Monday, November 7, 2011

~ they are sooooo perfect .. !! ~

Assalamualaikum ...
selamat malam .. hehehe.
mesti dah ada yang nak masuk tido dah ni ..
hmm .. sebab tak dapat nak tido n my little bro menyemak kat my katil tengok movie .
soo .. best gak update blog.
sambil melayan kerenah si kecik yang tengah gila tah kenapa ..
main sendiri .. layan sendiri .. guling sendiri ..
suka hati kau lah kecik ...


Orite! .. hmm .. pernah tak dengar satu fakta yang mengatakan kucing mampu melawan atau menghilangkan stress. Yeah!! anda percaya atau tidak ..?? maka percayalah. Sungguh. Ia sangat berhasil. You know wat .. i'm da person yang sering mengalami stress yang begitu ... teruk. Sampaikan bila aku buat satu ujian pe tah namanya secara menjawab beberapa soalan .. hasilnya ... aku perlukan bantuan psikiatrist segera. Wacchhaaaa .. !!!! maknanya aku adalah org yang mengalami tekanan jiwa. ( tah hape hape lah kan ...)

Actually kita boleh rasa jiwa kita sihat atau tidak. Bagi aku .. yup, aku dapat rasai perbezaan aku dulu dengan aku sekarang. Dulu .. memang aku sangat suka bercakap tentang kenangan yang pahit-pahit .. itu lah ini lah ..everything .. then .. menangis .. menangis yang betul-betul tau. Sometimes tu rasa takuttttt sangat. Kadang tu jiwa rasa nak memberontak .. n macam-macam lah.

Tapi .. alhamdulillah .. bila hidup aku di busykan dengan mereka, tekanan tuh beransur kurang. Kita jadi lupa sikit - sikit. Serius. Tengok keletah diorang, rasa cam tenang and hapy sangat. Tengok diorang main .. diorang bergurau .. serius nice giler. Pe lagi bila diorang bermanja dengan kita .. rasa cam diorang semua baby .. hohoho.
Hanya orang yang membela kucing n betul-betul penyayang dengan kucing yang boleh faham perasaan yang aku maksudkan. hahahahaa ..



~ yang gambar pipy .. dia memang gemuk .. n sangat comey .. tapi sangat suka cakar-cakar org .. dia dah mati kot .. huhuhu .. hilang tanpa dapat di kesan. Banyak kali aku mimpi dia balik ... then, aku assume .. dia nak bagitahu yang dia dah mati .. huhuhu .. sayang kamu, pipy ... ;) ~



~ok .. yang ini mickey .. tapi .. dah mati jugak sebab sakit .. since kucing aku semua memang aku lepas kat luar .. tak tawulah gaduh ke .. ape kan kat luar tuh ..huhu .. tapi tak pe .. even dia da mati .. aku tahu dia tahu aku sayang dia sampai bila-bila .. hehehee ...~



~ hoyea hoyea .. ini adalah minnie & wiwin .. ~

minnie yang warna cam kelabu sikit tuh .. minnie tuh mak wiwin .. hoho .. minnie tuh adalah kucing yang tersangatlah belagak .. cerewet .. manja and kuat jeles. Tawu kenapa aku kata belagak n cerewet ..? hmm .. bagi makan makanan kucing sume dia tak mau. Baik whisks or frieskies .. yang dia mawuuuu .. cuma ikan rebus dengan nasi putih. Nasi lain tak mau. Cheese cake pun dia bedal. Yang orang makan sume dia nak. hm .. minnie .. minnie .. hahahaha .. tp dia sangat comey .. hahaha .. keje dia hari-hari duduk atas tempat yang tinggi .. mana-mana anak dia yang follow .. siap kena sepak .. bila jumpa kechik .. lagi laju dia menyepak si kechik tuh .. hoho .. memang penyamun !!


wiwin plak ... ehmm .. perangai dia ala-ala diva gitu. Macam pembersih ... jaga kecantikan .. wakakakakaa .. even main kat luar gak .. tapi tak pernah dia masuk tu kotor even bulu dia banyak putih. hahahaa .. dia plak lebih suka sendiri daripada main-main. Kadang-kadang je dia nak main dengan adik beradik yang lain. actually, dia baru je lepas keguguran area september ritu .. cian cian. Terpaksa ambik antibiotik kat vet nak bagi lendiran pe tah berhenti dari tu dia .. hmm .. pape je lah kan .. hehehe



~ orite .. this is lu'lu yang hensem ... ~

ok .. lu'lu ni pun anak minnie tu jugak .. perangai dia paling tak bley blah adalah ... aku tak kuasa nak layan. Memang pemalas .. keje dia melepak .. tu la gaya melepak dia. Time tido .. kalau ada bom meletup pun dia buat tak tawuu je .. paling-paling dia bukak mata jap .. then tido balik .. kih3x.



