Saturday, June 4, 2011

~ aku & masa lalu .. ( volume 4 ) ~

Assalamualaikum ...
wat up ..???
masih mud bercerita tentang zaman dahulu kala .. hahahahaa

Macam entry yang lepas .. kisah persahabatan aku. Dan kali ni mawuuu cerita tentang aku dan insan yang bernama lelaki. wakakakaa ... ayat cam player je ek. tak lahhh ... mana ade player .. hoho.

Okeh .. aku mula berjinak-jinak ( cehhhh ... berjinak-jinak ...) dengan lelaki masa aku lepas form 3. Di sebabkan oleh bergaduh dngan kawan aku ... aku jadi close dengan 2 orang kawan .... nama dia raden farah alwani dan liana azua. kuang3x.



Dua orang manusia ini telah membawa aku mengenali internet ..... dan dunia chatting. Waaaaa .... lambat benar kenal internet. hahahaa .. memang lampi!!!. Tak kisahlah ... chat room yang aku guna time tu besanya kampungchat.net atau kampungchat.com ( betul tak ek ...??? betul kot ...) tapi besanya memang aku guna kampungchat.net. Dan selalunya aku tak guna nama palsu-palsu nih ... memang akan guna nazura. hahahaha

Dari sini lah aku kenal ... baaaaaaaanyak lelaki. Baik ... jahat ... macm lanun ... macam penyamuuuunnnnn ... gila benda tuh pun penah terjumpa. Errrkkkk ... kalau yang gila benda tuh ... memang aku tinggal terusla. Tak chat. hahahahaa ..



Okey ... kawan chat yang pertama ... orang sarawak. Aku ingat lagi dia study kat kolej swasta ambik aeroangkasa. trade mark dia ... keh keh keh keh ... waaa .. ingat lagi tu. Sejak chat tu ... banyak kali bertukar-tukar email ... dia ajar aku math ... dia wish macam-macam ... frenship and tah pape bagai. Then, bila dia dah kerja .. jarang email. Then ... at last tak dapat contact terus sebab email dia block. Bagi aku ... lelaki ni ... okey laaaaa ... biasa2 saja. hahaaaha .. boleh lah buat kawan. Bila ada masalah .. selalu gak story mory dengan dia tanpa niat selain kawan. jeng4x.Tapi sampai sekarang .... waa tak tahuuu nama dia derr. hahahaha

Seterusnya ... nama dia Khairul Benjamin bin Suhaimi. Dulu dia duduk seksyen 21 Shah Alam. Waaa ... ingat lagi tuh. Dia ni sebaya dengan aku. Dengan dia memang sangat close. Almost setiap bulan bagi surat kat dia. Pun pernah dapat kad raya dari dia. Simpan lagi kowt. hahahaa .. Dari form 3 ... sampai form 5 kawan. Lama gak tu .. hahahaa ..aku ingat lagi .. dia kata dia suka aku bagi surat kat dia. Banyak kali borak kat phone. Lama gak bila bergayut. At last ... sekali tu dia datang johor ... dia call aku nak bagitahu dia kat johor. Then ... dia pernah ada awek .. dan dia putus dengan awek dia ... dia kata sebab aku. Wakakakakaa ... memang malanglah kau benjy... gila!!! then ... adik dia nama mira. Jadi adik angkat aku. One day .. masa tu form 5. Aku ingat lagi masa tu balik dari kem. Dia call aku ... tanya okey ke tak ... sihat ke tak .. then aku kata aku letey sangat tak cukup tidur ... then, before letak phone .. dia kata. ' okey ... i love you ..' terkejut sekejap. Tapi aku tak terasa nak membalas pun walaupun rasanya masa tu .. aku macam suka gak kot kat dia.



