Saturday, June 9, 2012

~ hmm .. this is new life ~



Assalamualaikum 
semua readers.
ok .. senyum dulu. okeh !!! dah senyum baru boley sambung baca
~ cehhhh .. mcm syiok je kan content entri kali nih ~

Alhamdulillah .. Allah masih bagi nyawa kat aku untuk teruskan hidup nih. Fine !
Hari nih Sabtu. Khamis dan Jumaat aku dah pergi sekolah. Sekolah kat mana ?? Hmm .. SMK Taman Nusajaya, Gelang Patah. So, dalam masa dua hari tuh aku berulang alik rumah-sekolah. By da way .. tiba-tiba je rasa perjalanan tuh tak jauh pun. Hmm .. dalam hotak nih rasa :

' aku nak duk umah je boley tak ...???? '

Tapi, my parents memang tak galakkan la. huhu .. perjalan sekitar 80-90 km sekali jalan tuh jauh mungkin. Jauh tak ek ..?? hahhahaa .. jauh jauh. Tapi, disebabkan aku pakai kete lama nih kan .. jadi, perjalanan macm sekejap je. Lagi bila balik. Speeding maintain 100-110-120 km/j. Mana tak gile ! My mum kata :

' muka kau tak de 100 tu tak bawak kete agaknya .. ' dushh !!!


~ JDK 3978 - kereta yang sangat berjasa pada aku sepanjang tempoh bekerja di JB dan Gelang Patah ~


Orait ! Sikit je cite pasal kete tuh.
Sekarang mawu cite pasal jadual baru. Aku terkebil kebil sekejap bila dapat jadual. Serius memang tak dapat opsyen. But it still okeh !

Amalana Bahasa Melayu ( ABM ), Pendidikan Moral, Pendidikan Seni.
( saya opsyen Teknik dengan Vokasional ) - tapi okey je. Sebab tu subjek yang simple tapi sangat susah  nak mengajar. Percaya tak ???? hahahaa .. gile tak percaya !



~ jadual saya ~


okeh .. kenapa tiba tiba nak cakap pasal jadual ???
Hmm .. ABM and Moral .. semua tuh adalah subjek yang semua student adalah Cina dan India. 
Peralihan 1, Peralihan 2 dan Peralihan 3 .. 3 kelas peralihan aku perlu masuk
So how ...???
Mereka mungkin susah nak faham bahasa Melayu. errhmmm .. ish3x.

Masa di sekolah tasek dulu .. aku tak sangat tertekan dengan pelajar Cina dan India. Apa lagi aku memang baik dengan student peralihan sekolah tuh. Dan sekolah nih .. aku tak pasti lah macam mana kan ..???

Macam mana pun, aku kena perform yang terbaik.
Di sinilah cabaran. Tentu ada sebabnya .. ada hikmahnya kenapa aku diletakkan di posisi yang begitu kan.

Life kat sana aku tak tahu macam mana.
Cuma buat masa nih .. aku kira tumpang di bilik sorang cikgu yang sama posting dengan aku kat sana. Nak kata selesa .. cukup sebagai tempat berteduh. Aku pun mungkin akan selalu balik ke rumah sebab rumah pun tak de lah jauh sangat kan ..? So, in case terlewat ke ... tak dapat balik rumah aku ada tempat kat sana, kan ..?? kui3x.

Apa pun .. permulaan kerja di sana memang berhadapan dengan sedikit masalah.  Tapi, jangan sampai masalah masalah tu semua menjejaskan reputasi kita dalam menjalankan kerja. Kerja is kerja. ;)

okehlaahhh
jom kita jalan hari sabtu nih
~ lalalalalaa ~
wassalam ..


No comments:

Post a Comment