~ haiii .. nama saya lala yang cantik .. hahahahaa ~


yang ini lala .. pun adik beradik dengan yang tadi. Dia paling rapat dengan lu'lu .. nih gambar dia time kecik lagi .. sekarang besar dah. Dah 11 bulan dah semua tu .. hahaha .. yang ni .. tak banyak kerenah. Cuma gile manja dengan aku .. ish3x. Pantang nampak aku duduk .. mesti datang minta riba .. layan je laaaa .. hehehee .. dia pun kurang main dekat luar. Ada kucing jantan usya dia kat luar, cepat-cepat dia masuk rumah .. ok, fine! menjaga kehormatan .. kah3x.



~ at last .. ini si kechik .. yang kuat makan .. kuat main ... kuat dengki .. tapi saya sakit buasir .. huhuhu ... ~

si kechik nih .. satu satunya kucing jalanan yang aku kutip. Seumur hidup memang tak pernah kutip kucing. Pe lagi dia sakit. al kisah dia g la move entry before nih ..
- si kecik -

actually .. aku ambik dia memang atas dasar kesian sebab dia buasir. Dua kali ke anta vet .. tapi dua dua kali .. tak ok gak buasir dia. At last aku cuba cara aku sendiri. Kadang tuh org marah bila kita buat-buat pandai .. tapi, alhamdulillah .. aku yakin Allah nak tolong dia .. dia kuat sampai sekarang. Berita terbaru tentang dia adalah .. even kadang-kadang rectum dia terkeluar bila buang najis, tapi rectum dia akan masuk sendiri sebab dubur dia dah mengecut dengan agak baik. Syukur sangat-sangat. Perubahan yang begitu baik. Bukan nak berbangga. Tapi .. satu je keyakinan aku .. Allah tolong aku jaga n rawat kecik. So, bagi mereka yang mungkin ada kucing yang buasir .. dont need anta vet pun insya Allah boley ok. Yang penting kena berani nak masuk kan semula rectum dia tuh. Then, bagilah makan tablet buasir dari farmasi .. then .. letak minyak but but. Insya Allah .. jangan bagi minum susu .. jangan bagi makan benda keras .. bagi air rebusan ikan n campur dengan ikan rebus yang di hancur halus .. protein sangat baik untuk memulihkan dan pertumbuhan sel baru. try it .. u can do it!!! berdoa lah.. ;)


Ayah aku ada bagi tahu, seorang mak cik nih cerita dia ambik kucing buasir then hantar vet swasta, habis 300 .. hidup pun tak lama. Ada jugak kisah kucing buasir aku jumpa kat internet nama dia Agnes. Tak tahulah pe cite kucing tuh sekarang. Sebab at last update pasal dia adalah .. rectum dia keluar semula after anta vet ..

Apa yang memungkinkan mereka hidup tak lama adalah :
1- ubat bius .. kalau bagi banyak kali memng kucing tak mampu nak tahan effect dia. Kali kedua kecik kena bius .. 6-7 jam dia weak sangat .. sebab tu sampai sekarang buat apa je asalkan tak kena bius lagi.

2- Bila rectum keluar .. kita tak pandai nak masukkan .. rectum tuh akan kena jangkitan kuman. Tu lah masalahnya. Alhamdulillah .. Allah takdirkan aku spesies berani. Kalau tak, aku takkan berjaya masukkan balik rectum dia setiap kali keluar semula .. huhuhu.

Alhamdulillah .. hari ni, kecik dapat main sama-sama dengan yang lain. Nakal sangat. He looks so hapy wif his life rite now !!! selepas melalui masa yang sangat sukar dan panjang. hehehee ..


sooo .. ada berapa kucing-kucing aku sekarang ...???
yeah .. 5 semua sekali.
Ramai orang risau tentang kebersihan. Actually kucing adalah haiwan yang bersih dan bergantung kepada kita untuk memastikan kebersihannya. Alhamdulillah .. kucing-kucing aku semua buang najis kat luar. Kechik je sekarang masih dalam proses belajar. Sekarang dah pandai sikit .. mungkin tak lama lagi dia akan faham.
hahahahaa ..



~ akan rasa terharu and sangat touching bila tengok mereka adik beradik tidur sama-sama .. full of love ..!!! hahahaa ~


Jadi ... percayakah anda bahawa kucing boleh mengubati tekanan dan stress anda ..?
Jawapannya ada pada anda .. hehehee.
Dan .. jawapannya adalah YA bagi saya ..!
Waccchaaaaa ... !!!
chaw dulu
wassalam .. hee


No comments:

Post a Comment