Sejak tu ... banyak kali gak dia kata i love u .. i miss u ... tapi aku tak penah balas pe dia cakap. Cuma ... satu hari tu ... bila aku rasa dia memang suka aku ... aku kirimkan satu surat ... dengan satu .. apa nak cakap ek benda tu ... satu kertas keras aku decorate cantik-cantik ... then kat situ .. aku letak gambar aku. Tapi tak penuhlah gambar tu. Tahu kenapa aku bagi gambar??? hahahahaa ... sebab aku tahu, orang memang senang suka aku bila tak kenal siapa aku. Then ... aku tulis kat situ ...' satu tahu lepas ni .. awak mungkin tak nak pun kawan dengan saya lagi. tapi ... tak kisahlah asalkan awak tak tertipu dengan saya .....' Dan, memang betullah dugaan aku. Sejak tu ... kitorang tak close macam before ni ... at last lost contact macam tu je. That's boy. Mana nak kawan dengan girl yang tak comel cam aku. ( ayat penuh duka lara ... kah3x )

Seterusnya ... waaa ... ada lagi. Nama dia fadly. Okeh ... dia ni study kat ITTAR dulu. Dia ni tak lebih aku anggap sebagai abang angkat. Dia memang baik.Caring .. sporting. Setiap kali aku menangis ... aku ada masalah .. aku akan cari dia. Aku sanggup berhabis beringgit-ringgit nak call dia ... dan dia pun selalu call aku. Messge ... yup, memang selalu sangat. One day sorang girl call aku cakap jngn kacau dia. Aku tersedak sekejap. Then ... aku cakap dengan dia, dia kata tu bukan girl dia ... prempuan tu memang syok kat dia. Dan dia pun kenalkan aku dengan girl dia. Girl dia sebaya dengan aku. Kami berkawan ... berbalas2 surat ... kad raya ... soalan periksa masa nak SPM ... yang penting ... baik je. Sejak tu pun ... aku dah jarang-jarang contct Fadly. Kadang2 pun that girl guna phone Fadly utk msg n call aku. Satu hari tu ... that girl beriya nak gambar aku. Maka aku yang bengong lagi lurus bendul tahap tegak nak hape pun bagilah gambar. Bla bla bla ... tapi sampai sekarang that girl tak bagi-bagi gambar dia dengan fadly tu. Dan sekarang ni ... langsung tak contct ... aku pun tak faham kenapa...???



~ berhubung cara gini .. cam lagi menarik je ... patah balik pada sistem lama .. hahaha ~


Cuma ... tak lah baru sangat ... area aku tahun 2 kat UTHM macam tu, Fadly contct aku semula. Dia cerita dia dah clash dengan girl dia tu. Sekarang sedang membawa hati. Bila aku tanya kenapa ... dia tak cakap pulak sebabnya. Cuma kata tak ada jodoh. Hohoho .. begitukah ...??? Tapi sorry ... time nih ... I tak minat nak tahu dah ...hahhahahaha

Satu lagi ... sorang boy. Aku nampak dia masa aku darjah 6... dia form 1. Lama gak aku suka dia. Tak pernah kenal ... tapi selalu usya dia balik sekolah. Dia tak sama sekolah dengan aku. Dia sekolah arab parit raja. Nama dia hafiz. Aku kenal baik dgn adik dia sebab adik dia satu sekolah dgn aku. Tapi, bila dia masuk form 6 sekolah aku .. memg excitedlah. Lama aku suka dia. Sejak darjah 6 sampai form 5. Apa yang buat aku jadi menyampahhhhh giler dengan dia ..? Bila dia tahu aku suka dia dari adik dia ... adoooiiiiiii ... please lahhhh kenapa nak buat muka budgettt macm tuh. I bukan suka u sebb u handdddsomeee okeh ... u biasa2 sajaaaa ... mcm mn aku tahu dia perasan ...?? sbb ... aku kan pengacara perhimpunan tetap ... tiap2 minggu muka aku terpacak atas stage dewan terbuka tuh. Bila terpandang muka dia ...dia akan senyum-senyum ... tapi buat muka kerekk ... bila terserempakk ... lagilah buat muka kerek .. mcm control everything ... aduuhhhh sumpah. aku tak leh blah dengan org cam nih ... memg sejak tuh .. aku tak pernah usya dia. Kalau terserempak pun .. aku tak jeling sikit pun. Tak tahuu lah nape .. hati aku serta merta out dengan orang cam ni.

