Saturday, May 7, 2011

~ finish ..!! ~

Assalamualaikum ...

hehheehe .. dari tajuk entry nih .. pasti dah dapat agak .. entry nih nak cerita tentang sesuatu yang melegakan. Yup .. akhirnya .. aku rasa aku adalah antara org yang terakhir yang menghembuskan nafas lega di kalangan kawan-kawan aku yang telah hadapi latihan mengajar.

Semalam .. akhirnya video untuk tayangan sepanjang jalan kenangan untuk Perasmian Jubli Perak SMVBP selamat di tayangkan. Alhamdulillah .. video tuh ok. Walaupun video after editing tak dapat ditayangkan. It's still ok. So far, video tu pun dah selamat dalam simpanan Cikgu Jamal, guru fotografi sekolah itu.




~ ni masa balik dari sekolah .. ms kat sana tak smpat nk snap 1 pic pun .. huu ..;( ~


Lepas tu .. aku ke tempat projek mural kami. Fakhrul kata mural tuh dah siap. hhahahaa ..yes! memang dah siap. Tip top la fakhrul.



~ ini dia mural kami .. hahaha .. sape2 nak buat mural boley order
ke fakhrul yang rajin itu yerrrr ... hhehehee ~


Okeh, bila semua kerja tu selesai ... aku mula plan untuk masa cuti aku. Niat di hati macam nak berehat-rehat menambah berat badan je kat umah. Tapi .. bila kena push banyak pihak supaya aku kerja dan kerja lalu aku berusaha kuat untuk cari kerja. Adoiiii ... masalah aku plak ... memang cerewet cari kerja. Tak nak cam tu lah ... tak nak cam ni lah ... hoho ... nazura .... nazura.

Masa before habis latihan mengajar hari tu ... niat hati aku memang nak jadi cikgu tadika ... atau pengasuh taska. Hohoho ... siapa saja yang percaya nazura yang ganas ini mawuuu jadi pengasuh taska...?? hmm ... almost semua tadika n taska aku call dulu. Hampir putus asa dah ... at last, adalah satu taska ni memang ada kosong. Tapi kenalah tunggu pengasuh sorang lagi tu berhenti sebab budak tu memang nak berhenti. Hahahahaaaa ... makanya, insyaAllah ... klau ada rezeki .. jadi kowt pengasuh taska. Tapi klau tak jadi pun ... aku fahm lah. Kakak tuh mesti nak cari pengasuh tetap. Kesian gak tuh. hoho .. depend la kan ... haha

Lepas tuh ... balik umah je, kakak aku offer guru tusyen tetap sebab dia tak larat nak pegang guru tusyen. Busy dengan student kat sekolah la katakan ... hahahaha. Aku pun ok. Bukan ari-ari pun kan ... sminggu 2 kali jerk. Jadi .. insyaAllah ... itu je la kerja yang aku akan buat sepanjang cuti nih.

Haaaa .. before nih memang give up nak cari kerja dah sebab aku maluuuuuuuuu sangat nak bertanya ..' errr ... nak tanya ... kat sini ada nak guna pekerja tak ..???....' hohoho ... adoiiiiyaiii ... kalau cuti cuma sebulan dua memang aku tak de cari kerja dah. Abis memikirkan cuti yang mungkin sampai hujung tahun nih .... lama kowt nak duk je kat umah. Mula-mula tuh aku ingat nak mohon INSEP ... or nak buat SKM ... Tapi, memandangkan kepala hotak aku yang dah sedia beeeeeeeeeeeeeeeeerat nih ... aku rasa aku tak larat kowt. Betul kata bf aku ....' rehat kan sikit kepala otak awak tuh .... belajar cari kerja pulak. Jangan nak study jerk ...' adoiii ... nak study pun kena marah ker, brooo! hahahha ...

INSEP ... mula-mula memang excited nak apply. Dah isi borang ... dah siap call En.Ramlan kowt ... tapi ... bukn saja sebb tarikh tutup kat iklan tu 6 Mei 2011 ... dengan aku yang tak prepare pape n tengah busy di sekolah ... tapi sebab aku dah terbaca 5 module yang kena di siapkan dalam masa 7 bulan. Adoiiiiiyaiiii .... bak kata kakak n adik aku .... ' bape bulan lagi aku tengok ko tinggal rangka je la angahhhh ....' hohoho .. betapa kurusnya aku begitu. Prinsip kerja aku ... work no rest. Kerja pertama ... rehat tu ... ala kadar je. Dan itu menjadikan aku sngat tak care time tidur n makan aku. huhuhu .. Sebab tu la berat aku jatuh 10 kg tanpa exercise .. huwaaaahahahahaa ... bagi sesiapa yang mawuuuu kurus tuh, silalah gunakan petua aku tu yerrr. hahaha.




