Wednesday, April 6, 2011

~ sayang kamu selamanya .. ~

Assalamualaikum ...

Huuuuuuu .... begitu panjang hu di permulaan entry kali ini. Pastinya sangat sedey. Sungguh sedey. Amat sedey. Dan yang pastinya sedey-sedey belaka.

Kenapa kah ...??? Hmm ... once again my lovely cat is gone. Yang dulu nama dia pipy. Pergi selamanya membawa diri tanpa mampu di kesan. Dan mickey nih pulak ... dah sebulan lebih dia sakit. Tak mau makan. Dari gemuk sampailah tinggal tulang jerk. Huhu ... at last, malam tadi .... tengok dia cam sesak nafas. Pegang telinga dia dah sejuk. Hati aku dah kata ....' tak lama dah mickey nih ..' tapi malam tadi, bila aku bangun tidur dia dah menghilangkan diri.

Orang selalu kata ....' kucing takkan mati depan tuan dia ...' tu lah benda yang aku sangat sedey. Kalau dia nak mati ... aku nak ada kubur dia. Aku nampak dia dah mati. Habis malam nih tadi ... aku menangis sampai bengkak mata aku teringatkan mickey. Ya laaa ... aku jaga dia sejak kecik kowt. Orang lain sayang dia time dia ok je ... aku jaga dia ... sediakan tempat najis, bersihkan tempat dia buang najis ... sampailah dia pandai keluar umah sendiri bila nak buang najis. Sooo cool.

Then tadi, masa nak keluar ... bila bukak lampu kereta tersuluh dia ada dekat bawah kereta ayah aku. Sumpah rasa nak melompat hapy gile. Aku ingat dia dah ok. Sebab dia menjawab bila aku panggil. Bila aku ambik dia ... hati aku kata ...' memang tak lama ...' sebab telinga ... badan dia semua dah sejuk. Aku bagi kat kakak aku ... then, terus keluar. Belum sempat balik lagi, kakak aku dah call bagitahu mickey dah tak de. Oh, mickey !
Balik tuh .. aku terus pegi kat dia. Pegang badan dia ... tak keras lagi. Mata dia tak boley tutup. ( memangla kan ...huhu ). Pastu aku bungkus dia dengan kain ... dan angkat dia bawak pegi kubur dia.



mickey sebelum aku masukkan dalam kubur dia ... huhu

Aku panggil Minnie ( adik beradik dia ), Lala ... Wiwin n Lu'lu ( anak-anak Minnie ) datang tengok Mickey di masukkan ke dalam kubur. Lalu ... kambuslah. Selamat tinggal Mickey. You know that I really love You. Will miss You forever, sayang ....





miss you, baby ...



nih gambar dia paling latest before dia sakit ri tu ... huhu



love you soooooo much !!!!


okeh laa ... menangis balik plak aku nanti klau upload gambar dia banyak-banyak. sebak ni sebak ... huhuhuhu...

Wassalam ....





No comments:

Post a Comment