Friday, September 20, 2013

~ this is the thing i should face ~



Assalamualaikum 
hye all 
yeaaahhh .. i'm just wake up from a gud sleep
waaaaaa .. osem !
tido tido dan tido
sangat menarik rupanya hidup begitu
hahahha ..

aikkk ...? tak de keje ke ...? orang duk sibuk kata keje cikgu bertimbun sampai bawak balik umah 
haaaa .. depends kat ckgu la
bagi ckgu yg buat PBS 
mungkinla mereka tak de masa yang cukup panjang macm aku nih
bagi ckgu yang mengajar sejarah menengah atas cam aku
ohhhhhhh my !
sebenarnya sedang menyediakan seberapa banyak tenaga
untuk menanda kertas exam yang super duper banyak
dan memualkan 
huk3x
that is job ! terima dengan redha okeh
enjoy it !

ohhh my !
aku bukan nak cite pasal kerja aku pun
bosan kot cite kerja kerja dan kerja
but i've no idea la how to start

so far ... dah hampir 2 tahun hidup jauh dgn  ..
ok .. dengn tunang ( pd hal baru bape bulan bertunang ) kui3
itulah hal yang aku kena terima dan redha
kawan-kawan n orang sekeliling ada bagi respon positif .. negatif pun ada

contoh negatif :
' tak takut ke dia cari lain. kalau aku laaaaa ....'
' tengok je la lepas kawen .. duk jauh .. nanti ada la tuh pmpuan lain ..'
' boleh ea tak jumpa berbulan bulan ..? kalau org cari lain dah ..'

 contoh positif :
' it's ok .. kawan kita tu okey je .. yang penting hati individu tu '
' akak sebelah ni okey je ... tak ada apa lah. sama-sama jaga la hubungan tu '

aku tak nafikan semua tu antara perkara-perkara yang mempengaruhi aku dengan dia. 
cuma .. dalam banyak hal aku kena berubah positif
aku tak tahu kat mana semua tu bermula
ada jugak yang kata
' ko boleh laaa .. macam aku nih. tak boleh la ..'

so far, setiap orang boleh sebagaimana minda dia katakan boleh pada diri.
siapa pun ada perasaan sedih bila jauh dengan orang yang kita sayang
aku tak sayang tunang ke ..?
gile la soalan tuh
aku bukan kenal dia seminggu dua .. makan tahun
bila dah tunang .. maknanya cukup kuat rasa sayang tuh


~ thanks for being the best one for me ~
 
cuma bagaimana rasa sayang itu diekpresskan
tuntutan kerja adalah salah satu tuntutan kehidupan
jauh .. memang jauh
dipisahkan dengan laut china selatan
hahahaha
 tapi .. motivate diri untuk terima
creat 1001 alasan untuk mengatakan hal itu terbaik dan ada kebaikan
susah .. siapa pun ada rasa susah
dekat pun .. janganlah expect senang selalu

dalam situasi aku sekarang
aku cuma berkata .. aku belum lagi berkahwin
kawan-kawan aku ramai je yang terpisah begitu lepas kahwin
itu adalah cabaran perkahwinan mereka
masing-masing ada cabaran masing-masing untuk menguji keutuhan hati masing-masing
maka jangan risaulah bagi yang berjauhan
dan jangan terlalu selesa bagi mereka yang duduk dekat jumpa hari-hari
 kita semua ada bahagian tersendiri

bukanlah maksud aku 
dah duk jauh tuh .. tak payah buat apa-apa untuk hidup dekat
tapi .. jangan terlalu stress dengan apa yang sedang kita lalui
hidup ni singkat untuk terlalu stress pada setiap sesuatu
enjoy ur day
everyday

say hi to ur partner everyday
biarlah jauh
tapi jangan pernah kurang komunikasi
sebab komunikasi itu yang menentukan dekat atau jauh hubungan kita dengan pasangan
dekat pun .. kalau kurang komunikasi
lama-lama pun akan jadi jauh
timbulkan suasana selesa setiap hari
tidak kira lelaki atau perempuan
yang paling penting
saling percaya antara satu sama lain
apabila kita yakin dia itu adalah yang terbaik buat kita
yakini dia
jika tidak .. sampai bila pun tak bahagia


~ i am the one who really miss u ~


huhuhuhu
( ini adalah siri motivasi untuk diri sendiri dan bagi mereka yang mahu menerima )
aku tak tahu perjalanan hidup selepas kahwin bila berjauhan begini
tapi aku harap
semuanya cukup baik untuk dilalui
lakukan apa saja yang indah untuk buat kita tersenyum setiap hari

daaaaa
wassalam
 


No comments:

Post a Comment