Thursday, November 10, 2011

~ snowy oh snooooowyyy .. ~




Assalamualaikum ...

selamat pagi yang hampir ke tengah hari ..
hehehehe

huhuhu .. actually, kali ni pun mahu story mory tentang kucing. Huhu .. yang baca mesti dapat agak, how i love da cat very much !! huwaaahahahaa .. boleh la. but more to kesian la sebenarnya. huhuhu ..

orite. this is story about snowy la plak. hahaha .. one day, aku kuar dengan my best fren la, Liana. Since esok tu dia nak balik KL dah .. jadi kami saja lah kan keluar jap. Dia kata mawuu makan rojak petis .. huhu .. mana lagi ada selain kedai Mak Nab & Family kat Komplek Niaga Parit Raja. Huhuhu .. adoiiyaiiii .. aku lemah dah. Bukan pe .. kat situ banyak kucing. Kan ada jugak aku angkut bawak balik. huhuhu .. masa pergi tu dengan harapan tak de lah kucing yang menyentuh hati aku ... huhuhuhu.




~ haiii .. nama baru saya snowy ... ~


Okeh .. tengah makan punya makan .. datang satu kitten warna putih. adoiiiyaiii .. comel der. Kecik sangat .. dalam 2 bulan gitu. Aku tunggu gak kalau ada mak dia kan. Tapi tak ada. Hati aku cam tak sedap je bila balik. Aku ty kat kawan aku, Nadia kalau dia nak kitten. Dia kata dia mawuu gak .. gantikan kucing-kucing dia yang dah banyak mati sebab sakit. Then, esoknya aku pergi jpj .. bpmal ... then balik tuh, aku singgah kat komplek tuh. Hmm .. macam tak de.



~ hmmm .. saya sangat mengantuk, jadi saya mawuu tido ... heheehe .. ~


Aku pun jalan ke depan sikit .. aku nampak satu kitten tengah baring kat lantai. Ish, betul tak ek ...? aku datang dekat sikit .. yup, memang that kitten. Huhu .. Pastu ada mak cik tu sapu-sapu .. dia pun blah .. jalan sikit .. then baring balik. Aku rasa dia sangat mengantuk kot. hahahaha ... aku pun dekat perasaan yang .. boleh ke tak .. boleh ke tak ...? Aku pun rembat je itu kitten. Before tuh aku nampak gak ada ibu kucing tengah susukan kitten besar bih kurang dia gak. Tapi .. yang kitten yang aku nak ambik nih .. tak nak pun kat kucing tuh. Ibu kucing tu pun buat tak tawuuu je aku ambik that kitten. Hmm .. assume tuh bukan mom dia lah ..




~ tapi ada orang snap pic saya .. jadi saya harus buat muka yang comelll ... comel tak saya ...??? hahahaha .. ~

Bila balik .. aku terus mandikan. adoiiiyaiiii .. comelnya .. huhuhu. Rasa macam tak nak je bagi kat Nadia. Tapi bila pk balik ... aku dah ada 5 dah. Si kecik tuh pun belum sihat sangat. Najis pun dia buang kejap dalam kejap luar rumah. Apa lagi kalau nak pergi mana-mana akan jadi masalah jugak kalau banyak sangat. huhuhu .. Then, kat umah .. kucing-kucing aku pun mengamuk semacam je bila tengok dia .. termasuklah si Kecik tuh. Kecik tu pun .. bila aku duk belek-belek that kitten .. tak nak dah dekat dengan aku. Bawak diri duduk bawah meja .. adooiiiyaiii .. semua mau merajuk kah ...?? hahahahaha




~ antara saya dan angry bird tu .. mana lagi comel ..? ok .. tak yah jawab .. saya tahu saya lagi comel .. hahhahaha .. ~


Then ... Nadia call aku .. n dia kata, orite je aku nak bagi that kitten tuh. Huhuhu .. before tuh my mum yang nampak ada lagi satu kitten kat umah .. bukan main dia melenting sebb ingat ak . Bukan tak suka .. tapi tak buley banyak-banyak sangat. Hmm ... ye lah. Aku duduk dengan ramai orang .. kena fikir keselesaan yang lain gak, kan ..?



~ alamak .. bear bear tu besar sangatla .. saya takut .. hehee .. ~


Then, malam tuh .. bila Nadia balik dari kije .. aku pun hantar kat umah dia. Masa nak hantar tu .. tah nape sedey sangat sangat. Seriously menangis macam hape. Sumpah tak sampai hati .. bukan nak buang .. nak bagi kat org yang akan sayang dia pun aku sedey .. tah hape hape ek .. hati cam tisu .. wakakakakaa.




~ adoiii .. penatnya saya posing .. nak rehatlah jap .. hehehee .. ~


hmm ... then aku terfikir ... macam mana lah ada orang yang sanggup buang baby .. bagi baby kat orang lain .. or something like that. Tak de hati ke ... tak de perasaan ek ..?? hoho .. i think they are not deserve to live pun. Kalau yang bagi baby kat orang tuh ley kot di maafkan sikit. hmm .. keluar dari rahim sendiri .. sembilan bulan jadi sebahagian dari tubuh .. keluar je terus buang. Bila manusia lebih teruk dari binatang .. itulah bendanya. Sedangkan kitten .. yang memang haiwan pun aku fikirkan perasaan dia .. pe lagi baby .. yang memang manusia. hmm .. astaghfirullahal'azim ..




~ okeh .. terpaksa posing buat muka paling comel lagi .. janganla asyik ambik gambar saya .. saya malu laaa .. hahahaa ~

Ok, sambung cerita. Then, sampai umah Nadia .. aku lega sangat tengok Nadia pun hapy dengan kitten tu .. insyaAllah .. aku yakin Nadia dapat jaga dengan baik sebab kucing dia tinggal dua yang besar. Malam tadi pun aku bagi sekali susu untuk kitten memandangkan susu yang aku beli untuk kecik dulu tu dia tak ley nak adapt. hehehe ...



~ cakkk ..!!!!! hahahaha ... ~

Sooo .. aku harap, itu yang terbaik untuk dia kan ...? since dia pun betina .. kalau aku, memang aku akan suntik ubat bagi dia tak bunting. Tapi Nadia akan bagi dia biakkan baka. So .. that's much better kot for that kitten.




~ dah dah .. jangan kacau saya ... saya nak tido nih.. main jauh-jauh ..!! hahahaa ~


( lepas take this pic .. aku terus bawak dia nak pergi umah Nadia .. jadi, tergendala lagi tidur dia. Harap dia dapat sambung tidur dia dengan baik kat umah Nadia .. )



~ ok .. ini lah Nadia a.k.a kembar saya sebab kami lahir sama tarikh .. hehehee .. ~

Orite snowyy .. harap kamu happy di sana sayang ...
muah muah .. sayang sangat kat kamu ..
daaaaa

wassalam ..

4 comments:

  1. ko ambik kucing ni balik naz...hehehehehehe-liana

    ReplyDelete
  2. hahahaha .. tak sampai hati der nak biar kat sana.. nak bela sendiri dah banyak. bg kat nadia .. at least ada yang sayang .. kan nadia kan ..?? hahaha

    ReplyDelete
  3. uit,mmg suke beno la ngn si kecik ni!!! manja sgt..hehe..tq so much la.. xsangka nazura lg gila2 pencinta kucing..hehe

    ReplyDelete
  4. ur welcm.hehehe ... bagus2. maknanya aku bg pda org yang betul. huwahahahaa ..

    ReplyDelete