Saturday, April 23, 2011

~ last day yang da best ...~

Assalamualaikum ..;)

Dah 23 April 2011 rupanya. Sungguh tak sangka latihan mengajar berjaya di tamatkan dengan baik ..;).
22 April 2011 ... hari terakhir rasminya kami guru pelatih bergelar guru di SMVBP. Teringat waktu mula-mula masuk dulu ... tak tahu bagaimn nak sesuaikan diri ... takut dengan kerenah cikgu n budak - budak semua.



Tapi .. bila semuanya dah berlalu ia menjadi kenangan yang cukup indah. Kadang-kadang mahu tergelak sendiri rasanya. Pengalaman dengan cikgu yang dari mula garang sangat muka dia ... tapi bila tegur ... senyum pada dia ... alhamdulillah ... bila jumpa lagi dia boley senyum and bergurau dengan aku. Ada juga cikgu yang dari awal sampai akhir memang sentiasa menyokong kami, guru pelatih. Buat pihak pentadbir ... Hjh Maimunah ( Pengetua ), Tn.Hj.Ariff ( GPK Kurikulum ), En.Omar Hassan ( GPK Ko-Kurikulum ) .... thanks sangat sebab baik sangat dengan kami. En. Abd Rahman ( GPK HEM ) walaupun macm garang muka dia ... tapi nice sangat. hehehe ... Pihak asrama ...En.Ahmad Sabari ( Ketua Warden ) ... yang sangat suka menyakat aku .. lucu sangat dia , best n baik sangat. Cikgu Azhar, Cikgu Fadli .. Ust.Lah ... yang dah baik dengan kami semua ... thanks a lot.



dayah & kak rohaya - kak rohaya yang baik sangat dengan kami dari awal smpaila abis nih ... -


En.Suhaimi yang manis n macm malu-malu ... pun baik juga dengan kami. Thanks percayakan kami sepenuhnya jadi guru pengiring kem unit beruniform. Pengalaman di sana sangat-sangat n cukup berharga. hehehhehe ... Kak Kamalia yang sangat sporting ... u memang da best la Kak Kama. hheheehe. Cikgu Yunus ( ckg bahasa melayu ) yang percayakan aku untuk siapkan video sempena hari persaraan En. Hassan ... n video nostalgia sekolah untuk 25 tahun SMVBP ( masih on da way ) ... thanks sangt sbb prcayakan sy. Cikgu Jamal ( guru fotografi ) ... yang sangat suka ambil video candit saya ... hoho ... malu kot semua video ada muka aku. Siap zoom lagi ...huhu. Walaupun malu ... tapi thanks ... sbb kuat mengusik .. buat hari2 di SMVBP tambah ceria. Cikgu Boimin ( Cikgu EE ) ... thanks nasihat n gurauan yang sangat2 melucukan. Lekat di hati kowt ... hahaha ... n semua cikgu2 ... korang memang tip top !







Haaaa ... buat cikgu-cikgu bengkel ... En.Abd Rani ( Ketua Bengkel ) ... nampak garang ... tapi lucu n sweet. hahhaaa .. Cikgu Radzi yang sangat baaaaaaaaaaaaaanyk tolong saya faham dengan benda2 berkaitan peti sejuk. Alhamdulillah ... i love PPU very much!! hehehe .. tapi nampaknya Cikgu Radzi telah terpedaya dengan imej aku. Dia kata aku ni tak kasar langsung. Susah nak handle kemahiran. hahaha ... ye la ... budget ayu je kat sekolah. Dengan kasut 4 inci ... sape sangka kalau aku sebenarnya memang bukan pmpuan lemah lembut. ahhahha .... Kak Linda ... thanks .. percayakan saya buat laporan post mortem PPU. Cikgu Razali yang mula-mula sangat garang ... sangat takut untuk di pandang pe lagi di ajak bercakap .... rupanya sangat nice bila aku start senyum pada dia. Tak la garang pun ... hehehe.

Daannnnn yang paling istimewa .... HARUS lah guru pembimbing aku ... Tn.Hj.Zulkifli.



masa ikut kelas guru pembimbing ...



