Friday, August 5, 2011

that is scary tawuuu ...


Assalamualaikum ..
dan ..
salam ramadhan semua .. :)

Jam 0044.
alhamdulillah .. berkesempatan juga mengupdate blog ini. Actually .. hari ni .. eh tak .. semalam .. hari yang penat giler. Dari pagi .. sampailah ke malam .. tak dapat nak rehat. Tak tahu datang tenaga dari mana even puasa tapi dapat buat macam-macam kerja yang tak pernah buat before nih. Tapi .. senang giler hati bila kerja yang bertangguh berhari-hari akhirnya siap dalam masa beberapa jam sajaaaa .. hehee

okeh .. actually ada perkara yang buat aku semakin scary .. bermula malam ini even perkara tuh dah terjadi beberapa tahun lepas n semakin kerap berlaku lately nih. apa dia ..???

Hmm .. beberapa minggu kebelakangan nih family aku dikejutkan dengan kemunculan najis manusia di belakang rumah. Beberapa tahun lepas pernah terjadi gak .. tapi aku tak ambik port sangat. Tapi hati mengutuk gak .. sape lah tak de keje g buang najis merata .. low sivic minded punya orang !!

Then .. bila kebelakangan nih perkara tuh terjadi lagi .. n kali nih lebih kerap .. buat aku ambik port pula. Aku memang jenis tak tido malam. So .. radio n lampu kat bilik memang selalu terpasang bila malam .. bunyilah aku 'tik tok tik tok ..' menaip kat lap top. Then .. aku akan selalu cakap-cakap dengan 'anak-anak' bulu aku yang paling setia teman aku tiap malam. Then .. besalah kan lapar tahap kebulur bila malam .. memekak plak kat dapur. Kadang-kadang tuh .. 2-3 pagi pun aku keluar pergi toilet ( toilet masih kat luar .. umah tak berapa nak siap lagi ) .. kadang tu .. wuduk sebab nak solat n macam-macam lah kan ..

One day ... aku memang letih .. so, malam tuh aku decide malas nak berjaga .. everything aku matikan. Then .. esok pagi .. my mum bising-bising jumpa lagi najis manusia. Sumpah najis manusia .. bukan my anak-anak .. bukan encik b**i yang kadang merayau malam-malam .. bukan encik monyet si penyamun paling berkuasa .. tapi memang manusia.

Dan .. akhirnya timbullah story .. ' itu adalah cara yang digunakan oleh si pengamal ilmu hitam untuk memukau ...' mana-mana orang memang cakap macam tuh. Aku surve internet pun jumpa benda yang sama. Tapi .. ada gak yang bagitahu dari experience dia .. najis tuh diletak untuk hantar sihir, jin or syaitan ..

http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0104&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

http://www.carigold.com/portal/forums/archive/index.php?t-199629.html


Actually .. this is not da 1st time. Dulu .. area 2007, rumah family pernah kena pecah masuk. Time tuh aku kat hostel. Waktu tu memang semua tido. Tapi .. my mum ada sebut .. dia macam nampak kelibat orang lalu .. tapi, dia tak rasa apa .. then tido balik. Everyone pun macam tido mati je even pintu yang dia masuk tuh sebelah je dengan bilik parents aku. Sedangkan selama ni .. bunyi kucing pun mak aku boleh terjaga. Apa lagi orang tuh dapat jatuhkan kayu buat selak pintu.

Time tuh .. hilang handphone tak ingat berapa .. rasa dalam 3 biji kot. Paling terkilan .. ayah aku punya N70 baru beli ..then, duit dalam wallet ayah aku. Banyak gak time tuh.

Pernah pun sekali masa tuh kami keluar satu family then balik malam .. terkopak pintu dapur.( pintu tuh kuat cuma kurang sempurna sebab bahagian dapur tak berapa nak siap ) Nasib dapur dengan ruang tengah terpisah dengan kunci. Besanya bila nak kuar memang semua barang berharga pindah ke tengah. Then .. pintu tengah akan kunci n selak. Tapi .. ayah aku terlupa bawak duit dia .. selamat RM 300.