~ iklan INSEP ~

Bukan aku nak sambung master ker ...?? hahahaha ... siapa pun tahuuu aku memang nak sangat smbung master. Ramai yang suggest aku sambung master. Tapi ... kata orang terdekat aku .. parents, kaunselor SMK Tun Ismail ( sekolah kesayangn & kebanggaan kowt ) ... bf aku ... ' kerja dulu. Rasa dulu pengalaman kerja. lepas tuh sambung belajar semula. Jangan asyik nak belajar jerk ... otak pun perlukan rehat ...' hoho .. tak bagi study lagi. Hape la ek ... org tengah semanggat kowt nak study .. hahaha .. tapi aku fhm kowt alasn mereka tuh. Jadi ... aku tengok je la dulu kawn2 aku apply master ... n insyaAllah diorang akan dapat master or pHD lagi awal dari aku. Tapi ... aku yakin .. aku mungkin dapat master n pHD yang lain ... yang diiktiraf oleh penilai kehidupan. Sebab ... pelajaran tentang kehidupan itu tidak pernah termaktub dalam mana-mana buku mahupun silibus dalam universiti melainkan ia datang dari pengalaman atas pencarian kita. hahahaha ... waaaa ... bahasa. Boley ambik master sastera melayu kowt. ( hahaha .. tak minat )

So far ... diorang pilih master .. aku tak pastilah kalau memang diorang dah aim lama course tuh. Sebab macam aku ... aku dah target sejak tahun 2 lagi. Hati aku memang kuat ke situ .. n course itu. Jadi ... tak kisah lambat atau cepat .. mmang itu target aku. Master bukan target ... tapi course itu target aku. Macam mana pun jalannya ... panjang atau pendek .. cepat atau lambat .. aku perlu plan ke situ. Itu adalah cara aku. Macam masa aku nak hantar novel dulu ... tak kisah cepat atau lambat .. di terima atau tidak ... yang penting adalah usaha aku n doa pada Allah .. hehehehe.




Dan plan jangka masa panjanggggggggggggg sangat .... ada. Tapi .. postpone dulu. Kalau aku dapat tu ... maknanya, aku dah grab ... kepuasn duniawi aku. Walaupun sebenarnya kat dunia ni kita tak pernah puas. Tapi .. atas segala kemurahan rezeki Allah ... segala ujian dan dugaan dari Allah ... buat aku terlalu amat bersyukur. Aku tak mahu lagi jadi NAZURA yang dulu. Hanya tahu menangis ... menangis ... dan menangis terus ... hanya di tinggalkan kawan - kawan. Hanya kehilangan sebuah kenangan yang terlalu indah. Hanya memusnahkan sebuah persahabatn yang sangat berharga. Hanya mematikan sebuah impian. Hanya ... dan hanya kenangan. Aku tak mau lagi mnangis kerana itu. Tapi itulah kekuatan aku. Satu yang aku pegang sentiasa ... aku perlu HEBAT dalam apa saja yang aku lakukan. Bukan dalam apa yang aku MINAT. Bukn aku nak riak takbur. Aku hebat ke tak hebat ... manalah aku tawuu. Orang lain yang nampak ... org lain yang nilai aku. Tapi ... perkataan tu ' AKU PERLU HEBAT ' ... itu bermakna aku wajib sungguh-sungguh untuk jadi HEBAT tuh. Jadi HEBAT ke ... Hang Jebat ke ... hang Tuah ke .. itu rezeki Allah. Soooo ... sila jangan ada yang salah faham yerrrrr. hahahaha ( terasa jerk sebab penah kena sound riak n takbur bila cakp tentang motivasi diri ) ~ ngeeeee ... ~

Abis ... tak mau plan pasal kahwin ker ...??? Kahwin tuh cite org tua-tua ... i kanak-kanak lagi. Masih tak layak kahwin. hahhahaa .. perahsaan muda la tuh. Tak la .. hal kahwin tuh .. biar bf aku sedia untuk fikir masa depn kami dulu. Kalau tak mau fikir pun .... ada aku kisah ...?? ( hahaha ... kisah, kisah ...) Cakap kahwin memang senang .... nak kahwin ... dah kahwin tuh ... macm lah senang kan. Lagi pun baru 23, masih awal. Walaupun ramai dah kawan-kawan aku yang dah bertunang ... tapi ... aku masih selesa begini. hehehee ...




~ adoooiiiyaiii .. aku suh tengok kamera .. dia g tengok awek. masalah betulla laki nih .. huh ~


hahahaa .. okeh la. wa chawwww ..
Wassalam ... ;)

No comments:

Post a Comment