Friday, June 8, 2012

~ meniti rindu hati ~ ( vol 2 )



Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta.
[Al-Ankabut: 2-3]


Assalamualaikum semua ..
Awal pagi yang baik untuk kita sama-sama muhasabah diri kembali di atas setiap dosa serta kesilapan kesipan kecil dan juga besar yang telah kita lakukan.

Kita tanamkan dalam hati bahawa Allah sentiasa bersama kita. Sekiranya kita ini Muslim, yakinlah .. pasti akan datang satu ujian bagi kita untuk Allah menguji sejauh mana keimanan kita pada-Nya. Sejauh mana kecintaan kita pada-Nya.

Astaghfirullahaladzim .. sedikit benar rupanya semua itu bagi kita. Belum pun besar ujian Allah datangkan kepada kita, cepat benar iman kita menyerah dengan menyalahkan itu dan ini. Cepat benar iman kita lenyap dengan kejijikan tingkah kita sendiri. Sesungguhnya para syaitan tidak akan pernah berhenti membisikkan dengan sesuatu yang hanya akan bisa membawa kita kepada satu penyesalan yang dahsyat.

Sekali lagi .. aku tidak menujukan semua ini untuk sesiapa kecuali diri aku dan mereka yang mahu sama-sama mencari iktibar. 

So .. lets go to school today, bebeh.
Jumaat yang indah
perlu berangkat ke Gelang Patah seawal pagi
hoyea hoyea !!!!
Marilah senyum dan gembira untuk kerja yang menyenangkan !!! peace ..
hehehehe
Wassalam 


No comments:

Post a Comment