Aku pun tak tahu kenapa rumah aku selalu jadi sasaran penyamun + penyangak. Bukan besar n mewah pun umah aku .. tapi, mungkin pada diorang umah aku senang masuk .. n dah dapat banyak 'untung'. Since tu .. bahagian dapur tuh dibetulkan semula .. pastikan tak de ruang yang mudah untuk dipecah masuk. Tapi .. pernah juga sekali keluar then balik malam .. tengok papan atas dinding tepi pintu dapur kena kopak. Alhamdulillah .. orang tuh tak berjaya masuk.

So .. conclusionnya ...
Allah itu Maha Segala kan. Allah juga yang menjadikan ilmu itu. Allah juga yang boleh meniadakan ilmu itu. Apa yang aku mampu buat .. solat hajat. Mohon perlindungan dari Allah. Then .. tiap malam .. even aku nak tido pun .. aku akan buka lampu .. then pasang bacaan ayat Quran pada lap top. Tapi .. aku nak bagi imagination pada yang membaca .. time korang sedang sedap-sedap menaip .. tiba-tiba bunyi something nak masuk dari tingkap ruang tengah. Then .. kucing-kucing semua pandang tingkap tuh tak berkelip. Lepas beberapa jam .. bunyi lagi .. apa benda tu ..?? Kucing ? Mungkin ... Musang ...?? rasa tak seberani itu musang nak masuk lalu tingkap. Wallahualam .. Mungkin kucing-kucing aku nampak. Mereka boleh melihat apa yang aku tak mampu lihat.

Then ..
Ini yang aku dapat dari satu web site :

MELINDUNGI DIRI DARIPADA GANGGUAN DAN SIHIR:

  • Sentiasa berzikir dengan zikir yang diwariskan oleh naib s.a.w.
  • Menyebut nama Allah dalam setiap pekerjaan.
  • Menyebut nama Allah setiap kali masuk ke dalam tempat gelap.
  • Jangan menyakiti binatang seperti anjing dan kucing.
  • Jangan tidur bersendirian, jika terpaksa berwuduklah dan membaca doa sebelum tidur.
  • Jangan membuang air kecil ke mana-mana lubang atau takungan air.
  • Jangan membunuh ular yang masuk kedalam rumah sesewang-wenangnya.
  • Jangan mendedahkan aurat kasar didalam rumah dan jangan selalu bersolek dan berhias kerana timbul rasa ghairah jin jantan terhadap wanita itu.
  • Jangan membuang benda berat tanpa menyebut nama Allah.
http://www.zamdurrani.dumei.com/v2/sihir.php

Semoga ada sedikit perkongsian buat semua. Ini pengalaman aku. Pasti ada yang lain mempunyai pengalaman yang lagi advenced dari aku. Tapi .. dalam apa juga situasi .. yakinlah .. Allah bersama kita. Mintalah pada Nya .. Allah itulah penolong kita yang paling utama ..

Sekian ...
Wassalam semua ..



3 comments:

  1. nazu..dulu mse ak prakikal hal ni pnah jd kat kak bengkel ak..die bukak restoran..ramai sungguh org dgki..hal yg sma jd kt dpan kdai n dpan umah die..tapi die lg dahsyat..smpikan ade satu mlm die satu family xdpt tdo mlm sbb atas bumbung die de sumthing buat bunyi bsing..tapi honestly speaking mmg umah ko ade sumthing wrong sumwhere..carila ikhtiar sblum terlambat..sbb hal2 sihir ni makan diri..isteri kwn abah ak satu tmpat keje dh meninggal sbb ade yg mnghantar dlm diam..fmly ak n even ak sndiri dh experience..makin lambat makin sakit..die makan dlm..anyway..Allah Maha Besar..tiada yang terjadi tanpa izin-Nya..do take care of urself n ur family..hugs n loves far away from here!! :)

    ReplyDelete
  2. hehee .. thanks. insyaAllah .. kalau berlanjutan n makin worst .. cari ikhtiar lain. By da way .. buat ms nih .. sentiasa isi rumah dengan ayat Quran .. bangun malam .. buat solat tahajjud n hajat .. yakin Allah lindungi kami .. alhamdulillah .. tak ada yang aneh buat masa nih. hehe ..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah klu cmtu..yg merisaukan sbb sihir2 ni die mkn dlm..sdar2 dah rosak je dlm..pngalaman mematangkan diri..haha..

    ReplyDelete