Sunday, November 8, 2009

so...sweet!!! :)

hari ni..aku study kat library. sebenarnya , aku tak pndai pun nk study kat library. sbb mata aku tak leh berhenti pandang org. Dah memg kesukaan aku perhatikan gelagat setiap org. bukan untuk mengkritik , atau membuat kesimpulan rambang terhadap tindak tanduk mereka...tapi hanya sekadar satu minat yg boleh diambil baiknya kadang - kadang.

hm..apa yg menariknya untuk aku story di sini...bukn sbb aku study di library tp ada sesuatu yang sgt menarik pada aku. Kebetulan aku duduk berhadapan meja seorg lelaki yang pada aku memg besar. Aku ada seorang kawn yg agak besar , tapi dia ni lagi besar dari kawan aku. Can u imagine that..? kurang lebih mcm kuman la cm tu. Tak lama pastu ada seorg kakak senior aku dtg pd dia , dn duduk sebelh.

Mulanya , aku tak nampk ada pape yang menarik pun. Mungkin kwn kakak tu. Tapi , makin lm aku tgk gelagat diorg....sah , diorg memg pasangn yg sedang bercinta. Dan aku kira , mereka adalah pasangan yg sangat sweet. Seorng besar..dan kakak tu plak...kecik sgt. Kurang lebih pun mcm aku la.hehe..Aku kata diorg sweet sgt..sbb aku nmpak..diorg sgt ikhlas antara satu sama lain. Aku kenali kakak tu , dia seorg yg sgt serius. Jarang - jarang dapt tgk dia senyum di luar. Tapi hari ni aku tgk dia sgt mnja..sgt manis dgn lelaki tu. See..how love make people change.he..

Jika di pandang sekali imbas , akan ada macm2 bunyi bahawa xsesuai or whatever. Dan ramai juga lelaki atau perempuan di luar sana yang mempunyai saiz badn yang besar mempunyai perasaan rendah diri bahawa mereka di layak untuk dicintai. Mana mungkin begitu. Allah menciptakan manusia di atas muka bumi ini berpasang - pasangan. Contohnya , seperti pasangan itu tadi. Aku boleh nampk , bagaimana dia begitu gmbira di sisi lelaki itu , tidk juga malu menunjukkan mereka sepasang kekasih. Apalagi pasangan muda sekarang lebih mementingkan rupa paras dan juga harta.

Kita selalu silap menilai cinta. Cinta itu anugerah Allah yang sangat berharga buat sekelian manusia. Hanya manusia saja yang selalu salah menggunakan cinta. Perasaan cinta bukn sj untuk pasangn berlainan jantina..tp juga utk sahabt2 kita. Rupa pars dan harta bukan ukuran nilai cinta seseorg. Jika kita ikhlas mencintai , insya Allah kita akan ikhlas dicintai. Sedarlah , perasaan hati punya aura dan gelombg yg tersendiri. Jangan terlalu memandang lahiriah sebg kayu pengukur , nilaila hati budi dn agamanya...nescaya kita akan bahagia..


( cinta itu lahir dari hati , mekar dgn sayang dan abadi bersama redha Allah )

5 comments:

  1. kakak tu housemteku..
    dorng psngn couple..he2...

    ReplyDelete
  2. aik..ko tau2 je ea aini. aku tak state name pun.haha

    ReplyDelete
  3. ak p jmpa kak tu time korng da dkt situ..he2..

    ReplyDelete
  4. ni yg aku rase mcm nak tambah berat bdn nh...haha

    ReplyDelete
  5. eh jgn..bukn ko kata nk diet ke ritu..teruskan niat yang murni tu.hahaha

    ReplyDelete