Tuesday, September 17, 2013

~ akhirnya dapat jugak .. ~



Assalamualaikum semua
hehee
there's something i really excited to share here
lalalalala

jumaat lepas, akhirnya aku berjaya menangkap kucing yang aku selalu bagi makan kat rumah sewa lama.
huuhuhuhu
aku berjaya tangkap sekor je .. nak tangkap lagi tak berpeluang plak.

so far .. i hope he will hapy wif his new life wif me here
by da way ..
 thanks to my sayang
beriya suh aku bawak dia balik jb

actually aku dah bawak balik batu pahat .. pagi nak balik jb tuh cari tak jumpa
bila start kete .. boley plak dia tunjuk muka dia kat aku
adooiiiii mochi .. !!
dengan kelam kabutnya aku cari barang - barang untuk dia
balik sekolah .. terus cari mana yang penting untuk dia
thanks jugak kat my sayang sebab sponsor semua
huhuuhuhuhu ..


~ ni mochi bila dah mula selesa kat dalam rumah. masa ni kat rumah parit raja ~



~ yeaaahhhh .. dah pandai guling-guling ~


~ dan posing dengan macam-macam gaya ~


~ ish3x ~


~ ni tempat baru mochi dekat jb. dalam kotak tuh pasir untuk buang najis. so far, dia memang terus pandai buang najis kat situ. then, nak elak kan bau .. aku beli penyerap baru. langsung xde bau. tapi najis memang aku terus buang. tak boleh tangguh. ( memg penat sikit la ). pasir .. bawk dari umah la. hahahha .. bekas najis sebenarnya dah beli tapi xmau guna lagi sebab tutup kotak tu masih available sebab aku alas dengan tikar getah. jadi, tak de la kotor kotak tuh .. hehehhe  ~
 


~ ni bila sampai jb. adooooiiiii ... pening la mochi ... ~


~ jadi .. mochi dah penat .. mochi nak tido .. jangan kacau mochi ~

bila tengok dia tido nyenyak 
aku tiba-tiba terfikir
' lepas bape tahun dia hidup kat belakang umah orang .. terbiar .. kadg orang bagi makan .. kadang orang maki .. akhirnya rasa jugak dia tidur dengan selesa dekat tempat yang selesa .. '

aritu masa belum jaga dia 
fikir macam - macam
susah .. n wat so ever
tapi sebenarnya bela kucing yang kita kutip dari tepi jalan lebih senang
tak banyak cekadak

alhamdulillah
sepanjang kat umah sewa 
dia tak nak kuar bilik sebab masih takut dngan housemate lain
so far .. thanks to my housemates
harap dia tak menyusahkan korang

tapi .. sian kat maira
nak main dengan mochi
tapi mochi sangat sangat takut dngan dia
huhuhu



~ nanti mochi dah biasa .. baru main dengan mochi yer maira .. hehehee ~


orite bebeh
that's da story bout mochi
gud nite olll 
muah

wassalam
 
 

No comments:

Post a Comment