Sunday, September 8, 2013

~ yes i'm not the best one .. ~



Assalamualaikum
salam gud morning semua 
lalalala ..
how ur life today ..??
is it gud ..?? yes .. i hope

when we talk best or tak best 
means .. we talk about who are we .. ? 
that is sooooo complicated  to talk about

ohh my !!
 no need to be so serious okeh !

actually .. 
okeylah. sebenarnya .. bila tengok kawan-kawan dah macam cendawan tumbuh pegi kawen .. hahhahha .. terdetik dalam hati 
' macam mana bila giliran aku pulak nanti ?'
'mampu tak jadi isteri ?'
mampu tak ..? boleh tak ..? ohhh .. apekah ..??

tapi .. macam mana la nak urus rumahtangga kalau hal paling dekat dgn diri pun masih tak terurus. ?
adoooiiiyaiiii
ya, hal yang paling dekat dgn kita adalah diri kita
hati kita ..
segalanya tntang kita ..
huk3x

contoh hal yang paling dekat bagi aku adalah ..
hmm .. ya, hati aku
mengendalikan kenangan menjadi suatu yang lebih positif itu lah yang tak berjaya dan belum berjaya

melarikan diri dari semua tu bagi aku adalah jalan terbaik
bukan nak bergaduh dan terus bergaduh
cuma keadaan tu terjadi pada waktu yang salah
aku tahu itu adalah kesilapan yang tidak sesiapa sengaja kan
itu adalah tindakan luar matang yang mendorong sesiapa pun melakukan hal yang di luar duga

aku tahu semua itu tidak sengaja
tapi .. akibat dan kesan itu aku yang rasa
aku yang tanggung.

aku tak pernah membeza siapa pun kawan yang aku ada
bagi aku .. kawan yang aku ada itu adalah sesuatu yang Allah bagi yang perlu aku jaga dan aku sayang

semuanya .. ya semuanya
tapi Allah menguji kita dan sentiasa menguji
mungkin juga bukan aku sorang yang rasa sakit tu
aku tak tahu siapa dan perlu ke aku ambik tahu ...???? 
masalahnya ..
apa kaitan aku dgn masalah mereka hingga aku yang tak ada kena mengena terbabit sama
dan aku lagi jadi mangsa

lupakanlah ..
dah hampir 3 tahun semua tu berlalu
tunang kata 
' diorang smua dah kawen la yunk .. '
jadi ...??
' well i'm not marry yet ..'

lupakan hanya kat mulut .. boleh !
tapi masalah aku adalah 
' aku seorang yang tersangat sangat sangat susah lupa '

aku nak juga hidup macam manusia lain
gembira tanpa bnda-benda mengarut macam tu
bagi aku
'kau dah hulur .. jadi aku ambik'

bukanlah maknanya aku nak bergaduh sampai mati
but .. give a time to be calm .. 
aku perlukan waktu yang panjang untuk lupakan setiap rasa sakit yang aku rasa
kalau certain orang rasa dengan sekali maaf boleh buat korang lupa ibarat hilang ingatan .. aku ucap tahniah sebab itu tersangtlah bagusnya
but is it not me !! 

aku tak benci .. aku tak marah
aku cuma tak boleh
 aku belum boleh

so far .. kalau kita jumpa
aku tak ada masalah langsung untuk senyum malah tegur
tapi .. aku cuma tak mahu selalu memandang
sebab itu akhirnya
hanya akan menghimpit aku

aku dah rasa selesa dengan apa yang aku ada sekarang
jadi, izinkan aku menikmati rasa selesa yang seketika ini
mungkin ini akan membuka jalan dan peluang untuk persahabatan kita semula

tahniah kepada teman-teman UTHM dan STI 
yang dah jadi suami atau isteri orang
doakan perjalanan rumhtangga korang sentiasa mendapat redha Allah

yes, i'm not the best one who can always manage everything well
i'm just a woman
who has my own life .. wif my own way
this is the way i choose

i'm so sorry girls
wassalam
 

No comments:

Post a Comment