Sunday, November 27, 2011

~ lemonade mouth .. it has something .. ~





Assalamualaikum ...
hye beb ..!!!
orite .. hari ni adalah hari yang sangat energetic !
pada aku .. n pada semua.
perlu ok .. jangan melemaukan hari anda dengan benda-benda yang boley meruntuhkan motivasi kita..
waccchhaaaa ..!!!!


' i know i, i know i ... i know i gotta do it ! '
orite! tu antara lirik dalam lagu yang ada dalam lemonade mount. Rasanya rasa yang tau pasal disney musical lemonade mouth ni kan. Aku pun tak sangka aku akan suka gile dengan story and lagu dalam movie nih. Actually, aku tengok pun tak sengaja. Dalam hati .. tah hape hape je lah kan.





Tapi, lepas dalam setengah jam tengok .. hmm .. i fall in luv !! Why ...?? ok .. ada sesetengah pendapat .. tu cerita dari barat .. kenapa nak suka sangat ..? ada anasir yang tak baik .. pakaian tak tutup aurat .. sosial is sooooo .. tak mau cakap. BUT .. apa yang aku pegang .. aku ambik semua yang baik dari semua pihak. Memang pakaian tak tutup aurat .. pergaulan sangat bebas .. diorang ISLAM ke ..? ok .. tak. Jadi .. please dont ever make them as a model b'coz we are muslim ( for a muslim here ) but it's ok if u are not. Anasir tak baik ..? Ok .. memang tak elok dengan cara diorang on stage .. hakikatnya mereka adalah non Muslim.





Jadi, apa yang aku jadi fall in luv in this movie ..?
Motivated .. frenship ... spirit .. brave and tooooooo many motivatd element in this movie. That's y i fall in luv coz i dont really like the love-love ewww movie. Sebab tu jugak aku tak bape sangatlah cite melayu. Certain je la. Cerita yang begitu terkesan ... owhhh .. tak lagi. Para producer Melayu or Malaysia .. mungkin boleh lihat movie - movie begitu sebagai inspirasi .. bukan jadikan a very bad moral .. may b intro for something blue blue berry .. a sexy girl .. n something like ewww ewww to see it. Yang buruk n menjahanamkan kadang suka plak nak ikut .. nk mesti diikut .. tak perasan plak. Hmm .. oh dunia ! Yang tu tak yah ikut ..




~ lemonade mouth music band ~


Hmm .. story pasal apa movie ni .. aku cam suka tengok watak Stella. Why ..? ok .. dia tomboy .. sangat suka melawan pada benda yang memang perlu dia lawan. Dia boleh bersuara di hadapan pengetua yang sedang berucap di hadapan penaja .. why ..??? sebab pengetua mahukan pelajar yang power .. energetic .. that why dia bangun dan kata .. kenapa dia tak boleh nak pakai t-shirt yang ada tulisan sedangkan tak ada dalam peraturan yang mengatakan pelajar tak boleh pakai t-shirt yang bertulisan. Then, dia dan beberapa orang kawan di tempatkan di kelas bawah tanah sebab pengetua tak suka atau kena denda .. Atau student yang suka music .. sebab pengetua kata music tak datangkan duit. Stella rasa sangat memberontak n perlu lakukan sesuatu.

Push until you can't and then demand more
determinate .. determinate ..

( antara lirik dalam lagu Determinate )

Moralnya adalah .. anda .. kita semua perlu bangkit untuk melahirkan sesuatu yang memang hak kita. Yup .. hak kita. Kita mahu ke di pijak sesuka hati ..? No, dont ever to be a person who always be laugh by others. Buktikan, kita mampu bersuara .. untuk diri kita !!



~ yeahh .. pengetua yang sangat menjengkelkan .. hahahaa ... ~


Then ... dengan kawan-kawan di kelas bawah tanah di bawah toilet .. Stella bina satu band music yang dianggotai oleh kawan-kawan yang dia sendiri tak pernah kenal. Untuk bina sebuah band music .. bukan mudah. Dengan bakat yang ada .. kawan-kawan yang semangat sekejap ok .. sekejap runtuh .. mereka bangkit juga untuk menyuarakan perasaan mereka melalui lagu mereka.


Kata Stella ...' aku tak nak .. bila aku lalu .. mereka semua tak nampak aku .. tak kenal aku .. aku nak menjadi seorang yang mereka semua nampak...'

oh ..we're gonna let it show
we're gonna just let go of everything

holdin' back our dream

and try to make it come alive

c'mon let it shine

so they can see
we were meant to be
somebody ..

