Monday, November 21, 2011

~ seksi itu cantik ea ..???? .. ~

Assalamualaikum ...
semua.
hehehe .. wat up all ..??
ok ..? tak ok ..? pasti kan hari anda ok ok sajaaaaa ya ..

Setelah beberapa hari aku fikirkan sesuatu untuk di taip di dalam blog ini. Hoho .. alhamdulillah ... setelah beberapa lama, penyakit hati di entry yang lepas beransur sembuh. wakakakakaa ... macam apa je ek sakitnya. hahaha .. then .. adoii .. aku rasa, silap kat mata aku kot sebab memandang sesuatu yang seksi. hohoho .. seksi ..???

hmm ... ada banyak jenis seksi dapat diistilahkan. Tapi, bagi aku yang perempuan ini ... seksi bukan dari senyuman .. seksi bukan dari suara ... seksi bukan pada muka n bla bla bla ... tapi memang seksi. adoiii .. memang seksi la. Tak payah nak cite seksi yang lain-lain .. tapi seksi yang tak reti pakai baju pun bersepah .. macm sampah. hohoho .. ( kasar kowt ayat ..huhu ..)

Orite. Apa yang buat aku terpanggil tul menaip tentang seksi di sini ..???
Hmm .. hmm .. ( mengeluh dulu. Tak tawu bagaimana mau start ..)
Ehhmm .. okey. actually .. hari tu lah .. okey, aku pergi ke satu market kot .. One Stop. Tak beli apa pun .. just pusing-pusing sebab kebuhsanan. Tiba-tiba ... jeng jeng jeng ....!!! erkkk .. tak ley blah. Hati aku kata.
'Ish .. pompuan ni tak reti malu ke hape ..?? ' ha ..? betul ke Melayu ..?? laaa .. yelaaa .. muka jawa kot. kui3x.
Apa dia pakai ...? hmm .. blouse tanpa lengan n skirt .. bapak dia punya pendek .. rambut dia perang. Then .. dia cakap-cakap dengan sorang laki nih .. memang confirm Melayu lah .. tak de celup celup gen lain dari Melayu.




~ ramai kata .. menutup aurat confirm masuk syurga ke ..?? hmm .. pe nak jawab ..? hoho .. tp yang tak menutup aurat tu memang confirm masuk neraka .. huhu ..~


Okey .. tu .. sebenarnya .. tak lah seksi sangat kan .. kalau usya itu artis perempuan Melayu ... laaaaaaaaaaaaaagi berganda-ganda bapak dia tah hape nak kata dia punya seksi .. macam .... kalau boleh nak tanggal je baju tuh.
Persoalannya ...
Ni persoalannya.
Kenapa bila tanya agama jawab Islam ...?
Kenapa bila dapat anugerah kata alhamdulillah ...?
Kenapa bila cakap kat press .. ala-ala beriman gitu ...?
Owwwwhhh .. sangat meluat okeh. Geli. Sumpah geli rasa macam nak tendang je itu TV. Okey fine, TV tak bersalah.
Sorry yer artis sekalian .. kalau ada di antara anda yang tidak begitu .. maka anda terkecuali. Tak semua artis cenggitu yer .. huhu.

Aku bukan nak mengutuk ke hape .. aku pun perempuan gak .. tapi, kalau that's type of women she is .. or they are ... aku rasa diorang sepatutnya .. entah apa yang sepatutnya untuk diorang. Moral of da point .. sila jangan menghina ISLAM. Itu bukan ajaran yang ISLAM bawa untuk seorang ISLAM. Anda akan memberi imej yang sangat buruk tentang ISLAM apabila dipandang mereka yang non-Muslim. Ok fine, u tak pk .. hmm ...




~ ok fine .. mesti aku pun kena kutuk sebab entry ni kan ..? fine ... ~


Aku tak faham .. diorang rasa cantik ke pakai seksi-seksi gitu ..? masalahnya lagi .. bila lelaki pandang ... nak marah plak. Cakap lelaki mata jahat. Adoiiiiyaiii .. bukan nak bela lelaki .. memang ada lelaki yang mata macam siot kan ... tapi, at the first point .. dah perempuan tu yang tayang bagai. Aku pun nak pandang .. ( wakakakakaa .. sengal punya ayat ..) Tapi memang aku suka pandang lama-lama gaya paling spoil kat perempuan yang spesies tak tahu malu cam tu .. bia dia bengang. Macam org suka sangat tingok body dia .. errrkkkk !!!