~ cenderahati dari aku untuk guru pembimbing .. heheeee ~


Masa mula-mula jumpa dia mmg menakutkan kowt. Dia tak banyak cakap ... jarang senyum ... tapi dia lemah lembut sebenarnya. Aku sangat-sangat bersyukur bekerjasama dengan dia selama 4 bulan ni. Semuanya mudah ... semua borang-borang aku dia isi kemas. Dia buat kerja sangat smart .. sangat tip top pada aku. Thanks .. sbb banyak beri bimbingan ... tunjuk ajar yang terbaik .... apalagi untuk faham kan aku konsep motor pemampat ... konsep perjalanan litar ... kendalian setiap komponen peti sejuk ... alhamdulillah ... i falling in love wif PPU again n again. heheehe .. Walaupun kena study banyak sangat sampai tak tidur malam .... tapi ia sangat amat berbaloi ...;)






~ jom belajar pasal peti sejuk ... hehehehe ~


Dannnnnnnn untuk student tersayang. Tentulah 4 PPU 2011. Korang memang nakal ... memang kadang kala menyakitkan hati ... mengecilkan hati pun ada .... tapi ... korang memang sangat menggembirakan hari2 kami. hahaha ...

Mizuan, Ekhmal n Irfan .... kuat lawyer buruk ... buka toyaaaa yang sangat melucukan. Sumpah ... lawak diorang boley buat aku yang tngah marah tergelak nak berguling-guling. hahahhahaa



~ 3 sekawan ~
Zaki, Fadzli n Hazmie ... jangan kuat tidur okeh. Nanti Kipas tuh cikgu zul buang. hahahahahaha



nasib tido pun comell ... kalau tak dah campak tas bumbung ... hohoho


Firdaus, Hafiz, Iqmal, Faris, amin, amir n indra ... korang memang student yang baik ...;)



~ Iqmal n Faris ... kamu mesti jadi budak baik yaaa ... ;) ~

Ikhwan, Umar, Asyraf n hanafi... macm pendiam ... tapi nakal ya kamu ..



~ Asyraf ... berjaya membuli aku ..grrrrrr ~

Rizal ... afiq ... nadzrul ... aszrin ... nakal tapi ada effort nak belajar.



afiq & indra ... kamu harus rajin okeh ... hehe

and all da girls ..... must b a gud girl ya sayang. Kamu semua perempuan ... jaga diri baik2. Jadi perempuan baik-baik ya sayang ... Jangan bergaduh dalam kelas. Jangan sesekali bina grup dalam kelas. Akibatnya sangat buruk nanti. Binalah keakraban 4 PPU dengan hati penuh ikhlas. Cuba bersama teman anda ... maka anda akan kenal mereka.





~ must b a gud girl ok baby ...~


Paling aku takkan lupa sampai bila-bila ....... Zharif. Sungguh takkan lupa. Saaaaaaaaaaaaaaangat nakal. Sangat malas .... lucu. Ingat lagi mula-mula dia start rapat dengan aku sebab minta pisang. hahahahaha ... lucu2. hehehe ...' zharif jangan malas2 n nakal2 ya .... jangan suka rotan kawan ya..' walaupun nakal sangat-sangat .. yang kadang-kadang buat aku hilang aku sangat hilang sabar ... tapi dia baik sebenarnya. Aku pasti rindu nak dengar story mory dia tu. hahahhaaahaha ..



~ zhariff ... jangan nakal sangat ok .. kamu budk baik sebenarnya ..;) ~


By da way ... semua gurauan n kenakalan diorang buat aky terhibur di sana. Walaupun ada juga mereka membuli aku ... tapi, rasanya itu semua gurauan. Harap begitulah. Kadang-kadang geram ... tapi tak penah simpan dalam hati.



bukti kenakalan mereka .... pembaris aku dah berlubang tu tak masuk tukul besi yang berlubang ... macm-macm lah .. hehe


Sory ya sayang semua ... there is no jamuan untuk kita ... i need to do so ... supaya korang tak semakin bergaduh. keadaan tidak jadi semakin rumit. Tapi ... kami berdua ( aku n hilmi ) akan sayangkan mereka semua. Mereka student pertama kami. Kalian buat kami belajar macam-macam benda. Sayang kamu semua ...;)








~ last day wif u all 4 PPU ...;) ~

Untuk 4 PPU ' ...... harap kalian aku success dunia akhirat. jadilah muslim yang menjaga nilai agama kamu ... insyaAllah ... berkat dan redha Allah sentiasa bersama kalian ...' sayang korang semua.



~ thanks utk hadiah yang comey ni ya sayangg ...;) ~




nak buat macam mn bila
cikgu sengal ini suka mencapap di dalam blog sendiri ..hehehe


Okeh la sayaanggg ... gud babai. hehe ..

Wassalam ...;)

2 comments:

  1. Nanti bgtau sy ASAP eh awk

    ReplyDelete
  2. Bole x tlg whatsapp sy 0167674667. Sy nak tanya pasal awak punya plak cenderahati tu. Please. I'm really interested.

    ReplyDelete