Monday, June 4, 2012

~ ini cikgu saya .. ~




Assalamualaikum
hehhehe
mari buat senaman wajah dengan senyum
sengeh dan ketawa selalu
~ lalalalala ~

Hehehe .. title di atas adalah tentang cikgu. Siapa kat sini yang tak pernah ada cikgu ...??? huh !!! confirm menipu. Kenapa menipu ..?? mak ayah kita tu adalah cikgu paling awal untuk kita. Bagi yang lahir memang dah tak ada mak ayah .. penjaga lah .. mungkin atuk .. mungkin nenek .. dan bla bla. Siapa saja yang mendidik kita itu adalah cikgu kita. Faham ...???!!!!

Ok lah. Sekarang saya sudah rasmi menjadi cikgu. Yup .. cikgu sekolah okeh !!
Tak nak story aku sebagai cikgu. Tapi nak cerita pasal saya punya cikgu. ~ lalalalaa ~
Dulu kat sekolah .. aku lebih rapat dengan cikgu bahasa. Even duduk kat kelas sains tulen, aku memang tak rapat langsung dengan cikgu sains. Kenapa ..??? hahahahaa .. haruslah ! dah homework tak pernah buat .. test selalu fail .. exam pun fail. Nasiblah SPM tak fail. kui3x. 

Dan cikgu yang paling aku rapat sampailah sekarang adalah : Ustazah Zaharah
Aku mula rapat dengan cikgu bila aku jadi setiausaha persatuan agama islam. By da way .. mungkinlah sebab kami ada satu pemikiran yang sama .. pendapat yang sama .. dan aku memang akan refer cikgu zaharah bila ada masalah. Tak kira masalah apa. Waima masalah dengan bf. Masalah atau plan plan perkahwinan. Cehhhh .. hahahaa

Di takdirkan pula aku memang tak ramai kawan untuk bercerita. Yup, dulu aku memang ada Ahmad Hisyamudin untuk bercerita semua .. tapi hakikatnya .. perempuan memang lebih selesa dengan perempuan. Oleh kerana aku tak ada kawan perempuan yang senang untuk aku bercerita dan memberikan pendapat secara dewasa .. aku memang selalu datang rumah cikgu. Kadang kdang bila jumpa Atikah Razali memang aku tanya pendapat dia. Yup .. even dia muda dari aku .. tapi aku tetap respect pendapat dia. Aku tak menilai dia lebih muda atau tua dari aku. Tapi aku menilai pendapat dan idea dari dia. 

' Tq atikah .. even pertemuan yang sekejap itu. Tapi aku lega lepas cerita pada kau .. dan pendapat dari kau ..'


~ Nur Atikah Razali & Cikgu Zaharah ~
Okeh .. tadi pula. Pergi rumah Cikgu Zaharah. By da way ... aku memang sangat lega lepas bercerita dengan dia. Macam mana pun aku berhadapan dengan masalah .. aku perlu pendapat yang lebih matang kan. Hmm .. yup. Alhamdulillah .. aku rasa  sangat release setiap kali jumpa cikgu. Bukan dari cikgu je. Tapi dari suami cikgu gak. Cikgu Abd Jalil. Macam-macam perkara membina .. berbincang perkara serius .. berpendapat tentang isu isu semasa .. yes !! that's something musch much better. By da way ... diorang memang pasangan suami isteri yang comel n sempoi. sumpah ! hahaha

Tu la kan .. aku menangis bila kawan-kawan pergi. Aku sedih n rasa sendiri bila hilang mereka. Tapi sebenarnya .. aku punya seorang sahabat .. cikgu .. penasihat .. tempat berbual yang sangat bagus di sisi. So, tiada istilah sepi dan sunyi sebenarnya bagi aku. Kerana mereka lebih dari seorang kawan. 
Bak kata Cikgu Zaharah :

' ... ni mak angkat dah marah ni .. hahahahaha ..' hahaha ;)

So sebenarnya .. apa pun yang jadi dalam hidup kita ni, ada 1001 hikmah yang tersembunyi. Apa saja yang hilang pasti akan Allah gantikan dengan yang lebih baik. Moral of da story .. bila jadi cikgu, jadilah cikgu yang ada something pada student. Cikgu bukan hanya di sekolah. Jadilah cikgu di mana-mana. Jadilah cikgu yang akan di cari pelajar walaupun sudah tamat waktu belajar. kui3x.
hehhehehe

okeh .. wassalam.
nak sekype sekejap.
hahahaha


No comments:

Post a Comment