Sunday, November 8, 2009

~kerana masih sayang~

Tanggal 1 november yang lepas...aku benr telah melepaskan seseorg yg aku syg. Dan 3 november yg leps juga...aku telah mengambil keputusan untuk bersama dia semula. Benar , aku tidak kuat untuk kehilangannya. Syg...memg syg... 2 tahun aku mengenali dia , banyk sudh aku belajar dr dia. Walaupun bukn secara langsung , tp byk juga dia telah memberi perubahan besar dlm hidup aku. Dan mengenalinya 2 tahun lebih , banyak kenangn kami bersama. Banyk impian yg kami bina bersama. Mampu ke aku lenyapkan semua itu dlm sekelip mata ???? Jawapan aku adalah tidk. Apalagi dia masih memasg niat untuk terus bersama aku.

Tapi , perjalanan hidup ni aku rasakan semakin sukar. Bagaimana sayg pun aku dengannya , mampu ke aku terus hidup bersama dia jika mentaliti kami tidk serasi. Ya , aku pernh bertemu dgn seseorg yg sgt tepat dgn jiwa aku. Tempoh kami putus , telah aku gunakan untuk menilai hati aku pada org itu. Malangnya , semua tu sudh hilang. Aku tidk mahu yg lain...kecuali dia. Dan kerana itu juga aku kembali kepada dia. Terlalu sukr untuk lalui smua itu. Biarpun aku sedr ... keadaan mungkin akan sm seperti asal , tp aku tetp berdoa agar Allah bukakan pintu jalan buat kami berada pada jalan yg sama. Selagi jalan laluan kami berbeza , mustahil untuk kami membina impian yg lebih besar.

Aku tidk prnh menghrpkan seorg lelaki yang kacak , kaya...perfect segalanya..apa yg aku hrp adalah..seorg lelaki yg dpt bersama aku dlm jln mnuju Allah. Antara Allah dn manusia , manakah pilihn ku ??? Sudh tentu , Allah. Tp... hati aku tidk mahu kehilangan kedua – duanya. Aku amat merindui kasih syg Allah. Aku pernh merasainya dulu...tp..boleh ke aku rasainya kembali. Ya...tepuk dada tanya iman.

`Ya Allah...agar dibukakan jalan buat kami menuju – Mu. Merasakan nikmatnya cinta – Mu. Mengecapi bahagianya redha Mu..kami insan yang terlalu hina di sisi Mu Ya Allah...terlalu banyak kami membelakangi Mu...justeru ampuni kami Ya Allah. Agar ikatan ini di akhiri dengan ikatan yang halal...agar bisa kami mengabadikan cinta kasih ini bersama cinta kasih Mu yang hakiki , Ya Allah...Amiin..’



No comments:

Post a Comment