ ngeee ~




chummel la cartoon nih ... hehehe ..


huhu .. okeh .. tak tawuu mau story pe lagi ..

Wassalam ...



No comments:

Post a Comment