Friday, April 8, 2011

~ akhirnya ....~

Assalamualaikum ....

Macam biasa bila masuk ke entry yang baru. Ye lah ... macm masuk umah, kosong ke ada org ... bagi lah salam kan. hoho ...

Entry yang lepas story tentang benda yang amat sangat sedey. Habis nih dah tak sedey lagi ke ..??? huhuu .. masih bersedey. Masih terasa kosong hati nih. Kehilangan sesuatu yang kita sayang kan ... hmmm ... tapi, tak apa. Aku dah jaga dia dengan sangat baik selama ni.


mickey time baby lagi .. hehe




mickey setelah setahun .. setahun lebih je dia hidup dengan aku '..tengok tuh tido atas buku aku .. time org nak exam time tuh la dia nak landing situ ..' miss u baby ...;)


Tentu Mickey sangat tahu yang aku triple sangat sayang dekat dia. Harap dia sentiasa doakan aku. Kita jumpa kat akhirat ya Mickey, sayang ... muah muah. Mickey mesti dah ada kat syurga waktu ni. Tengok mummy You sedang bersedih nih ... huuuuu.

Okeh ... tinggalkan cerita - cerita yang sedey okeh.


Semalam pergi ke sekolah dengan muka yang sungguh tak bermaya. Malam tadi punya menangis ... bengkak sampai ke pagi. Sampai sekolah memang tak de semangat langsung nak masuk kelas mengajar. Pergi sekolah selalu bertampal jugak celak n lipstick bagi tak nmpk pucat. Tapi pagi tadi ... memang satu pe pun tak letak. Just cream n bedak jerk .. hoho ...



sampoi gile pegi sekolah semalam...

Kat sekolah ... hurmm .. tak mau cite pasal student dulu. Nanti khas entry cite sume pasal student aku yang cute sungguh kenakalan mereka. Niat hati memang nak marah ... tapi tak ley tahan ketawa sampai menangis. Bertuah punya budak.


Okeh ... balik tu seharusnya fakhrul mahu ajak kami semua pegi main bowling. Dah bawak baju kowt. Tapi sebb dayah demam n dah balik dulu ... cancel la. Okey la tuh.

Aku pun ... dengan perasaan yang tak de perasaan masa tu .. pegi lah BP Mall sendiri. Jalan sendiri. Niat hati memang nak spent time untuk diri sendiri. Rasa nak menggembirakan hati sendiri dan menghargai diri sendiri. Cara pertama untuk gembirakan diri sendiri adalah dengan mengemas dan menselesakan keadaan diri sendiri. ahhaahahaha ... pergi toilet ... pakai bedak sikit .. betulkan tudung .. letak lipstick sikit. Bila rasa muka tak la nmpak blurrr sangat ... baru la keluar dan cuba menceriakan muka dari hati.


setelah memberi sedikit keceriaan fizikal & mental .. hee

Yeahhhhh ... plan pertama : cari kasut sampai jumpa. Dekat sebulan lebih aku cari wedges or high heel ... semua tak berkenan. Aku masuk pasific .... hmmm ... semuanya meloyakan aku. Rasanya semua pattern cam orang tua-tua. sumpah tak ley g fesyen kasut gitu. huuu ... bila pilih kasut ... aku tak ley kasut or sandal tuh ... ada manik2 ... ada bunga-bungaan ... ada ribbon ... batik-batik ... warna lebih dari 2 color ... berkilat ... huh ... memang takkan beli kasut mcm tuh. cerewet sungguh si nazura ni pilih kasut.

Pastu aku masuk Fabriano Rico. Adoiiiiiii ... ada satu tuh memang dah berkenan kat hati. Wedges.Warna dia coklat + cream .. memang nice di mata aku. Harga dia ...??? Hahaha ... RM 99.90. Tapi sebab ada less jadi RM 69.90. Mantap kan harga. Tapi dah nak sangat ... kira tak apa lah. Bila tanya saiz ... cuma ada saiz 8 jerk. errrkkkk ... mengecewakan. I pakai saiz 6 okeh ... huhu. Tak apa lah ... aku try plak pattern satu lagi. Hati memng cam tak best je sebb aku bahagian kilat kat depan dia. Try jugak ... tapi ... ermmmm ... tak sesuai dengan kaki. Terlalu terbuka bahagian atas. Lagi plak ... wedges tuh sesuai untuk mereka yang kaki dia kurusssss jerk.
Dengan nada kuciwa ... aku pun keluar dari kedai tuh. Dah nak give up dah.



bukan ini kasut kat Fabriano Rico tu ... tapi pattern ini lah yang dekat sana ... tapi bahagian tengah tuh ada kilat. tawar terus hati aku. lagi plak ... bahagian atas terbuka sangat. tak sesuai untuk kaki aku ni.


Aku masuk keluar kedai sampai naik segan. Mana tak segan ... dah bape kali dah aku masuk kedai diorang try kasut sana sini dalam seminggu. Malu kowt. Then ... kali ni last aku kata. Aku masuk Cartino Sonea. Aku belek sana ... belek sini ... aku dah tawuu dah .. aku takkan beli kasut yang terlalu terbuka bahagian atas. Tak sesuai untuk aku. Serius. Buruk giler rasanya bila aku pakai.

Akhirnyaaaa ... i got it !!!!!! Aku try semua color ... pilih color ... try saiz dan bayar. Harga dia ???? Hahaha ... masih mampu sebagai seorang yang tak bergaji. RM 69.90 tapi dapat less RM 63. Agak mahal. Tapi ... rasa okeh kowt. Sebb lebih kurang je dengan Crocodile aku beli dulu. RM 60. huwaaaahahahahaha ...




tara ..!!!!! tinggi tak ...?? hoho .. tak penah de kasut tinggi cam nih .. jakun sekejap .. ~ngee~




ni crocodile yang my bf pilihkan .. cantik .. tapi sbb tak berapa nice dengan kaki terpaksa pkai stokin bila pakai kasut nih. tapi sekarang dah smpan dalm kotak sbb tak mula rosak sikit2 tapak dia tuh ...


Dan ... untuk tambah menggembirakan hati ni ... pergi beli cool blog choclate kegemaran saya. Haiii la choc cool blog. Gara-gara selalu rindukan my bf yang nuuuunnnnnn jauh kat utara tuh ... aku boley plak tersangkut dngn cool blog nih. Nak yang choclate jerk ... tak mau yang lain. Sebab dulu my bf memag suka beli yang tuh.
~ ngeee ...~




nyum .. nyum .. yummyyyy ..!!


Akhirnyaaaaa .... aku berpuas hati bersama wedges yang godjes and smart betul di mata aku dengan ketinggian 4 inci. Mantap la nazura. Boley berlari lari lagik dengan wedges 4 inci nih. hahahahaha ...



Waaaa ... akhirnya aku dapat jugak kasut setelah hampir 2 bulan cari kasut macm nak giler.


okeh .. tak ley panjang lagi dah ..


Wassalam ..



No comments:

Post a Comment