Macam sorang lec aku pernah spoil la kat aku bila aku kurang menyalahkan lelaki bila terjadi kes rogol. Adoiii .. bukan aku tak salahkan lelaki langsung .. tapi aku cuma kata .. as a perempuan, kenalah berpakaian yang eloklah .. senang kata .. longgar .. n bla bla .. korang pun tahu sendiri kan. Then lec tu sembur aku balik dia kata .. perempuan pun nak bergaya ... nak pakai macam tu .. macam ni ... lelaki kenalah tahan nafsu tu or tak payah pandang. My conclusion is ... that lec is no brain. Sekian terima kasih. ( kasar sungguh kan my bahasa ..) Tak payah cakap banyak-banyak .. panjang-panjang .. aku kata .. buat penat je cakap dengan org cenggini. ! erkk ...
( even aku tahu aku memang student durhaka .. hoho )





~ let muhasabah ourself ... huhu ... ~


Wahai perempuan-perempuan yang membaca ...
Adoii .. sesungguhnya tak hensem langsung anda apabila berpakaian seksi begitu. Apabila berpakaian yang menampakkan sebahagian besar susuk tubuh anda yang seharusnya sulit itu. By da way .. aku memang bukan kategori sopan sangat. Pakai seluar. Pakai t-shirt tu semua. Tapi biarlah longgar. Kalau t-shirt biarlah lengan panjang n longgar. Susah nak kata kan .. bila kita cakap kan .. nanti org kata cermin diri dulu .. tapi ... jangan over sangat dah lah. Bila pakaian tu longgar .. tudung menutup apa yang seharusnya di tutup .. even tak begitu menepati ciri menutup aurat yang betul .. atleast ... kita mencuba untuk mengurangkan pandangan mata lelaki pada diri kita. Then .. selepas itu .. baiki .. dan cuba baiki lagi cara pakaian kita .. hingga kita bersedia dengan rela hati .. menutup aurat dengan cara yang betul.




~ it's really nice. serious !! eiii ... penyamun pun sebenarnya suka girl yang tutup aurat laaaaa .. ~


Ishhhh .. serius .. tak nice tau pakai ketat sana sini. Bak kata cikgu bio aku dulu ( lelaki ) :
' saya geli betul tengok perempuan yang pakai seluar ketat-ketat ikut bentuk kaki .. dah macam hape berlengkuk lengkuk ...'
adooiiiyaiii .. malu der. Yang tak malu tak tawu lah kan. Aku pun perempuan. Apa diorang ada aku pun ada ... tapi .. hmmm .. ala, semua orang tawuuuu laaaa. Kucing pun tawuu. Tak yah nak tayang. Tak cantik mana pun. Makin orang rasa nak muntah tengok ada laaaa ... huhuhuu ..

Orite. Bahasa sedikit sentap kan. Hmm .. kadang kadang ia perlu disentapkan .. agak saya .. anda dan kita semua .. berfikir dan mahu melihat kembali diri di cermin. Opssss .. jangan ingat aku tak terasa tau. Aku cakap ...pun untuk aku. Sebab aku tak sempurna. Setiap kali lepas aku post .. aku akan baca berulang kali. Jadi, kata-kata aku ni pun untuk aku juga. Mana yang nak menerima .. sila kan. Mana yang rasa tak buley nak terimaaaa ... soooooryyy ... kui3x.

Hikmah itu untuk mereka yang jahil, bukan buat mereka yang degil.
ok .. sekian, terima kasih ..
waaaachauuuuu
wassalam ..


2 comments:

  1. nak tahu rse ape bile pkai seksi??hahaha..rse bangga giler ko tau x..rse cun je..tambah2 slim je tyme tu..hahaha..siot x?hahaha..ko kn pnah jmpe ak dulu..sooooo..itu pngakuan yg paling honest..plus ak dulu highschool n my frens sume dress cmtu so tak rse janggal pun sampai la ak smpai ke uthm n my mama msuk hospital..hahaha..mmg jahiliyah dulu..amat..amat..n amat..tapi Alhamdulillah..masih berpeluang bernafas sampai hari ni dan masih berpeluang memandang matahari yg terik n bulan yg bersinar..ceh..ayt xleh blah..hahaha.. ;)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah .. then u have change rite now ..;)

    ReplyDelete