Monday, May 16, 2011

~ hapy teacher's day ... ~

~ Assalamualaikum ...~
What up ... semua ..?? heee


16 Mei bila-bila tahun pun ... wish to all of teachers in da world ... ' Hapy teacher's Day ...' Hahahahaa ... excited bagai nak wish teacher's day kan. Harusssla kot .. I kan dah jadi cikgu. Tiba-tiba plak suka ek jadi cikgu. hahahaha ...

By da way ... every years memang tak penah miss wish hapy teacher's day kat cikgu-cikgu lama. Dekat lecturer ley wish hapy teacher's day gak tak ...??? hahahaha ... boley lah. Hentam sajaaaa. hee

So ... to all of my teachers, especially ....

Cikgu Zaharah, Cikgu Rohaidah, Cikgu Faridah, Cikgu Jaafar, Cikgu Masitah, Cikgu Wahid, Cikgu Junaidah, Cikgu Jaheni, Cikgu Roselina Musanib, En.Ramlan Zainal Abidin ( Lecturer UTHM ) ..... Thanks a lot for being my teacher. Love You all soooooooooooooooo much !!





Alhamdulillah ... hubungan aku dengan mereka tidk berhenti hanya di sekolah. Hinggalah hari ni aku insyaAllah bakal benar-benar menjadi guru ... diorang tetap cikgu-cikgu yang da BEST in my life. Actually ... dengan diorang .. aku benar-benar menjadi seseorang yang pelbagai. Macam mana tu ...??? hahaha .. Aku pernah menjadi seorang budak sains tulen, aku pernah juga menjadi seorang budak sastera, pernah juga menjadi seorang budak yang saaaaaaaangat mencintai bidang psikologi dan kaunseling .....menjadi seorang yang mengenali agama aku iaitu ISLAM dan menjadi seorang budak teknikal. How much i can b in da same time ... hahahahaha ... kerana sebab itu aku sangat sayangkan mereka ...

Cuma kadang-kadang kita terlepas pandang ...

OUR PARENTS IS OUR DA BEST AND DA BEST TEACHER .... DUNIA DAN AKHIRAT.



~ my dad n my mum ... hoho ~
p/s : nasib aku tak letak mak aku pakai sun glasess .. mau kena hentam klau mak aku tawuu .. huwaaaaahahahaa ... nasib mak aku la dpt ank mereng cam aku. hahaha .. gila!

So ... silalah wish Hapy Teacher's Day kepada parents kita. Mereka adalah guru pertama yang kita jumpa ... guru pertama yang bersama kita. Hingga hari ini ... mereka tidak pernah berhenti menjadi guru kita.

Hapy Teacher's Day to my parents ... aku rasa aku sangat berbangga menjadi diri aku hari ni ( suka atilah nak kata aku riak ... bek aku berbangga dgn diri aku daripada aku kata aku sgt tak berbangga dgn diri aku ... huwaaaahahahahahaa ). Semua ini adalah hasil didikan dan gen-gen yang diturunkan oleh parents aku gak. hahhahahaaha ...

Hapy Teacher's Day jugak kat semua kawan-kawan aku ... sebab lebih mengajar aku tentang life. Life is nothing without laugh and cry. Tangisan itu mengajar manusia erti tabah ... dan mencari penyelesaian. Dan ketawa ini mengajar manusia erti berjaga-jaga. Kerana perkara yang paling dekat dengan tawa adalah tangisan. Dan semua itu ... kawan-kawan semua adalah guru paling berkesan mengajar aku tentang life yang sebenar.

Hapy Teacher's Day untuk diri aku sendiri sebab selalu mengajar aku erti sabar ... selalu motivate aku dalam keadaan jatuh ... dan push diri aku untuk terus berjalan setelah aku bangun.



~ aku memang sayang diri aku sendiri ... huwaaahahahaa ~
p/s : rasa rindu pulak masa zamn rempit merempit dulu ... ni aku masa sekolah dulu. Tak de maknanya shawl n ayu bagai ... hahahahaa ..


' seorang guru itu ... bukan saja yang mengajar 1,2, 3 ... bukan saja yang mengajar dari A hingga Z ... bukan saja yang mengenalkan dari Alif sampai Ya ... tapi seorang guru itu adalah sesiapa saja yang pernah memberikan 1001 pengajaran kepada seseorang ... dan guru yang terbaik adalah mereka yang dapat menjadi guru kepada diri sendiri ....' ( pandai-pandai aku je buat falsafah sendiri ... nak ganti Socrates ke hape ....?? ) hahahahaha

okehlaaaaa ...
at last ... hapy teacher's day to all
Wassalam ...
;)


No comments:

Post a Comment