Actually ... banyak lagi kot. Tapi ... kisah yang tu je yang aku minat nak story sebab aku rasa sedikit bermakna dalam hidup aku. hahahaha ... Dalam personaliti Libra, gadis Libra adalah seorang yang mata keranjang. Hohoho .. ye ke ..??? boleh caya kot. Dulu .. aku boleh sukakan ramai lelaki dalam 1 masa. Teruk betul aku kan ... tapi masa tuh aku tak faham perasaan suka dan sayang. Dan sejak dengan bf aku .. barulah aku boleh compare .. perasaan suka .. suka-suka ... dan suka + sayang. ohhh ... hahahahhaha



~ ayoyo .. memang tak cute .. nak buat mcm mn ...~
p/s : kalau dah bf sndiri pun kata tak comel langsung ... haruss terima hakikatlah ..
dalam dunia ni semua nak yang cantikkk ...
( nada poyo + pura-pura rendah diri ... hahahaha )


Pengalaman aku dengan lelaki cukup mengajar aku jadi seorang yang .... ' jangan mudah sangat nak percaya dengan lelaki ni ...' hohoho .. kadang-kadang perempuan ni cepat perasan. Bila lelaki cakap i luv u ... terus angauuu. Aku tahu ... lelaki-lelaki di atas tuh cuma menganggap aku ni cun melecun ... comel .. cantik ... n bla bla ... pada hal aku jauh sangat dari semua tu. That's really not me. Bila tahu aku tak comel ... diorang tak kawan dah. Soo ... aku sangat tidak percayakan kawan chat ( even ada yang betul ikhlas terjadinya persahabtan or percintaan ) ... itu bukan pilihan aku. Dengan lelaki jugak, aku tak pernah ambik serius bila diorang panggil aku dgn panggilan 'sayang' ... bila diorang puji-puji .. bagi aku, mulut lelaki memang manis begitu. Tapi hati diorang biasa-biasa saja. Tak bermaksud pape yang lebih. So .. as a perempuan .. aku sangat mengajar diri aku ... tolong jangan cepat perahsaan ye nazura !

Sejak kenal diorang ( kawan chat ) dan putus dengan diorang macm tu ... aku tak pernah chat. Pada aku ... lelaki yang aku kenal dari sana semuanya plastik. Apabila korang berkawan dengan orang yang korang tak pernah nampak ... apa espectation ( tah betul tidak aku tulis nih ) korang ..??? Mesti yang bagus-bagus je kan ...??? Bila call suara cam sedap je ... pada hal ... hmm ... i tak kata apa-apa okeh ..??? hahahaha .. kadang-kadang kita mungkin ikhlas berkawan ... tapi orang tu ... ikhlas ke ...??




~ kawan chatting .... segalanya question mark ... hahahaha ~


Sebab tu .. lepas sekolah, aku tak pernah percayakan mana-mana lelaki kecuali kawan-kawan lelaki sekolah aku sampailah aku jumpa bf aku sekarang ni. Aku memang tak nak kenal mana-mana lelaki lain. Sebab tu masa dekat matrik ... kawan-kawan lelaki praktikum aku ... susah nak tegur aku. Sebab ... hati aku tak minat pun nak kenal diorang. Biasalah ... dari hati akan nampak pada wajah ... so, tak leh kata apa lah kalau memang lelaki tak nak berkawan dengan aku masa matrik. kah3x.

Apa lagi masa tu ... dalam hati aku macam ada Mr.Secret. Even berapa ramai pun lelaki yang aku pernah suka ... Mr.Secret is always ada dalam hati. Wakakakaa .... siapakah Mr.Secret itu? Hmmm ... lain entri je lahh ... hahaha.

okeh ...
chaw chinnnn chawwww ..
wassalam ..


3 comments:

  1. teruja aku bc entry ko.. hahaha

    ReplyDelete
  2. amiera : hahahahaa .. tq2

    nadia : ko chaeck betul2 nadia. kita nih kmbar .. msti ko pun mata keranjang gakkk ... hahahahaa

    ReplyDelete