*******

I'm so tired of bein' invisible

But I feel it, yeah
Like a fire below the surface

Tryin' to set me free
B
urnin' inside of me

Cause we're standin' on the edge now

It's a long way down


( antara lirik dalam lagu Somebody )


Then .. Stella juga .. yang push kawan-kawan untuk masuk ke persembahan malam Hollywen even mereka hadapi tentangan yang sangat hebat dari band music yang sangat hebat ( kawan sekolah mereka gak ). Saat akhir .. Olivia ( penyanyi utama band music mereka ) jadi give up .. and takut sangat. Hanya tinggal 6 minit untuk buat persembahan, akhirnya Stella and kawan-kawan dapat pujuk Olivia untuk teruskan dengan bagi air lemon kegemaran mereka. Then .. soooo amazing. Before nih band music diorang sangat orang kutuk .. student suh bubar .. tapi mereka tetap tak give. Malam tu .. mereka betul-betul dapat memukau semua yang ada ..!!




~ persembahan malam tu .. awesome ! ~


I .. I wanna cry,
I can't deny
Tonight I wonder,
I've been high
And gettin' tired, it isn't rigt
I gotta live in my life
I know I, I know I .. I know I gotta do it
I know I, I know I .. I know I gotta do it
Gotta turn the world into your dance floor

determinate, determinate

( antara lirik dalam lagu Determinate )


Masa dalam persembahan tu jugak, Stella sangat berani suarakan ketidak puasan hati mereka terhadap pengetua yang pilih bulu secara sindirin yang akhirnya membawa kepada pembubaran band music mereka di sekolah itu. Tapi, student sekolah sangat terpukau dengan persembahan mereka. Then .. Stella kata .. mereka dah memberi sesuatu pada student. Dont ever stop !! Dia bangkitkan semula semangat kawan-kawan then akhirnya mereka jadi band grup hingga lagu-lagu mereka di siarkan di radio.

Dari situlah mereka kenal antara mereka. Masalah antara mereka ... dan akhirnya mereka mengjadi sangat kuat .. sangat utuh. Kata Olivia ...' aku tak ada sesiapa .. sebab itu aku sangat sayangkan persahabatan kita semua ..' yes, that point suddenly make make me touch. Seriously !!




~ yup .. it's really true .. ~


Olivia .. i dont know why .. sometime .. i can feel how tears she is. Yes, dia seorang gadis yang sangat lembut .. ada kisah yang sedih .. dan waktu semua kawan-kawan dia datang .. dia rasa dia amat perlukan persahabatan itu. Dia grab mereka kembali bila ramai antara mereka give up n mula berpecah ... Dia mahu kan kawan-kawan itu. Yes, thats wat i have doing a few years ago .. but .. it just something rediculous. So .. when I start to step for something new without u, fren .. then, dont ever coming back to me ..!! ( sengal !!!! ayat macam diva .. poyo giler .. hahahahaa )


tryin' hard to fight these tears
i'm crazy worried
messing with my head, this fear
i'm so sorry
you know you gotte get it out
i can't take it
that's what being friend's about ..

( antara lirik dalam lagu Determinate )


Saat akhir, pertandingan Rising Star .. too many thing happen. Bila ada antara di dalam grub fall in luv then reject .. it make it tooo bad. Drummer dont want join da grub anymore and sudden he is injured wif his finger. 2nd bes player has infection .. then dia batuk yang teruk. Olivia .. main singer .. lost her voice .. Wen .. who play piano .. his eyes injured and he cannot play piano .. owwhhh it's tooo bad. Then .. bcoz of an incident .. mereka terpaksa berada di lock up. Kerana incident itu juga .. masalah mereka berjaya di atasi. Parents and family yang selama ini memandang mereka bukan sesiapa .. akhirnya begitu memberi support untuk mereka sertai Rising Star Competition.




Align Center

Tapi .. sayang .. mereka tetap tak dapat bermain ... It soooo terharu bila .. audience menyanyi untuk mereka .. and one of the bes player dari kumpulan saingan mereka join mereka bila tengok diorang semua tak boleh menyanyi. Kata Stella ...' kami tak menang pertandingan rising star .. tapi kami menang sesuatu yang sangat berharga ..' what ..???? yes. Their frenship. They have it.


You and me together
we can make it better
gotta turn the world into you dance floor ..

( dalam lagu Determinate )

We will walk out of this darkness
Feel a spotling glowin' like a yellow sun
And when we fall, we'll fall together
' Till we get back up and we will rise as one

( dalam lagu somebody )


Yes, diorang sangat berani mengejar impian diorang. Diorang sanggup buat apa je untuk impian diorang. Itu yang sangat penting dalam diri setiap kita. Impian ..yes. Semua antara kita ada impian. Tapi berapa orang antara kita yang berani mengejar impian ? Berapa ramai antara kita yang sanggup berkorban untuk sebuah impian ..? Dan berapa ramai yang berjaya mengecapi impian mereka ..? yes .. let think about it ! Gunakan semanngat mereka untuk bangkit demi sebuah impian. Mereka memang berlakon. Tapi, perlukah kita berlakon ..??? No .. tak perlu berlakon.

Lakukan apa saja untuk bangkit. Yes, bangkit !!! Jadi, punya alasan kah untuk kita kata kita bukan sesiapa ..?? oWhhh .. Allah jadikan kita dengan 1001 kelebihan. Kenapa tak nampak ..? Kenapa tak nak tengok ..??? Hei .. kita ada kudrat untuk usaha .. kita ada macam-macam untuk bangun dan kejar impian .. dan paling penting ... kita ada Allah .. untuk berdoa dan bantu kita mengejar impian kita kalau impian kita tu impian yang baik .. ( ada impian yang tak baik ke ..?? anyone wanna be a penyamun ...?? owhh .. penyamun sendiri tak pernah ada impian untuk jadi penyamun ... hahahahaa )





~ sila melompat lagi tinggi dari ini bila anda rasa anda berjaya lakukan something yang anda aim .. tapi yang girl .. sila buat sendiri dalam bilik yaaa .. tak sopan begitu .. hahahah ~


Frenship ..!! owhh .. it's really touch me actually. Wat is a frenship ? Kawan .. ok .. kawan. But .. the true frenship tu adalah bila anda .. kita .. menerima setiap dari kita .. buruk dan baik .. tak kira apa pun background .. asalkan dia seorang yang baik. Dan .. untuk sebuah persahabatan tu kekal utuh .. sebuah persahabatan itu ada something .. sebenarnya ... mereka perlu mempunyai sesuatu yang menyatukan mereka. Mereka perlu ada minat .. mentaliti dan nasib yang hampir sama sebenarnya. Yup .. itu antara perkara paling penting untuk membuatkan mereka itu dapat unite as one. Serius. But please .. dalam sebuah persahabatan .. sekali ada rasa pengkhianatan .. it will never gonna be as one anymore .. or may be forever. Then ... dalam persahabatan yang melibatkan perbezaan jantina, kalau buley .. elakkanlah perasaan yang lain dari sayang seorang sahabat ... sebab itu adalah kemungkinan terbesar untuk sebuah persahabatan itu hancur berkecai.





Yup .. aku memang pernah fall in luv pada sahabat aku .. tapi demi sebuah persahabatan .. aku kata .. aku perlu buang perasaan itu jauh. Ia salah. Aku perlu menghormati sebuah persahabatan. Alhamdulillah .. aku bertemu dengan insan lain yang aku rasa itu yang terbaik. And sahabat aku pun .. ditemukan dengan insan yang terbaik buat dia. Yeahhhh .. kadang itu hanya perasaan yang tak dapat kita bezakan antara sayang sebagai sahabat atau sayang yang lain. That's life actually !!

hmm.. tooo much talking la i am. hahahha .. tapi, ada sesuatu yang mampu membangkitkan semangat dan motivasi kita semua. Kita .. yeah .. kita takkan mampu membuat sesuatu yang luar biasa tanpa SAHABAT kita. Yup. Sahabat. Bukan teman or kawan. Sahabat adalah insan yang paling dekat dengan kita. Mempunyai fokus dan jalan fikir yang sama dengan kita. Orang yang support and sama-sama jatuh dan bangun dengan kita. Itu lah sahabat. Then .. do you think .. u have SAHABAT ..??? For me .. yes, i have. Siapa ...??? Mereka tahu siapa mereka di sisi aku ... hahahahahahahaha ..





Dan .. apa yang paling buat aku sangat terkesan dengan movie ini adalah ... that's my dream's frenship. seriously !!! am I can see it in real of my life ...?? hoho .. i dont know. seriously .. i dont know. But it's ok .. even it just a dream .. frens, u all always in my heart .. in my dream. Soo .. where ever u are rite now ... i am who always pray and dream for u. ..;) ( waaaa .. ayat macam nak nice. Geli aku !!! hahahaha )

Orite .. panjang teramat dah ni. Bak kata my bf .. dia selalu give up nak baca entry kat blog aku sebab panjang sangat. hahahahaa .. sape jugak suruh tak bijak baca sebijik sebijik. hoho .. by da way .. dah try banyak kali nak taip pendek .. tapi jadinya mesti panjang. i dont know .. but i know i gotta do it...!!! huwaaaahahahahaa ..




~ sebelum blah .. jom kita minum dulu .. !!! hahhaaha .. ~


ok lah..
nak lari dulu cari idea lain ..
waaachawwwww ..
wassalam


No comments:

Post a Comment